Gå til innhold

Hybel/leilighet standard?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Prøver å hjelpe en venninne å finne hybel til dattera som skal studere i byen så jeg har sett på mye rart men hva slags standard kan man egentlig forvente i dag? Så på den jeg har lenket til å kan ikke fatte å begripe at man skal betale 9000 i måneden for dette? 

https://www.finn.no/realestate/lettings/ad.html?finnkode=446974518&ci=2

Anonymkode: 5c196...be1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hahahha den vaskemaskina som står i et hull i veggen til dassen, og den skrådusjen 😂😂

Anonymkode: 889f1...737

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hahahha den vaskemaskina som står i et hull i veggen til dassen, og den skrådusjen 😂😂

Det var det som var toppen på kaka liksom, er jo helt horribelt.🤨

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det var det som var toppen på kaka liksom, er jo helt horribelt.🤨

Ja fy fader. 9000 for dette, er ikke ventilasjon en gang, med andre ord kan jeg tenke meg det fort blir problemer med inneluften. 

Skrevet

Denne hadde jeg vurdert å melde inn noe sted. Føles kanskje ikke helt ut som dette er godkjent.. 

Men ja, har blitt helt sinnsykt. Særlig i de største byene. Helt horrible priser ifht både størrelse og standard. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja fy fader. 9000 for dette, er ikke ventilasjon en gang, med andre ord kan jeg tenke meg det fort blir problemer med inneluften. 

Ja, tenk på sommeren hvor jævlig varmt det blir og det ser jo ikke sikkert ut med tanke på brann heller.

Crazydoglady skrev (1 minutt siden):

Denne hadde jeg vurdert å melde inn noe sted. Føles kanskje ikke helt ut som dette er godkjent.. 

Men ja, har blitt helt sinnsykt. Særlig i de største byene. Helt horrible priser ifht både størrelse og standard. 

Ja, jeg tenkte på det. Men det finnes vel ikke noen som passer på at ting er ok for utleie, virker som om det er fritt fram... Det var det når jeg og var på leiemarkedet husker jeg men denne var spesiell.

Skrevet

Tror nok at man betaler en del for beliggenheten her. 

Når det gjelder vaskemaskinen synes jeg det var en smart løsning på lite sted. 

Ser denne ligger i nærheten. Det er kollektiv kr 6900 i måneden. Hadde lett betalt de. 9000 for å bo alene. 
https://www.finn.no/realestate/lettings/ad.html?finnkode=447390194&ci=6

Anonymkode: 03eda...f50

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Sånn bortsett fra at luken er såpass stor at det gir innsyn og skjermer verken for lukt eller lyd🤭

Anonymkode: dfca2...648

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Tror nok at man betaler en del for beliggenheten her. 

Ser denne ligger i nærheten. Det er kollektiv kr 6900 i måneden. Hadde lett betalt de. 9000 for å bo alene. 
https://www.finn.no/realestate/lettings/ad.html?finnkode=447390194&ci=6

Anonymkode: 03eda...f50

Bare beliggenheten man betaler for der da og lite annet. Er jo et smalt bøttekott der man må holde seg i midten.

Vi har funnet en hybel som er nærmere oss og sentrum som er et godt alternativ, den er til 10000 men man kan drite i fred og det er åpent sånn at man kan gå rundt uten å få hjernerystelse, har ikke fått svar ennå fra de. Ellers så vurderer de å bare kjøpe en leilighet for de årene hun blir her for det var ikke lett å finne en hybel som var passende i vårt område. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sånn bortsett fra at luken er såpass stor at det gir innsyn og skjermer verken for lukt eller lyd🤭

Anonymkode: dfca2...648

Jepp, kan ikke komme på besøk med IBS der. :fnise:

Skrevet

Er mye rart der ute.

Så vår datter så etter hybel leilighet. Første vi så på var på ca 25 kvadrat meter. Når du gikk inn så gikk en inn en gammel butikk dør, rett på innsiden av døra stod senga, andre siden var det klesskap. Senga hadde akurat plass, traff så en glassbyggerstein veg. Når en hadde passert senga kikket en da til høyre var bad med do, dusj og vaske maskin,  så inn til et lite rom med kjøkken  benk mot bader, og en øy, kansje en fikk inn en 2 seter sofa. Ikke dør til bad. Kun vindu på kjøkkenet. Og skulle da ha 9500 pluss strøm og Internett. Ikke buss forbindelse.

Fikk annen leilighet på ca 90 kvadratmeter   5 min til buss og tog, 10.500 inkludert strøm, tv og intetnett

17718688314922692975618284272886.jpg

Anonymkode: efcfe...bc7

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er mye rart der ute.

Så vår datter så etter hybel leilighet. Første vi så på var på ca 25 kvadrat meter. Når du gikk inn så gikk en inn en gammel butikk dør, rett på innsiden av døra stod senga, andre siden var det klesskap. Senga hadde akurat plass, traff så en glassbyggerstein veg. Når en hadde passert senga kikket en da til høyre var bad med do, dusj og vaske maskin,  så inn til et lite rom med kjøkken  benk mot bader, og en øy, kansje en fikk inn en 2 seter sofa. Ikke dør til bad. Kun vindu på kjøkkenet. Og skulle da ha 9500 pluss strøm og Internett. Ikke buss forbindelse.

Fikk annen leilighet på ca 90 kvadratmeter   5 min til buss og tog, 10.500 inkludert strøm, tv og intetnett

17718688314922692975618284272886.jpg

Anonymkode: efcfe...bc7

Mange utleiere eier ikke skam 😞 !

Anonymkode: c981a...d9e

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Ja, tenk på sommeren hvor jævlig varmt det blir og det ser jo ikke sikkert ut med tanke på brann heller.

Ja, jeg tenkte på det. Men det finnes vel ikke noen som passer på at ting er ok for utleie, virker som om det er fritt fram... Det var det når jeg og var på leiemarkedet husker jeg men denne var spesiell.

Du kan sikkert tipse leieboerforeningen. Det er jo krav til utleieboliger og til boliger generelt for at det skal regnes som egnet for å bo i. Så det finnes jo, selv om det sikkert ikke brukes mye ressurser på å følge opp sånt. Men om noe spesifikt blir meldt inn så er jo det enklere å ta tak i enn å skulle sitte å tråkke markedet å lete etter potensielle feil.

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hvis det ikke er fluktvei der så er det en sak for kommunen, hvis det brenner, hvordan skal de rømme da? Så ikke noe sånt

Skrevet

Det er nok rimelig sikkert at den boenheten ikke er godkjent. Dette er det lille vinduet ved siden av senga på bilde 3. Vil tippe det er mer enn 5 meter til terreng, og man må mellomlande på balkongen til boenhet i underliggende etasje. Det er ikke lov. Det ser ikke ut som om det er ryggbøyler på den veggmonterte stigen heller, siden avstand fra underkant vindu til terreng er over 5 meter. Ikke at det er voldsomt relevant siden den ikke går opp til vinduet i øverste etasje. 

image.png.ae4b2033eaa6a0c663c1f323ad317746.png

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...