AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #1 Skrevet 17 timer siden Min far på 80 har ikke hatt ork til å dusje på 3 mnd.. lat , men oppegående ikke dement( hvertfall så har vi ingen mistanke om det) ikke kjempbra fysisk form men klarer seg greit.. ikke behov for hjemmesykepleie.. skal sies det ikke lukter noe av han… han er bare ufattelig lat. bekymringsverdig? Anonymkode: f7a79...987
NatNat Skrevet 17 timer siden #2 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Min far på 80 har ikke hatt ork til å dusje på 3 mnd.. lat , men oppegående ikke dement( hvertfall så har vi ingen mistanke om det) ikke kjempbra fysisk form men klarer seg greit.. ikke behov for hjemmesykepleie.. skal sies det ikke lukter noe av han… han er bare ufattelig lat. bekymringsverdig? Anonymkode: f7a79...987 errrr... JA ! 😅 5 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #3 Skrevet 17 timer siden Til og med min gamle far, med en viss grad av demens, og varierende grad av hygiene, dusjer jevnlig når han får beskjed om det. Anonymkode: 524da...d2f 1
Abra Skrevet 17 timer siden #4 Skrevet 17 timer siden Ja ikke bra. Vil til slutt begynne å lukte tran. Da blir det fort ille. 2 2
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #5 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Min far på 80 har ikke hatt ork til å dusje på 3 mnd.. lat , men oppegående ikke dement( hvertfall så har vi ingen mistanke om det) ikke kjempbra fysisk form men klarer seg greit.. ikke behov for hjemmesykepleie.. skal sies det ikke lukter noe av han… han er bare ufattelig lat. bekymringsverdig? Anonymkode: f7a79...987 Hva er problemet når det ikke lukter? Han vasker seg vel på annen måte da Anonymkode: ba12f...bd5
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #6 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva er problemet når det ikke lukter? Han vasker seg vel på annen måte da Anonymkode: ba12f...bd5 Problemet er at ikke gjør det heller… Anonymkode: f7a79...987 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #7 Skrevet 17 timer siden Har han dusjstol? Om ikke, kjøp det. Anonymkode: f743f...0cf 2 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #8 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har han dusjstol? Om ikke, kjøp det. Anonymkode: f743f...0cf You searched for dusjkrakk | Enklere Liv You searched for dusjstol | Enklere Liv Anonymkode: f743f...0cf
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #9 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): You searched for dusjkrakk | Enklere Liv You searched for dusjstol | Enklere Liv Anonymkode: f743f...0cf Han har Anonymkode: f7a79...987 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #10 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Problemet er at ikke gjør det heller… Anonymkode: f7a79...987 Ikke gjør hva? Vasker seg? Vel, hvordan er det et problem for deg? Anonymkode: ba12f...bd5
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #11 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke gjør hva? Vasker seg? Vel, hvordan er det et problem for deg? Anonymkode: ba12f...bd5 Det er ikke et problem for meg men jeg bryr meg om de jeg er glad i. Vasker seg ikke, å dusjer ikke.. ikke gjort det på 3 mnd. Anonymkode: f7a79...987 1 1 1
Purple_Pixiedust Skrevet 6 timer siden #12 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ikke et problem for meg men jeg bryr meg om de jeg er glad i. Vasker seg ikke, å dusjer ikke.. ikke gjort det på 3 mnd. Anonymkode: f7a79...987 Kan han være deprimert? 2
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #13 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er ikke et problem for meg men jeg bryr meg om de jeg er glad i. Vasker seg ikke, å dusjer ikke.. ikke gjort det på 3 mnd. Anonymkode: f7a79...987 Er du med han på badet så du ser at vannet ikke kommer nær han? Anonymkode: ba12f...bd5
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #14 Skrevet 6 timer siden Jeg har jobbet mange år i hjemmesykepleien, jobber nå på sykehjem. Møtt mange som rett og slett nekter å dusje. Det er en vanskelig problemstilling, men man kan ikke tvinge de heller. Anonymkode: d47e2...beb 1 1 1
skeiv-ostepop Skrevet 6 timer siden #15 Skrevet 6 timer siden Manglende hygiene kan medføre infeksjoner og andre komplikasjoner ved andre diagnoser eller om det skjer noe. Men er han voksen og klarer seg hjemme så er det lite du får gjort for å tvinge han. Vil han ikke så vil han ikke. Men jeg hadde nok prøvd å få han til lege for en helhetsvurdering. Spesielt med tanke på depresjon og evnt demens. 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #16 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Er du med han på badet så du ser at vannet ikke kommer nær han? Anonymkode: ba12f...bd5 Kranglefant. Anonymkode: f7a79...987 1 2
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #17 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke gjør hva? Vasker seg? Vel, hvordan er det et problem for deg? Anonymkode: ba12f...bd5 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er du med han på badet så du ser at vannet ikke kommer nær han? Anonymkode: ba12f...bd5 Det er helt normalt at barn er bekymret for aldrende foreldre som ikke ivaretar seg selv på helt grunnleggende måter. Når man er tett på sin gamle far har man dekning for å si at han ikke hverken dusjer eller vasker seg uten å fotfølge ham inn på badet og se at han aldri er i kontakt med vann. Gi faen i å gjøre ting kjipere for andre kun for sport. Anonymkode: 3f241...687 1 2
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #18 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har jobbet mange år i hjemmesykepleien, jobber nå på sykehjem. Møtt mange som rett og slett nekter å dusje. Det er en vanskelig problemstilling, men man kan ikke tvinge de heller. Anonymkode: d47e2...beb Finnes det en forklaring på hvorfor de ikke vil det? (Ikke Ts) Synes de det er vondt å få vannstråler på kroppen, f eks? Eller er urolige for å besvime? Eller noe helt annet? Anonymkode: f743f...0cf
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #19 Skrevet 5 timer siden Manglende ivaretakelse av personlig hygiene kan være et tegn på demens. Har du som pårørende oppfordret han til og ta en dusj? Snakket med han hvorfor han ikke vil? Kanskje har han behov for hjelp i dusjen? Anonymkode: 2ac91...243 1 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #20 Skrevet 5 timer siden Sikker på at han ikke er deprimert? Jeg kan også gå dagesvis og ukesvis uten å dusje, men det er fordi at jeg synes det er energikrevende - og jeg liker ikke følelsen av å være våt og kald. Jeg er snart 30. Skal sies at jeg må tvinge meg selv til å dusje når jeg skal ut døra, men jeg er ute kanskje 1 gang i uken. Anonymkode: d6f3a...441 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå