AnonymBruker Skrevet 23. februar #1 Skrevet 23. februar Min pt fortalte meg at kreatin øker egentlig bare vann i cellene slik at man ser mer muskuløs ut, og så forsvinner effekten med en gang man slutter på kreatin. Jeg merket at jeg ble så tørr i munnen og i huden når jeg tok kreatin, derfor sluttet jeg. Hva mener dere? Anonymkode: 49693...b70
AnonymBruker Skrevet 23. februar #2 Skrevet 23. februar Jeg opplever det som at det fungerer. Men så handler det ikke om å bygge muskler for min del, men å fordele energien til alle cellene i kroppen. Får økt prestasjon og energinivå av å bruke det, så jeg bruker det fast. Anonymkode: c6ee1...ced
AnonymBruker Skrevet 23. februar #3 Skrevet 23. februar Kreatin er ikke oppskrytt, det er det mest veldokumenterte og fornufte tilskuddet du kan ta sånn mer eller mindre. Anonymkode: 7df37...e71 16 5
AnonymBruker Skrevet 23. februar #4 Skrevet 23. februar Det har mange positive innvirkninger på hjernen, er forskning på det, så absolutt ikke bortkastet. Anonymkode: 583be...29f 7
NatNat Skrevet 23. februar #5 Skrevet 23. februar (endret) AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Min pt fortalte meg at kreatin øker egentlig bare vann i cellene slik at man ser mer muskuløs ut, og så forsvinner effekten med en gang man slutter på kreatin. Jeg merket at jeg ble så tørr i munnen og i huden når jeg tok kreatin, derfor sluttet jeg. Hva mener dere? Anonymkode: 49693...b70 Ikke oppskrytt i det hele tatt. Spesielt nyttig for de som trener og for eldre : https://nhi.no/kosthold/ernaring/tilskudd-med-kreatin-hva-gjor-det-med-kroppen Endret 23. februar av NatNat 4 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar #6 Skrevet 24. februar Ts her Men merket dere ikke at dere ble tørrere overalt og måtte drikke mer ? Tok dere pulver, tabletter eller gummibjørner? Anonymkode: 49693...b70
AnonymBruker Skrevet 24. februar #7 Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Kreatin er ikke oppskrytt, det er det mest veldokumenterte og fornufte tilskuddet du kan ta sånn mer eller mindre. Anonymkode: 7df37...e71 Bedre enn proteinpulver? Anonymkode: 49693...b70
LillaGorilla<3 Skrevet 24. februar #8 Skrevet 24. februar Kreatin har en rekke positive virkninger på blant annet hjernen og hjernefunksjon, så jeg tar det primært av den grunn. 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar #9 Skrevet 24. februar Finnes det en måte å sjekke egne kreatinnivå før man eventuelt begynner på tilskudd? Anonymkode: bfbcc...082 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar #10 Skrevet 24. februar Kreatin kan også ha en innvirkning på kreft om du er disponert for bryst, endetarms og bukspyttkjertelkreft. Dette er også forsket på. Two sides of creatine in cancer Anonymkode: cf14f...c1c 1
Flammen12 Skrevet 24. februar #11 Skrevet 24. februar 13 minutter siden, AnonymBruker said: Bedre enn proteinpulver? Anonymkode: 49693...b70 Er to forskjellige ting. Jeg tar begge deler. 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar #13 Skrevet 24. februar Jeg har aldri brukt det selv, men har to unge gutter (myndige) som trener mye og bruker det. De er fornuftige og sunne i matveien, og jeg tenker at mat og drikke er mer enn nok! Litt bekymret for at de putter i seg slikt i tillegg, men vet at det er vanlig.. Men er det i det hele tatt nødvendig?? Anonymkode: d265b...76f 1 1
Flammen12 Skrevet 24. februar #14 Skrevet 24. februar 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har aldri brukt det selv, men har to unge gutter (myndige) som trener mye og bruker det. De er fornuftige og sunne i matveien, og jeg tenker at mat og drikke er mer enn nok! Litt bekymret for at de putter i seg slikt i tillegg, men vet at det er vanlig.. Men er det i det hele tatt nødvendig?? Anonymkode: d265b...76f Greit som et ekstra raskt tilskudd.
AnonymBruker Skrevet 24. februar #15 Skrevet 24. februar Jeg har kun gått på det et par uker, så det er for tidlig å uttale seg om en evt effekt på huden. Er jo velkjent at man bør drikke ekstra mye vann når man går på det? Foreløpig effekt på meg er bare 2 kg opp i vekt, men jeg synes jeg begynner å merke det på trening også. Løfter litt tyngre, og blir mindre sliten. Raskere restitusjon også. Kreatin er så veldokumentert at det nesten blir som Norgespris for oss i sør, ikke noe å lure på :). Anonymkode: 359a2...026 1
Flammen12 Skrevet 24. februar #16 Skrevet 24. februar Kreatin, proteinpulver, tran, vitaminer og Powerade utenom vanlig mat. Gainer om du skal opp i vekt.
Flammen12 Skrevet 24. februar #17 Skrevet 24. februar 12 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har kun gått på det et par uker, så det er for tidlig å uttale seg om en evt effekt på huden. Er jo velkjent at man bør drikke ekstra mye vann når man går på det? Anonymkode: 359a2...026 Ja, det trekker vann i muskelcellene. Det handler egentlig ikke om å drikke “mest mulig”, men å drikke nok. 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar #18 Skrevet 24. februar Flammen12 skrev (9 minutter siden): Ja, det trekker vann i muskelcellene. Det handler egentlig ikke om å drikke “mest mulig”, men å drikke nok. Hva er nok? Ts Anonymkode: 49693...b70
DesmondMiles Skrevet 24. februar #19 Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Min pt fortalte meg at kreatin øker egentlig bare vann i cellene slik at man ser mer muskuløs ut, og så forsvinner effekten med en gang man slutter på kreatin. Jeg merket at jeg ble så tørr i munnen og i huden når jeg tok kreatin, derfor sluttet jeg. Hva mener dere? Anonymkode: 49693...b70 Dette er vel et klart tegn på at PTen egentlig ikke har noe særlig kompetanse, og jeg ville byttet ut vedkommende. 3 4
Flammen12 Skrevet 24. februar #20 Skrevet 24. februar 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hva er nok? Ts Anonymkode: 49693...b70 Ca. 30–40 ml per kg kroppsvekt per dag for friske voksne. Spørs hvor mye du veier. 70 kg → ca. 2,1–2,8 liter daglig 90 kg → ca. 2,7–3,6 liter daglig 0,5–1 liter per time trening, mer hvis du svetter mye. Ikke heng deg opp i tallene for mye.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå