AnonymBruker Skrevet 25. februar #41 Skrevet 25. februar 34 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg ville gått for dem som selges av f.eks. gymgrossisten, som tross alt spesialiserer seg på kosthold, sport og trening: https://www.gymgrossisten.no/kosttilskudd/kreatin/kreatin-monohydrat?srsltid=AfmBOor_RxtNKGTf6KmsFMMTBfKP_3y9Y6PEOykvW8hqDvlCjK4IFTV5 Pleier selv å kjøpe denne: https://www.gymgrossisten.no/smartsupps-creatine-monohydrate-1-kg/901905.html Og den varer i flere måneder. Anonymkode: c6ee1...ced De spesialiserer seg på kosthold men det er jo ikke de som produserer den så hva er poenget ditt? Anonymkode: 51e15...19f
AnonymBruker Skrevet 25. februar #42 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (På 24.2.2026 den 7.30): Jeg har aldri brukt det selv, men har to unge gutter (myndige) som trener mye og bruker det. De er fornuftige og sunne i matveien, og jeg tenker at mat og drikke er mer enn nok! Litt bekymret for at de putter i seg slikt i tillegg, men vet at det er vanlig.. Men er det i det hele tatt nødvendig?? Anonymkode: d265b...76f Ja, kreatin og proteinpulver er nødvendig. Anonymkode: 0d57f...22e
AnonymBruker Skrevet 25. februar #43 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Nei. Du kan derimot sjekke kreatinin Anonymkode: ef3f0...b68 Som måler hva da? Hva forteller dette deg? Nøyaktig. Anonymkode: c6ee1...ced
AnonymBruker Skrevet 25. februar #44 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei. Du kan derimot sjekke kreatinin Anonymkode: ef3f0...b68 AnonymBruker skrev (1 time siden): Som måler hva da? Hva forteller dette deg? Nøyaktig. Anonymkode: c6ee1...ced Skal hjelpe deg: Sitat Kreatinin er et nedbrytningsprodukt av kreatin i muskler. Kreatinin skilles ut i urinen via nyrene. https://sml.snl.no/kreatinin Anonymkode: c6ee1...ced 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar #46 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (På 24.2.2026 den 8.09): Hva er nok? Ts Anonymkode: 49693...b70 Til du ikke er tørst hele tiden. Må drikke mer når du begynner på det. Det blir bedre etterhvert. Anonymkode: 8ce69...e05
AnonymBruker Skrevet 25. februar #47 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (På 24.2.2026 den 7.30): Jeg har aldri brukt det selv, men har to unge gutter (myndige) som trener mye og bruker det. De er fornuftige og sunne i matveien, og jeg tenker at mat og drikke er mer enn nok! Litt bekymret for at de putter i seg slikt i tillegg, men vet at det er vanlig.. Men er det i det hele tatt nødvendig?? Anonymkode: d265b...76f Bare å lese forskningen! Veldokumentert, trygt og anbefalt Anonymkode: 40c1e...f15 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar #48 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Som måler hva da? Hva forteller dette deg? Nøyaktig. Anonymkode: c6ee1...ced Nyrefunksjon Anonymkode: ef3f0...b68
AnonymBruker Skrevet 25. februar #49 Skrevet 25. februar Jeg sliter med kvalme når jeg tar kreatin, er jeg den eneste?! Anonymkode: fe880...af3
AnonymBruker Skrevet 25. februar #50 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har fått ADHD-medisiner men aldri måttet ta noen blodprøver jevnlig…?! Sier du bare til fastlegen «kan du sjekke kreatinnivået mitt i samma slengen?" Anonymkode: bfbcc...082 Rart du ikke får oppfølging. Ungdommen her har fast kontroll en gang i året blodprøver, blodtrykk og puls blir sjekket. Fikk beskjed at dette var ekstra viktig å følge opp når en brukte medisiner for adhd Anonymkode: a8b96...4fd
Flammen12 Skrevet 25. februar #51 Skrevet 25. februar 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg sliter med kvalme når jeg tar kreatin, er jeg den eneste?! Anonymkode: fe880...af3 Hvor lenge har du tatt det og har du drukket nok? 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar #52 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har fått ADHD-medisiner men aldri måttet ta noen blodprøver jevnlig…?! Sier du bare til fastlegen «kan du sjekke kreatinnivået mitt i samma slengen?" Anonymkode: bfbcc...082 Jeg går 2 ganger i året, sjekker også blodtrykk og EKG. Blir tatt i kropp og munn av adhd medisiner også. Anonymkode: fce58...3c1
