Kikaiu Skrevet 1 time siden #1 Skrevet 1 time siden Hei, jeg går til behandling ca hver tiende dag siden høst 2025, og hver gang får jeg på følelsen at terapeuten husker ingenting fra forrige samtale. Når jeg miner henne på så er hun liksom med. Men er det ikke slik at de skal føre et slags journal og burde vite hva slags plager man har? Etter sånn ca 30 besøk og jeg føler at hun husker fortsatt ikke hva jeg sliter med mest. Vurderer å avslutte da jeg ikke merker stor forbedring heller.
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Skrevet 1 time siden Ja det hørtes litt rart ut. Jeg opplever at min husker ting fra sist og har god oversikt over situasjonen min.. Anonymkode: 9d7a3...797 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Skrevet 1 time siden Jeg opplevde at min behandler huska mye mer enn meg. Anonymkode: 1f440...2ef 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Skrevet 1 time siden Jeg ville tatt det opp med henne, at nå har du gått så lenge hos henne at du forventer at hun har både journal og husker hvorfor du går hos henne. At du opplever det som om hun ikke husker fra gang til gang hvorfor du kommer, og spørre henne om det er måten hun bygger tillit? Om du ikke orker dette ville jeg byttet. Det som er så dumt er at det er så lang ventetid for å komme til psykomotorisk fysioterapeut, at du vil havne langt bak i køen igjen. Snakk med legen din om dette, om ikke annet. Psykomotorisk fysioterapi kan være fantastisk, men det må selvfølgelig være tillit, og det krever også at fysioterapeuten er veldig fokusert. Som i alle yrker kan det være enkeltpersoner som kanskje egentlig burde gjort noe helt annet. Andre ganger kan det rett og slett være at personkjemien mellom pasient og behandler ikke fungerer - det er en ærlig sak, og også noe du kan ta opp med henne. Fordelen med å ta det opp med henne, hvis hun er profesjonell, det er at det kan være hun kan få lagt inn et godt ord hos en kollega, som igjen kan gjøre at du kommer raskere inn til denne, fordi det blir sett på som videreføring av behandling, ikke ny søknad. Totaltsett tar du heller ingen andres plass, da det frigis en plass hos hun du går hos. Jeg ville gitt psykomotorisk fysioterapi en sjanse til, enten ved at hun du går til blir mer "på" og fokusert, eller at du bytter til en annen. Anonymkode: b6d81...f0c 1
Kikaiu Skrevet 1 time siden Forfatter #5 Skrevet 1 time siden Jeg er bare så konfliktsky i det siste at det er vanskelig å ta det opp, jeg føler at det hjelper av og til å ha denne behandlingen, men merker på en måte at terapeuten har blitt litt lei av å se så lite fremgang i meg. Samtidig foreslår hun ikke noen nye behandlinger, bare samtale og litt behandling på benken...
skeiv-ostepop Skrevet 59 minutter siden #6 Skrevet 59 minutter siden Psykomotorisk fysioterapeut er underlagt helsepersonelloven og §39 gir de journalplikt. Så spørsmålet blir om hun ikke fører journal (brudd på loven), eller av andre grunner gir deg inntrykk av at journal ikke blir ført (kan være innenfor). Jeg ville vært der at jeg hadde sagt at jeg pga min helsesituasjon og hode pr nå, så sliter du med å huske fra gang til gang hva dere har gjort og hva dere ble enige om - og spurt om hun ikke kan støtte seg på journalen sin i videre behandlingsløp, og for å støtte deg i det du tror du husker ble sagt og avtalt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå