Gå til innhold

Hva forbinder ein med begrepet dumpe en person ?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser utrykket "dumpe partner"  går igjenn i mange tråder på KG, og synes  dette utrykket  høres ekstremt nedtalende, og brutalt ut  Det å   "dumpe eit menneske" forbinder  ein  gjerne  oftast med kriminelle handlinger.

Kanskje  Ikke så  rart mange vennskap  samliv  gå i oppløsning  når eim omtales som søppel og  bare skal dumpe hverandre om ting ikke går slik som ein har forestilt seg 

Anonymkode: 61cf3...230

Videoannonse
Annonse
Gjest Ramsay Street
Skrevet

Jeg har aldri hørt det i andre sammenhenger enn når noen gjør det slutt med kjæresten.

Skrevet
Ramsay Street skrev (1 minutt siden):

Jeg har aldri hørt det i andre sammenhenger enn når noen gjør det slutt med kjæresten.

Samme her.

AnonymBruker
Skrevet

Som oftest det å avslutte et forhold, med en kjæreste. Noe sjeldnere om å avslutte en relasjon, med en venn.

Anonymkode: f9728...4a3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å slå opp/avslutte forholdet mot den andres vilje, og gjerne gå på en litt ufin måte. Altså ikke et gjensidig brudd. 

Anonymkode: 3e340...c43

AnonymBruker
Skrevet

Ja det er nedlatende, men også korrekt når man faktisk kvitter seg med en person som har vært ødeleggende for deg, og "søppel".

Jeg har gjort det slutt med flere menn, men to dumpet jeg. Det var å få ut av livet mitt to mennesker jeg skulle ønske jeg aldri hadde sluppet inn i livet mitt. Jeg har ingen gode tanker om dem i ettertid, i motsetning til menn jeg avsluttet med fordi vi ikke passet godt nok sammen, selv om det ikke var noe galt med dem som mennesker. 

Anonymkode: 8f432...2b7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.2.2026 den 18.15):

Ser utrykket "dumpe partner"  går igjenn i mange tråder på KG, og synes  dette utrykket  høres ekstremt nedtalende, og brutalt ut  Det å   "dumpe eit menneske" forbinder  ein  gjerne  oftast med kriminelle handlinger.

Kanskje  Ikke så  rart mange vennskap  samliv  gå i oppløsning  når eim omtales som søppel og  bare skal dumpe hverandre om ting ikke går slik som ein har forestilt seg 

Anonymkode: 61cf3...230

Hvordan i all verden forbinder du det med kriminelle handlinger? Det å slå opp har blitt kalt å dumpe siden moren min var tenåring på 50 tallet  

Anonymkode: 43b37...34e

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...