AnonymBruker Skrevet 25. februar #54 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nyrefunksjon Anonymkode: ef3f0...b68 Ja, kreatinin er et mål på nyrefunksjon som skilles ut som avfallsstoff i nyrene. Hvis nyrene fungerer dårlig vil kreatinin i blodet stige. Men personer med høy muskelmasse har mer kreatinin fordi det er et avfallsstoff fra musklene (de har høy muskelmasse = mer kreatin = mer kreatinin). Kreatinin vil også øke ved økt inntak av kreatin (siden kreatinin er et nedbrytningstoff av kreatin - vi har kreatin i musklene uten at vi tar tilskudd). Det er ikke patologisk. Derfor er det ikke nok å se på kreatinin alene i vurdering av nyrene. Skal man ha et mer riktig bilde av nyrene funksjon så man beregne estimert glomerulær filtrasjonsrate. Anonymkode: 1f046...3de
AnonymBruker Skrevet 25. februar #55 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg sliter med kvalme når jeg tar kreatin, er jeg den eneste?! Anonymkode: fe880...af3 Jeg sleit med løs mage hvis jeg tok det utenom måltid. Må downe med et glass vann og spise noe umiddelbart. Gikk seg til etter hvert. Anonymkode: 1f046...3de
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 07:07 #56 Skrevet torsdag kl. 07:07 Hvor mye bør en starte med? Gikk dere sakte men sikkert opp? Hva blander dere ut med? Og tar dere det på morgen/ formiddag? Nybegynner med mange rare spørsmål her. Anonymkode: 274b0...632
Flammen12 Skrevet torsdag kl. 07:13 #57 Skrevet torsdag kl. 07:13 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvor mye bør en starte med? Gikk dere sakte men sikkert opp? Hva blander dere ut med? Og tar dere det på morgen/ formiddag? Nybegynner med mange rare spørsmål her. Anonymkode: 274b0...632 En liten teskje når du våkner og kveld. Jeg putter den bare i munnen og drikker. Du kan putte det i et middels glass og fylle det opp med drikke. Endret torsdag kl. 07:13 av Flammen12 1
LillaGorilla<3 Skrevet torsdag kl. 07:20 #58 Skrevet torsdag kl. 07:20 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvor mye bør en starte med? Gikk dere sakte men sikkert opp? Hva blander dere ut med? Og tar dere det på morgen/ formiddag? Nybegynner med mange rare spørsmål her. Anonymkode: 274b0...632 Jeg bruker pulver med smak i, så jeg har det i vannflasken jeg har med meg på trening og drikker det ila den tiden. Har kjøpt på Bodylab.no og Proteinshop.no, blant annet. Følger med en liten scoop på de fleste, så jeg har 2stk oppi. Ca 6-7gram.
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 07:23 #59 Skrevet torsdag kl. 07:23 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja, kreatinin er et mål på nyrefunksjon som skilles ut som avfallsstoff i nyrene. Hvis nyrene fungerer dårlig vil kreatinin i blodet stige. Men personer med høy muskelmasse har mer kreatinin fordi det er et avfallsstoff fra musklene (de har høy muskelmasse = mer kreatin = mer kreatinin). Kreatinin vil også øke ved økt inntak av kreatin (siden kreatinin er et nedbrytningstoff av kreatin - vi har kreatin i musklene uten at vi tar tilskudd). Det er ikke patologisk. Derfor er det ikke nok å se på kreatinin alene i vurdering av nyrene. Skal man ha et mer riktig bilde av nyrene funksjon så man beregne estimert glomerulær filtrasjonsrate. Anonymkode: 1f046...3de Tror du misforsto litt... Anonymkode: ef3f0...b68
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:01 #60 Skrevet torsdag kl. 08:01 Da er bestillingen lagt inn på kreatin og protein,gleder meg til å få prøvd ut.Her skal det trenes,sommerkroppen 2026;) Anonymkode: b23d2...f81
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå