Gå til innhold

Hvordan er Norge i 2040?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om 15 år, hvordan ser du for deg Norge? Er vi fattigere? Rikere? Friskere/ sykere som samfunn? Er det mer politisk enighet eller polarisering? Varmere eller kaldere samfunn? Osv

Anonymkode: 60efe...6c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir nok ille. Bare se på resten av Europa. Jeg tror nok at jeg forlater fedrelandet og det blir med stor tristhet. Å vite at vi kastet bort et samfunn på en utrolig naiv måte. Vi var på vei mot verdens beste samfunn uten sammenligning med noe før oss men vi sørger ikke nok for at dette går riktig vei. Så med en utrolig tristhet så tror jeg at jeg melder meg ut og drar. Problemet blir hvor. Kanskje Island blir vårt siste håp eller noen av de gamle kommunistlandene. Men Norge følger vel etter både Sverige Italia Frankrike England Tyskland med utrolig forfall i tradisjoner og levekår. Fallende økonomi økende kriminalitet.  Klansamfunn og terror. Det er absolutt bare mørke skyer i horisonten. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Helt umulig å spå. Men 14 år er ikke så mye. Tenk tilbake til 2012, føles som i går.

Har vi ENDELIG funnet opp flyvende biler?😋

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Fattigere, mindre frihet, svakere internasjonalt, ingen selvstendig valuta, mindre natur til fordel for utenlandske datasentre, enda dummere befolkning.

Anonymkode: cd547...c3e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Muslimsk

Anonymkode: ed790...c38

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har nok oversteget 6 millioner innbyggere og vi vil ha en stor eldre bølge.

Anonymkode: f7f4e...1c8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du hadde spurt meg i 2012 hvordan Norge kom til å bli i 2026, ville jeg nok tatt veldig feil. Det samme gjelder nå.

Anonymkode: 484a8...b0e

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvis du hadde spurt meg i 2012 hvordan Norge kom til å bli i 2026, ville jeg nok tatt veldig feil. Det samme gjelder nå.

På hvilken måte tok du feil?

Anonymkode: b2474...e01

AnonymBruker
Skrevet

Vi vil ha et samfunn preget av regjeringer som ikke har villet stramme inn på noe, bare øst ut penger i håp om å tekkes flest mulige velgere. Over halvparten av velgerne vil være på en form for sosiale ytelser, så ingen parti kan komme til makten uten å tekkes denne gruppen.

Mange av jobbene vil være erstattet av AI og teknologi, men det offentlige holder fortsatt på sitt arbeidskrevende byråkrati og implementert AI på en slik måte at de trenger enda flere ansatte til å analysere hva AI har kommet frem til. Det private næringsliv består mest av konsulenter som selger tjenester til det offentlige.

Kirsti Bergstø vil stå med alvorlig mine og si at 23% sykefravær ikke er spesiellt høyt, og at vi kan ikke sammenligne oss med andre land, for det blir helt feil.

Gaute Skjervø har blitt Statsminister, og han proklamerer at de har fått til å utligne alle forskjeller i samfunnet nå som alle betaler 100% skatt, og staten deler ut penger etter behov. 

Mesteparten av oljefondet er investert i grønn teknologi, og går på et stort krakk når verdens forskere spår en ny istid og at CO2 ikke lenger er et problem (det problemet forsvinner like fort som hullet i oxon laget gjorde) 

Over halvparten av de invalgte på stortinget er muslimer, og har fått igjennom sharialover og alkoholfrie soner, eller rettere sagt soner der det er lov å selge alkohol, ingen offentlige instutisjoner har lov å servere annet enn halal godkjent mat. Men derimot så er det blitt lov å røyke vannpipe på kafeer og restauranter. 

Anonymkode: 8cbab...861

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

På hvilken måte tok du feil?

Jeg sa ikke at jeg «tok feil», men at jeg i 2012 ikke hadde klart å spå hvordan det ville bli om 14 år. Hvorfor skulle jeg klart det nå?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg sa ikke at jeg «tok feil», men at jeg i 2012 ikke hadde klart å spå hvordan det ville bli om 14 år. Hvorfor skulle jeg klart det nå?

Du skrev at du ville tatt feil. Iom at du vet hvordan samfunnet er nå i -26 og du vet også hva du tenkte om det i -12, vet du også at du tok feil og hva du tok feil om.

Jeg spør da hva du tok feil om?

Jeg har ikke spurt om hvorfor du skulle klare det nå.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Muslimsk

Sverige blir nok først, vi får se hva som skjer..

AnonymBruker
Skrevet

Ganske likt som nå, men enda høyere skatter siden ingen tør å stramme inn på noe.

Anonymkode: 64afd...7db

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Muslimsk

Skrekk og gru! 

Anonymkode: 0dc25...2a6

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ap og Høyre har gitt vekk landet til EU, og gitt vekk all natur til vindindustri og datasentre. Sørget for høyest mulig innvandring for at ikke den vanlige normann skal ha noen form for makt. "Eliten" dvs Ap, Høyre, NHO og LO lever i luksus og forbruker på høyt plan. Den vanlige mann tvinges i kne under det såkalte "grønne" skifte.

Anonymkode: dd86b...c4c

• Liker 1
Skrevet

Hvis vi tar utgangspunkt i utviklingen de siste 14 årene:

Mye mer korrupsjon, flere ultrarike, mange flere fattige, store motsetninger mellom muslimer og nordmenn, svarte og hvite, hetero og LGBTQ+++, menn og kvinner, osv. En mindre del av befolkningen vil praktisere ekstrem sex, mens for størstedelen av befolkningen vil det gjelde at menn og kvinner mister interessen for hverandre. Fødselsraten vil være under 1.0 (2.1 er nødvendig for at befolkningen ikke skal minske). Mer enn halvparten av befolkningen vil leve på trygd, og alle de som jobber, vil være ansatt i det offentlige.  Alle er enige om at Norge går til helvete, men folk stemmer fortsatt på AP/Høyre fordi de gir "trygg styring." Norge har fortsatt store oljeinntekter, men 500 milliarder går til det grønne skiftet, 500 milliarder går til krigen i Ukraina, 500 milliarder til bistand, og 1 000 milliarder går til innvandring, så 90% av kommunene er konk. Helsevesenet vil være på tuppa, og hvis man går til doktoren, så får man tilbud om aktiv dødshjelp. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Du skrev at du ville tatt feil. Iom at du vet hvordan samfunnet er nå i -26 og du vet også hva du tenkte om det i -12, vet du også at du tok feil og hva du tok feil om.

Jeg spør da hva du tok feil om?

Jeg har ikke spurt om hvorfor du skulle klare det nå.

Gjør du deg selv vanskelig med vilje? Du forsto veldig godt hva jeg mente.

Hadde du klart å spå 2026 i 2012 kanskje?

AnonymBruker
Skrevet
Rick skrev (11 minutter siden):

Hvis vi tar utgangspunkt i utviklingen de siste 14 årene:

Mye mer korrupsjon, flere ultrarike, mange flere fattige, store motsetninger mellom muslimer og nordmenn, svarte og hvite, hetero og LGBTQ+++, menn og kvinner, osv. En mindre del av befolkningen vil praktisere ekstrem sex, mens for størstedelen av befolkningen vil det gjelde at menn og kvinner mister interessen for hverandre. Fødselsraten vil være under 1.0 (2.1 er nødvendig for at befolkningen ikke skal minske). Mer enn halvparten av befolkningen vil leve på trygd, og alle de som jobber, vil være ansatt i det offentlige.  Alle er enige om at Norge går til helvete, men folk stemmer fortsatt på AP/Høyre fordi de gir "trygg styring." Norge har fortsatt store oljeinntekter, men 500 milliarder går til det grønne skiftet, 500 milliarder går til krigen i Ukraina, 500 milliarder til bistand, og 1 000 milliarder går til innvandring, så 90% av kommunene er konk. Helsevesenet vil være på tuppa, og hvis man går til doktoren, så får man tilbud om aktiv dødshjelp. 

Spot on!

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg tror vi må ta et valg, enten holder vi fast på våre verdier og setter grenser for islamiseringen, eller så må vi godta å gå noen hundre år tilbake i tid. 

Evt blir det bare en kulturell suppe, mer kriminalitet, borgervern osv.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Mesteparten av oljefondet er investert i grønn teknologi, og går på et stort krakk når verdens forskere spår en ny istid og at CO2 ikke lenger er et problem (det problemet forsvinner like fort som hullet i oxon laget gjorde) 

Anonymkode: 8cbab...861

Hullet i ozonlaget forsvant først og fremst verden tok seg kraftig sammen og innførte bl a forbud mot kfk-gasser- Det forsvant ikke uten videre. På samme måte nå gjør verden tiltak for å begrense og stanse global oppvarming.

Anonymkode: b4880...b0e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...