AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:08 #1 Skrevet mandag kl. 14:08 Hei. Håper det er noen her som er like interessert i mote som meg. Det jeg ser jenter/kvinner går rundt med av hverdagsvesker er fine, men litt upraktiske for min smak. Ser mange går rundt med tote bag som er åpen, men etter mitt ønske er det å ha en åpen veske upraktisk mtp på værendringer eller frykten for at ting skal falle ut. Jeg har nå fått øyne opp for Mulberry Bayswater, en klassiker og min drømmeveske som tenåring. Den kan lukkes igjen og man har plass til mye. Men den er litt stiv i prisen, men en klassiker og som ikke alle har. Syns det er så kjedelig å være lik alle. En veske er en investering, men er den verdt det? Noen som har erfaringer med denne? Anonymkode: b7193...ed7
Rotemor Skrevet mandag kl. 14:18 #2 Skrevet mandag kl. 14:18 Jeg har ikke erfaring med akkurat den, men med lignende. Jeg liker å kunne dra veska over skuldrene innimellom. Særlig om vinteren med hansker og skjerf og handleposer etc. Til det er den ikke så praktisk, synes jeg. Som «bysveske» er den ganske perfekt😊
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:19 #3 Skrevet mandag kl. 14:19 Jeg likte den i starten, men droppet den da jeg i motsetning til deg synes alle har den. Dessutten gått den for å være litt tung. Jeg kjøpte heller en Louise Vuitton Totally istedenfor. LV holder seg så godt brukt, passer til alt og behandler du den godt er den lett å selge videre igjen, men jeg beholder mine som en investering da jeg har tro på at de vil stige enda mer i verdi til jente mi arver dem. LV Tivoli er også fin til det samme bruket. Anonymkode: ab60d...557
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:22 #4 Skrevet mandag kl. 14:22 Jeg kjøper veske etter utgangspunktet at den gir meg personlig bruks verdi over tid fremfor at det er en stor veske investering. Jeg liker designet på Mulberry Bayswater men ville ikke kjøpt den selv da jeg ikke liker denne type runde håndtak. Spesielt på hverdags vesker som kan bli fylt opp og føles tunge. Jeg foretrekker flate brede håndtak som gir bedre bære komfort. Anonymkode: 211b7...14d
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:36 #5 Skrevet mandag kl. 14:36 Rotemor skrev (15 minutter siden): Jeg har ikke erfaring med akkurat den, men med lignende. Jeg liker å kunne dra veska over skuldrene innimellom. Særlig om vinteren med hansker og skjerf og handleposer etc. Til det er den ikke så praktisk, synes jeg. Som «bysveske» er den ganske perfekt😊 Ja, du sier noe der. Så noen reviews av at noen syns den ble knapp over skulderen. Jeg prøvde den med en boblejakke på og det gikk fint. Skulle dog vært litt lengre. Tenker å bruke den til lette dager på universitetet og på jobb. Men må kanskje vurdere det litt 😊 takk for innspill Anonymkode: b7193...ed7 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:38 #6 Skrevet mandag kl. 14:38 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, du sier noe der. Så noen reviews av at noen syns den ble knapp over skulderen. Jeg prøvde den med en boblejakke på og det gikk fint. Skulle dog vært litt lengre. Tenker å bruke den til lette dager på universitetet og på jobb. Men må kanskje vurdere det litt 😊 takk for innspill Anonymkode: b7193...ed7 Dette var også en av grunnene for at jeg over her kjøpte LV istedenfor. Anonymkode: ab60d...557
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:41 #7 Skrevet mandag kl. 14:41 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg likte den i starten, men droppet den da jeg i motsetning til deg synes alle har den. Dessutten gått den for å være litt tung. Jeg kjøpte heller en Louise Vuitton Totally istedenfor. LV holder seg så godt brukt, passer til alt og behandler du den godt er den lett å selge videre igjen, men jeg beholder mine som en investering da jeg har tro på at de vil stige enda mer i verdi til jente mi arver dem. LV Tivoli er også fin til det samme bruket. Anonymkode: ab60d...557 Ja, føler de fleste har den eller har hatt den, men kanskje ikke bruker den så mye nå lengre? Syns LV sin er veldig fine. Hørt også at de holder seg godt og går fint å selge videre om man føler for det. Jeg leter etter noe med et litt minimalistisk uttrykk. Derfor jeg tenkte at den svarte Mulberry Bayswater kunne vært fin. Tenkte å bruke den til lette dager på universitetet og bare som hverdagsveske. Men som du nevner, det er noe med at håndtaket er litt knapt.. Anonymkode: b7193...ed7
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:43 #8 Skrevet mandag kl. 14:43 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg kjøper veske etter utgangspunktet at den gir meg personlig bruks verdi over tid fremfor at det er en stor veske investering. Jeg liker designet på Mulberry Bayswater men ville ikke kjøpt den selv da jeg ikke liker denne type runde håndtak. Spesielt på hverdags vesker som kan bli fylt opp og føles tunge. Jeg foretrekker flate brede håndtak som gir bedre bære komfort. Anonymkode: 211b7...14d Jeg og. Personlig bruksverdi og for å eventuelt kunne selge om jeg ønsker det. Ser derfor etter en veske som kan vare i mange år og blir fin å bruke til lette dager på universitetet og hverdag. Ja, igjen er håndtakene noe knappe.. har du noen andre vesker du kunne anbefalt og som kanskje er litt tidløs? Anonymkode: b7193...ed7
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:47 #9 Skrevet mandag kl. 14:47 Jeg har hatt den. Likte den ikke. Fordelen er at jeg fikk solgt den til dobbelte av jeg gav for den. Ikke minst veldig «wannabe».. Anonymkode: 2345a...f56
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:51 #10 Skrevet mandag kl. 14:51 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har hatt den. Likte den ikke. Fordelen er at jeg fikk solgt den til dobbelte av jeg gav for den. Ikke minst veldig «wannabe».. Anonymkode: 2345a...f56 Så bra, hva betalte du for den og hva fikk du for den? Ja, det er jo hver sin smak såklart. Anonymkode: b7193...ed7
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:52 #11 Skrevet mandag kl. 14:52 Jeg mener det bør være straffeskatt for personer som bruker en halv månedslønn på en veske. Mister all respekt for personer med en gang jeg ser de har dyre vesker. Tenker de er egosistiske, selvsentrerte og med dårlige verdier her i livet. Anonymkode: d0c59...e84
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:53 #12 Skrevet mandag kl. 14:53 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg mener det bør være straffeskatt for personer som bruker en halv månedslønn på en veske. Mister all respekt for personer med en gang jeg ser de har dyre vesker. Tenker de er egosistiske, selvsentrerte og med dårlige verdier her i livet. Anonymkode: d0c59...e84 Ja, du om det. Viktig å ikke kaste stein i glasshus Anonymkode: b7193...ed7 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:09 #13 Skrevet mandag kl. 15:09 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg mener det bør være straffeskatt for personer som bruker en halv månedslønn på en veske. Mister all respekt for personer med en gang jeg ser de har dyre vesker. Tenker de er egosistiske, selvsentrerte og med dårlige verdier her i livet. Anonymkode: d0c59...e84 Men for flere så er det ikke halve lønna som går til veske. Bare en liten prosent av lønna som går til det. jeg har sett på den veska jeg å. Jeg har den lille. Jeg elsker den. Men jeg liker egentlig ikke å holde i veska i hånda. Helst crossover eller på skuldra. Men jeg drasser ikke med meg så mye i hverdagen. Men jeg har polo Ralph Lauren som er lett å slenge på skulderen. Neste med den er at den er åpen. Men jeg bruker å ha en liten veske med meg å. Jeg har alt organisert i mine vesker. https://www.ralphlauren.global/no/en/polo-id-suede-large-tote-100045334.html?cgid=women-polo-bags#webcat=content-women-polo-bags&ab=EU_navimage_bag_S1_IMAGE&start=1&cgid=women-polo-bags Anonymkode: ac61f...2c8
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:39 #14 Skrevet mandag kl. 16:39 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei. Håper det er noen her som er like interessert i mote som meg. Det jeg ser jenter/kvinner går rundt med av hverdagsvesker er fine, men litt upraktiske for min smak. Ser mange går rundt med tote bag som er åpen, men etter mitt ønske er det å ha en åpen veske upraktisk mtp på værendringer eller frykten for at ting skal falle ut. Jeg har nå fått øyne opp for Mulberry Bayswater, en klassiker og min drømmeveske som tenåring. Den kan lukkes igjen og man har plass til mye. Men den er litt stiv i prisen, men en klassiker og som ikke alle har. Syns det er så kjedelig å være lik alle. En veske er en investering, men er den verdt det? Noen som har erfaringer med denne? Anonymkode: b7193...ed7 Bayswater er fin. Selv har jeg Alexa litt mindre formell kanskje, men veldig grei både å bære og ha over skulderen Anonymkode: e7187...4e9
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:41 #15 Skrevet mandag kl. 16:41 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg mener det bør være straffeskatt for personer som bruker en halv månedslønn på en veske. Mister all respekt for personer med en gang jeg ser de har dyre vesker. Tenker de er egosistiske, selvsentrerte og med dårlige verdier her i livet. Anonymkode: d0c59...e84 Hvorfor er det så mye verre å bruke penger på vesker enn på andre ting? Det er alltid vesker som får så mye tyn. Aldri det hvis noen bruker mye penger på ski eller sykkelutstyr eller data og kamera, eller hifi. Er det fordi flertallet som like rig interesser seg for vekser er kvinner? Anonymkode: e7187...4e9 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:40 #16 Skrevet mandag kl. 18:40 Den er fin. Men, hvis du skal bruke den ute i all slags vær, så liker jeg Longchamp le pliage. Billig, solid og vanntett. Kan brukes til treningstøyet, til jobb, til korte reiser. Anonymkode: 22180...6b7
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #17 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (På 23.2.2026 den 15.52): Jeg mener det bør være straffeskatt for personer som bruker en halv månedslønn på en veske. Mister all respekt for personer med en gang jeg ser de har dyre vesker. Tenker de er egosistiske, selvsentrerte og med dårlige verdier her i livet. Anonymkode: d0c59...e84 Gjelder det bare vesker eller andre dyre ting også, som biler, smykker, sportsutstyr, feriereiser, hus, oppussing, sykkel, restaurantbesøk..? Mener du at alle bare bør kjøpe AKKURAT det de trenger for å klare seg i hverdagen, og kun det billigste av alt, og at de som ikke gjør det bør få straffeskatt? Hvorfor er det så ille å bruke penger på en fin veske hvis man ønsker seg det og har råd, kontra andre ting? Har aldri hørt noen klage på samme måte hvis noen kjøper seg f.eks. dyre ski? Anonymkode: 823f4...527 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #18 Skrevet 7 timer siden Jeg har en Bayswater og er veldig fornøyd. Men bruker nok Mulberry Lily mer, siden den kan bæres crossbody i tillegg til over skulderen. Anonymkode: 823f4...527
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå