Gå til innhold

Gul i ansiktet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De siste ukene har jeg følt at jeg ser litt gul ut i ansiktet, og jeg fikk faktisk kommentarer på det av moren min her om dagen. Jeg kan ikke se at jeg er noe gul i øynene, men det er vanskelig å se syns jeg..

Jeg har imidlertid spist en del gulrot i det siste, men ikke SÅ mye? Kanskje 5-800 g i uka? 

Hva tror dere det kan være?

Anonymkode: 06596...fad

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De siste ukene har jeg følt at jeg ser litt gul ut i ansiktet, og jeg fikk faktisk kommentarer på det av moren min her om dagen. Jeg kan ikke se at jeg er noe gul i øynene, men det er vanskelig å se syns jeg..

Jeg har imidlertid spist en del gulrot i det siste, men ikke SÅ mye? Kanskje 5-800 g i uka? 

Alder?

Anonymkode: ce926...a15

AnonymBruker
Skrevet

Ta med deg speil utendørs på dagtid så du får sett i ordentlig lys?

Anonymkode: b23f9...3ae

AnonymBruker
Skrevet

Leverskade/svikt? 

Anonymkode: e4c9b...7df

Skrevet

Ville tatt en tur til fastlegen og tatt noen blodprøver, sjekket status på bla lever og galleblæren.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er gulsott. Leverskade! 

Anonymkode: 0a529...2cb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du spiser flere gulrøtter om dagen i flere uker så er det en sjanse for at det er derfor du ser gulere ut. Det er hvertfall ikke usaynnsynlig. 5-800 gram i uken tilsvarer vel et par gulrøtter om dagen??

Anonymkode: d0036...258

• Liker 1
Skrevet

Sjekk om du er gul helt innerst i øyekroken på øynene når du kikker til siden? Ta bilde med telefonen i dagslys når du gjør dette. Hvis du da er gul, bør du kontakte lege. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

lever sykdom ?? skjekk med legen kansje. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er gulsott. Leverskade! 

Anonymkode: 0a529...2cb

Hvis øynene ikke er gule så er vel ikke det så sannsynlig.

Anonymkode: b23f9...3ae

AnonymBruker
Skrevet

Er 35. Kan det være leversykdom? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er 35. Kan det være leversykdom? 

Du kan jo droppe å spise gulrøtter ei stund da, og se om det blir bedre.

Eller ta en tur til fastlegen og fått tatt noen blodprøver, for sikkerhets skyld. Hadde problemer med galle/lever som ga et gulskjær i huden, uten å være gul på øynene. Greit å oppdage tidlig, for leveren kan fikse seg selv med rett kosthold og en kan slippe i miste gslleblæren.

Anonymkode: 8f511...4b5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...