AnonymBruker Skrevet 24. februar #21 Skrevet 24. februar Flammen12 skrev (14 minutter siden): Ca. 30–40 ml per kg kroppsvekt per dag for friske voksne. Spørs hvor mye du veier. 70 kg → ca. 2,1–2,8 liter daglig 90 kg → ca. 2,7–3,6 liter daglig 0,5–1 liter per time trening, mer hvis du svetter mye. Ikke heng deg opp i tallene for mye. Drikke tre liter vann daglig? Herregud jeg hadde sittet på do hver halvtime av det. Anonymkode: bfbcc...082 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar #22 Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Drikke tre liter vann daglig? Herregud jeg hadde sittet på do hver halvtime av det. Anonymkode: bfbcc...082 Nei. Det er totalt væskeinntak. Inkludert det som er i mat. Anonymkode: ef3f0...b68 1 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar #23 Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Nei. Det er totalt væskeinntak. Inkludert det som er i mat. Anonymkode: ef3f0...b68 Det er jo helt vilt mye!? Si at jeg drikker en liter drikke om dagen, fordelt på to kopper kaffe og en halvliter vann fra vannflaske… Jeg får ikke i meg to liter vann via måltider om jeg spiser suppe til hvert måltid en gang!? Anonymkode: bfbcc...082
Flammen12 Skrevet 24. februar #24 Skrevet 24. februar 14 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo helt vilt mye!? Si at jeg drikker en liter drikke om dagen, fordelt på to kopper kaffe og en halvliter vann fra vannflaske… Jeg får ikke i meg to liter vann via måltider om jeg spiser suppe til hvert måltid en gang!? Anonymkode: bfbcc...082 Skriver jo at du ikke skal henge deg opp i tallene nøyaktig. Jeg drikker ikke tre liter med veske om dagen selv.
AnonymBruker Skrevet 25. februar #25 Skrevet 25. februar Hvilket merke kreatin er å anbefale?Vurdere å prøve det ut selv. Anonymkode: b23d2...f81 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar #26 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (På 23.2.2026 den 22.42): Kreatin er ikke oppskrytt, det er det mest veldokumenterte og fornufte tilskuddet du kan ta sånn mer eller mindre. Anonymkode: 7df37...e71 Jeg og flere andre med meg, kvinner i overgangsalder, tar kreatin daglig. Tok det også i "gamle dager" da jeg trente styrkeløft og jeg merket godt effekten båda da og nå. Føler hjernen min er friskere og lettere, hvis man kan beskrive det sånn. Anonymkode: b1e11...b0e 2 1
Flammen12 Skrevet 25. februar #27 Skrevet 25. februar 6 hours ago, AnonymBruker said: Hvilket merke kreatin er å anbefale?Vurdere å prøve det ut selv. Anonymkode: b23d2...f81 https://www.blivakker.no/product/3328503?utm_campaign=pmax-sale&gad_source=1&gad_campaignid=22221759060&gbraid=0AAAAAD6Mlf4enfILDiFN7T61daL88cTRa&gclid=CjwKCAiA2PrMBhA4EiwAwpHyC41Nb5UuP5XtKKbW_1s4s24dPpev9mfHuO-sWbgtOXZUOvVtUDKAehoC69wQAvD_BwE 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar #28 Skrevet 25. februar Flammen12 skrev (1 time siden): https://www.blivakker.no/product/3328503?utm_campaign=pmax-sale&gad_source=1&gad_campaignid=22221759060&gbraid=0AAAAAD6Mlf4enfILDiFN7T61daL88cTRa&gclid=CjwKCAiA2PrMBhA4EiwAwpHyC41Nb5UuP5XtKKbW_1s4s24dPpev9mfHuO-sWbgtOXZUOvVtUDKAehoC69wQAvD_BwE Hvorfor akkurat denne typen? Anonymkode: 49693...b70
Jdz Skrevet 25. februar #29 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvilket merke kreatin er å anbefale?Vurdere å prøve det ut selv. Anonymkode: b23d2...f81 Jeg har tro på mikronisert kreatin monohydrat. Hvilket merke det er tror jeg ikke spiller så stor rolle. 2
Flammen12 Skrevet 25. februar #30 Skrevet 25. februar 2 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor akkurat denne typen? Anonymkode: 49693...b70 Fordi monohydrat er best. Linket til den fordi den er på tilbud. 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar #31 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (På 24.2.2026 den 7.25): Finnes det en måte å sjekke egne kreatinnivå før man eventuelt begynner på tilskudd? Anonymkode: bfbcc...082 Du kan sjekke nivåer med vanlig blodprøve. Jeg tar ADHD-medisiner og må ta jevnlige sjekker pga. det. Tar sjekk av det nivået i samme slengen. Anonymkode: c6ee1...ced
AnonymBruker Skrevet 25. februar #32 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvilket merke kreatin er å anbefale?Vurdere å prøve det ut selv. Anonymkode: b23d2...f81 Flammen12 skrev (4 timer siden): https://www.blivakker.no/product/3328503?utm_campaign=pmax-sale&gad_source=1&gad_campaignid=22221759060&gbraid=0AAAAAD6Mlf4enfILDiFN7T61daL88cTRa&gclid=CjwKCAiA2PrMBhA4EiwAwpHyC41Nb5UuP5XtKKbW_1s4s24dPpev9mfHuO-sWbgtOXZUOvVtUDKAehoC69wQAvD_BwE AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvorfor akkurat denne typen? Anonymkode: 49693...b70 Jeg ville gått for dem som selges av f.eks. gymgrossisten, som tross alt spesialiserer seg på kosthold, sport og trening: https://www.gymgrossisten.no/kosttilskudd/kreatin/kreatin-monohydrat?srsltid=AfmBOor_RxtNKGTf6KmsFMMTBfKP_3y9Y6PEOykvW8hqDvlCjK4IFTV5 Pleier selv å kjøpe denne: https://www.gymgrossisten.no/smartsupps-creatine-monohydrate-1-kg/901905.html Og den varer i flere måneder. Anonymkode: c6ee1...ced 1
Flammen12 Skrevet 25. februar #33 Skrevet 25. februar (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg ville gått for dem som selges av f.eks. gymgrossisten, som tross alt spesialiserer seg på kosthold, sport og trening: https://www.gymgrossisten.no/kosttilskudd/kreatin/kreatin-monohydrat?srsltid=AfmBOor_RxtNKGTf6KmsFMMTBfKP_3y9Y6PEOykvW8hqDvlCjK4IFTV5 Pleier selv å kjøpe denne: https://www.gymgrossisten.no/smartsupps-creatine-monohydrate-1-kg/901905.html Og den varer i flere måneder. Anonymkode: c6ee1...ced Det er jo akuratt samme type. Om du så kjøper fra XXL eller i Belgia. Så lenge det er monohydrat. Endret 25. februar av Flammen12 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar #34 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (På 23.2.2026 den 22.30): Min pt fortalte meg at kreatin øker egentlig bare vann i cellene slik at man ser mer muskuløs ut, og så forsvinner effekten med en gang man slutter på kreatin. Jeg merket at jeg ble så tørr i munnen og i huden når jeg tok kreatin, derfor sluttet jeg. Hva mener dere? Anonymkode: 49693...b70 Det handler ikke om å se større ut, men at det gir cellene mer energi. Det er anbefalt å drikke ekstra vann når en tar kreatin, pga kroppen holder mer på vann Oppskrytt? Vil heller si motsatt. Kreatin har mye bra dokumenterte effekter, mer enn de fleste er klar over, det som kanskje er mest spennende er at det er bra for kognetiv funksjon også, og det er der jeg har merket størst effekt. Med riktig dose så har jeg mer mental utholdenhet. Hjernen trenger energi også. Det er også veldig bra for eldre for å forhindre muskelsvinn, og merk mine ord, det er snakk om tid før eldre blir anbefalt å ta kreatin Anonymkode: 62ae1...17a 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar #35 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du kan sjekke nivåer med vanlig blodprøve. Jeg tar ADHD-medisiner og må ta jevnlige sjekker pga. det. Tar sjekk av det nivået i samme slengen. Anonymkode: c6ee1...ced Nei. Du kan derimot sjekke kreatinin Anonymkode: ef3f0...b68 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar #36 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (22 timer siden): Det er jo helt vilt mye!? Si at jeg drikker en liter drikke om dagen, fordelt på to kopper kaffe og en halvliter vann fra vannflaske… Jeg får ikke i meg to liter vann via måltider om jeg spiser suppe til hvert måltid en gang!? Anonymkode: bfbcc...082 Er du en svær mann? Anonymkode: ef3f0...b68
AnonymBruker Skrevet 25. februar #37 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg og flere andre med meg, kvinner i overgangsalder, tar kreatin daglig. Tok det også i "gamle dager" da jeg trente styrkeløft og jeg merket godt effekten båda da og nå. Føler hjernen min er friskere og lettere, hvis man kan beskrive det sånn. Anonymkode: b1e11...b0e Jeg leste også nylig at det er bra med overgangsalderplager. Prøver anbefale kjæresten å prøve, men hun var noia av at en kan gå opp en kilo eller to med vannvekt, siden hun er i prosess med å gå ned i vekt Anonymkode: 62ae1...17a
AnonymBruker Skrevet 25. februar #38 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (22 timer siden): Det er jo helt vilt mye!? Si at jeg drikker en liter drikke om dagen, fordelt på to kopper kaffe og en halvliter vann fra vannflaske… Jeg får ikke i meg to liter vann via måltider om jeg spiser suppe til hvert måltid en gang!? Anonymkode: bfbcc...082 Du regner vel ikke kaffe inn i den ligningen? Blir litt som å regne med øl når en beregner hvor mye væske en skal få i seg.. Anonymkode: 62ae1...17a 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar #39 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Du kan sjekke nivåer med vanlig blodprøve. Jeg tar ADHD-medisiner og må ta jevnlige sjekker pga. det. Tar sjekk av det nivået i samme slengen. Anonymkode: c6ee1...ced Jeg har fått ADHD-medisiner men aldri måttet ta noen blodprøver jevnlig…?! Sier du bare til fastlegen «kan du sjekke kreatinnivået mitt i samma slengen?" Anonymkode: bfbcc...082
AnonymBruker Skrevet 25. februar #40 Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har fått ADHD-medisiner men aldri måttet ta noen blodprøver jevnlig…?! Sier du bare til fastlegen «kan du sjekke kreatinnivået mitt i samma slengen?" Anonymkode: bfbcc...082 Sist jeg tok en generell blodprøve, så var kreatin noe de sjekket. Men det er ikke sånn at en må ha veldig lave verdier av det for å få nytte av kreatin. Jeg var ganske midt på referansenivå, men fortsatt fått mye ut av kreatin Anonymkode: 62ae1...17a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå