AnonymBruker Skrevet 26. februar #61 Skrevet 26. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor mye bør en starte med? Gikk dere sakte men sikkert opp? Hva blander dere ut med? Og tar dere det på morgen/ formiddag? Nybegynner med mange rare spørsmål her. Anonymkode: 274b0...632 5 g per dag. Det følger med en scoop i den jeg kjøper (kreatin monohydrat fra Myrevolution). Skyller det ned med et stort glass vann rett før et måltid (ellers blir jeg dårlig i magen). Nå er det en stund siden jeg tok det (men skal begynne igjen), men jeg tror ikke jeg gikk opp mer enn 1-1,5 kg i vannvekt. Dette er ikke en gainer. Kreatin lagres i muskulaturen som et stoff som hjelper muskelen til å gjendanne ATP (energi) raskere. Det gjør at du kan gjøre tyngre trening og restituerere litt raskere mellom sett. Muskelmassen øker ved at man øker treningskapasiteten (ikke av kreatin alene) pluss at det trekker inn væske i muskelcellene. Væsken gjør at musklene ser litt fyldigere ut. Man må trene for at kreatin skal ha en effekt på yteevnen og dermed økning i muskelmasse. Når det er sagt så er det forskning som viser at det skal være bra for hjernen også. Anonymkode: 1f046...3de 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar #62 Skrevet 26. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror du misforsto litt... Anonymkode: ef3f0...b68 Neida, jeg bare siterte feil person Personen under spurte hva kreatinin forteller, nøyaktig. Og jeg svarte på det, men den skulle ikke til deg. AnonymBruker skrev (14 timer siden): Som måler hva da? Hva forteller dette deg? Nøyaktig. Anonymkode: c6ee1...ced Anonymkode: 1f046...3de
Viktualia Skrevet 26. februar #63 Skrevet 26. februar AnonymBruker skrev (14 timer siden): Du regner vel ikke kaffe inn i den ligningen? Blir litt som å regne med øl når en beregner hvor mye væske en skal få i seg.. Anonymkode: 62ae1...17a Kaffe er i praksis nesten bare vann. Den vanndrivende effekten av koffein har veldig liten betydning mot mengden av vann man får i seg ved å drikke kaffe. 4
AnonymBruker Skrevet 15. mars #64 Skrevet 15. mars Ts her igjen😊 Jeg begynte faktisk på kreatin for en uke siden og har blitt så tørr i huden i ansiktet, selv om jeg prøver å drikke mer. Går dette over etter en stund? Anonymkode: 49693...b70
Bokormsen Skrevet 15. mars #65 Skrevet 15. mars Flammen12 skrev (På 24.2.2026 den 7.46): Kreatin, proteinpulver, tran, vitaminer og Powerade utenom vanlig mat. Gainer om du skal opp i vekt. Powerade faktisk.
Flammen12 Skrevet 15. mars #66 Skrevet 15. mars (endret) Bokormsen skrev (9 timer siden): Powerade faktisk. Hva lurer du på? Endret 15. mars av Flammen12
AnonymBruker Skrevet 15. mars #68 Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (På 25.2.2026 den 18.50): Sist jeg tok en generell blodprøve, så var kreatin noe de sjekket. Men det er ikke sånn at en må ha veldig lave verdier av det for å få nytte av kreatin. Jeg var ganske midt på referansenivå, men fortsatt fått mye ut av kreatin Anonymkode: 62ae1...17a Er nok kreatinin. Nyreverdier Anonymkode: f4e90...d40
AnonymBruker Skrevet 15. mars #69 Skrevet 15. mars Jeg har nå gått på det i 4 uker uten noe særlig effekt. Trener hyrox og styrke flere ganger i uken også (gjort lenge). Øke dosen? Tar en scoop hver morgen (7 gr) - kvinne 38 Anonymkode: 17d07...653
AnonymBruker Skrevet 15. mars #70 Skrevet 15. mars Det er ikke sunt for nyrene! Anonymkode: 95b9f...8a8
Flammen12 Skrevet 15. mars #71 Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke sunt for nyrene! Anonymkode: 95b9f...8a8 Det er helt trygt for friske personer..
AnonymBruker Skrevet 15. mars #72 Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er ikke sunt for nyrene! Anonymkode: 95b9f...8a8 Det kan også trigge kreft om man er disponert for brystkreft, endetarmskreft og bukspyttkjertelkreft. Anonymkode: cf14f...c1c
AnonymBruker Skrevet 15. mars #73 Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det kan også trigge kreft om man er disponert for brystkreft, endetarmskreft og bukspyttkjertelkreft. Anonymkode: cf14f...c1c Bilder på dette takk? Forskning.no sier nemlig dette; Noen laboratoriestudier på isolerte celler har antydet at kreatin kan påvirke veksten av enkelte kreftceller. Men dette er studier som er gjort på cellekulturer og med ekstremt høye doser kreatin. Det tilsvarer å spise 100 gram ren kreatin. Så langt finnes det, ifølge forskeren, ingen bevis for at kreatin øker kreftrisikoen hos mennesker. Tvert imot viser noen studier at kreatin kan ha en beskyttende effekt. Anonymkode: ca039...092 1
katties Skrevet 15. mars #74 Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (På 24.2.2026 den 7.12): Bedre enn proteinpulver? Anonymkode: 49693...b70 Kreatin er med i helt andre biokjemiske prosesser. Tipper du kan få opp mye interessent hvis du søker "creatine biochemistry".
AnonymBruker Skrevet 16. mars #75 Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (7 timer siden): Bilder på dette takk? Forskning.no sier nemlig dette; Noen laboratoriestudier på isolerte celler har antydet at kreatin kan påvirke veksten av enkelte kreftceller. Men dette er studier som er gjort på cellekulturer og med ekstremt høye doser kreatin. Det tilsvarer å spise 100 gram ren kreatin. Så langt finnes det, ifølge forskeren, ingen bevis for at kreatin øker kreftrisikoen hos mennesker. Tvert imot viser noen studier at kreatin kan ha en beskyttende effekt. Anonymkode: ca039...092 The two sides of creatine in cancer Anonymkode: cf14f...c1c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå