AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:25 #1 Skrevet mandag kl. 14:25 Jeg er mormor til en gutt som skal konfirmeres i mai. Lurer på hva som er vanlig å gi i gave. Jeg er alene mens de øvrige besteforeldrene er par, morfar er gift. Er det vanlig å få like mye verdi fra den som er alene? Noen som har erfaring? Og hvor mye er «vanlig» å gi? Tenker da på pengegave, han ønsker seg penger. Anonymkode: 68a62...19e
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:31 #2 Skrevet mandag kl. 14:31 Min (singel og lavinntekt) mamma gav 15000kr og betalte for en del av maten (ca 2000kr). Hun har spart siden han ble født. Og har spart til nestemann. Hun har kun de to barnebarna da. Hun betalte også for slips, skjorte og slipsnål fordi hun syntes det var stas å gjøre det. Svigerforeldrene mine (med gode inntekter) gav 800kr..... Så man gir etter evne og lyst. Tenker alt er normalt. Men ikke gi mer enn du klarer! Jeg forventet ikke at min mamma skulle gi så mye. Anonymkode: 35e03...531
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:33 #3 Skrevet mandag kl. 14:33 Takk for svar, så raus mormor. Men det var iallfall dårlig av dine svigerforeldre. Anonymkode: 68a62...19e
Cera Skrevet mandag kl. 14:42 #4 Skrevet mandag kl. 14:42 Jeg vet ikke hva som er vanlig, men jeg håper mine foreldre gir etter hva de kan og ikke hva som forventes. Jeg forventer ihvertfall ikke mer enn det. 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:35 #5 Skrevet mandag kl. 18:35 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Min (singel og lavinntekt) mamma gav 15000kr og betalte for en del av maten (ca 2000kr). Hun har spart siden han ble født. Og har spart til nestemann. Hun har kun de to barnebarna da. Hun betalte også for slips, skjorte og slipsnål fordi hun syntes det var stas å gjøre det. Svigerforeldrene mine (med gode inntekter) gav 800kr..... Så man gir etter evne og lyst. Tenker alt er normalt. Men ikke gi mer enn du klarer! Jeg forventet ikke at min mamma skulle gi så mye. Anonymkode: 35e03...531 Min mor 2000 til en og ikke noe til den andre. Svigerforeldre med god råd ingenting. Orndet absolutt alt selv og. Anonymkode: e0774...1bd
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #6 Skrevet 15 timer siden Min mamma (og stefar) ga bunad til datteren min , og til sønnen min ga hun penger, siden han ikke ønsket seg bunad. Han fikk da 15000kr. Hun har spart siden barnebarna var små vet jeg. Svigerforeldrene mine ga 10000kr som var øremerket at de skulle i fond. Pappaen min ga vel 5000kr. Det aller viktigste er å gi etter evne. De konfirmerte seg med to år mellom. Anonymkode: 4cf8a...577
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå