Gå til innhold

Oppbevaring av mel

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du som baker mye,har du mel stående framme på benken eller putter du det i skap/skuffter mellom hver bruk? 

Anonymkode: bfb49...f79

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg oppbevare det i glass container. Da blir den både beskyttet og lett tilgjengelig.  

Anonymkode: 9c033...624

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg oppbevare det i glass container. Da blir den både beskyttet og lett tilgjengelig.  

Anonymkode: 9c033...624

På benken altså? 

AnonymBruker
Skrevet

Har to skuffer med mel. Økologisk mel pleier jeg ha i plastbokser, konvensjonelt mel derimot får bare ligge i posen den kommer i. Sjelden noe som smitter fra den ene til den andre. 

har kanskje åtte-ti ulike meltyper til enhver tid. 

Anonymkode: ae4fa...236

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du som baker mye,har du mel stående framme på benken eller putter du det i skap/skuffter mellom hver bruk? 

Har posene i plastkasser der lokket kan låses fast. Altså noe slikt https://www.clasohlson.com/no/SmartStore-Home-oppbevaringsboks-med-lokk/p/34-1552-105

Skulle det følge med uønskede gjester, feks melmøll, så kan det stort sett begrenses til den ene kassen de dukker opp i.

Endret av skrue
AnonymBruker
Skrevet

Tømmer mel over i de store lufttette boksene fra tupperware. Har jeg flere melposer enn det som passer oppi trer jeg brødpose over melposene og knytter fast, grunnet utøy. Alt oppbevares i skap, lett tilgjengelig.

Anonymkode: e5995...a81

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...