AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #1 Skrevet 22 timer siden De siste ukene har jeg følt at jeg ser litt gul ut i ansiktet, og jeg fikk faktisk kommentarer på det av moren min her om dagen. Jeg kan ikke se at jeg er noe gul i øynene, men det er vanskelig å se syns jeg.. Jeg har imidlertid spist en del gulrot i det siste, men ikke SÅ mye? Kanskje 5-800 g i uka? Hva tror dere det kan være? Anonymkode: 06596...fad
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #2 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): De siste ukene har jeg følt at jeg ser litt gul ut i ansiktet, og jeg fikk faktisk kommentarer på det av moren min her om dagen. Jeg kan ikke se at jeg er noe gul i øynene, men det er vanskelig å se syns jeg.. Jeg har imidlertid spist en del gulrot i det siste, men ikke SÅ mye? Kanskje 5-800 g i uka? Hva tror dere det kan være? Anonymkode: 06596...fad Alder? Anonymkode: ce926...a15
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #3 Skrevet 22 timer siden Ta med deg speil utendørs på dagtid så du får sett i ordentlig lys? Anonymkode: b23f9...3ae
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #4 Skrevet 22 timer siden Leverskade/svikt? Anonymkode: e4c9b...7df
RaraAvis78 Skrevet 22 timer siden #5 Skrevet 22 timer siden Ville tatt en tur til fastlegen og tatt noen blodprøver, sjekket status på bla lever og galleblæren. 2
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #6 Skrevet 22 timer siden Det er gulsott. Leverskade! Anonymkode: 0a529...2cb 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #7 Skrevet 22 timer siden Hvis du spiser flere gulrøtter om dagen i flere uker så er det en sjanse for at det er derfor du ser gulere ut. Det er hvertfall ikke usaynnsynlig. 5-800 gram i uken tilsvarer vel et par gulrøtter om dagen?? Anonymkode: d0036...258 1
Gaia Skrevet 22 timer siden #8 Skrevet 22 timer siden Sjekk om du er gul helt innerst i øyekroken på øynene når du kikker til siden? Ta bilde med telefonen i dagslys når du gjør dette. Hvis du da er gul, bør du kontakte lege. 3 1
NatNat Skrevet 22 timer siden #9 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): De siste ukene har jeg følt at jeg ser litt gul ut i ansiktet, og jeg fikk faktisk kommentarer på det av moren min her om dagen. Jeg kan ikke se at jeg er noe gul i øynene, men det er vanskelig å se syns jeg.. Jeg har imidlertid spist en del gulrot i det siste, men ikke SÅ mye? Kanskje 5-800 g i uka? Hva tror dere det kan være? Anonymkode: 06596...fad lever sykdom ?? skjekk med legen kansje.
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #10 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det er gulsott. Leverskade! Anonymkode: 0a529...2cb Hvis øynene ikke er gule så er vel ikke det så sannsynlig. Anonymkode: b23f9...3ae
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #11 Skrevet 21 timer siden Er 35. Kan det være leversykdom? Anonymkode: 06596...fad
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #12 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Er 35. Kan det være leversykdom? Anonymkode: 06596...fad Du kan jo droppe å spise gulrøtter ei stund da, og se om det blir bedre. Eller ta en tur til fastlegen og fått tatt noen blodprøver, for sikkerhets skyld. Hadde problemer med galle/lever som ga et gulskjær i huden, uten å være gul på øynene. Greit å oppdage tidlig, for leveren kan fikse seg selv med rett kosthold og en kan slippe i miste gslleblæren. Anonymkode: 8f511...4b5 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå