AnonymBruker Skrevet 23. februar #1 Skrevet 23. februar Du som baker mye,har du mel stående framme på benken eller putter du det i skap/skuffter mellom hver bruk? Anonymkode: bfb49...f79
AnonymBruker Skrevet 23. februar #2 Skrevet 23. februar Jeg oppbevare det i glass container. Da blir den både beskyttet og lett tilgjengelig. Anonymkode: 9c033...624 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar #3 Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg oppbevare det i glass container. Da blir den både beskyttet og lett tilgjengelig. Anonymkode: 9c033...624 På benken altså? Anonymkode: bfb49...f79
AnonymBruker Skrevet 23. februar #4 Skrevet 23. februar Har to skuffer med mel. Økologisk mel pleier jeg ha i plastbokser, konvensjonelt mel derimot får bare ligge i posen den kommer i. Sjelden noe som smitter fra den ene til den andre. har kanskje åtte-ti ulike meltyper til enhver tid. Anonymkode: ae4fa...236 1
skrue Skrevet 23. februar #5 Skrevet 23. februar (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du som baker mye,har du mel stående framme på benken eller putter du det i skap/skuffter mellom hver bruk? Anonymkode: bfb49...f79 Har posene i plastkasser der lokket kan låses fast. Altså noe slikt https://www.clasohlson.com/no/SmartStore-Home-oppbevaringsboks-med-lokk/p/34-1552-105 Skulle det følge med uønskede gjester, feks melmøll, så kan det stort sett begrenses til den ene kassen de dukker opp i. Endret 23. februar av skrue 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar #6 Skrevet 23. februar Tømmer mel over i de store lufttette boksene fra tupperware. Har jeg flere melposer enn det som passer oppi trer jeg brødpose over melposene og knytter fast, grunnet utøy. Alt oppbevares i skap, lett tilgjengelig. Anonymkode: e5995...a81 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar #7 Skrevet 24. februar Jeg har det på benken, i glasskrukke med lokk. Anonymkode: 96099...a9e
AnonymBruker Skrevet 24. februar #8 Skrevet 24. februar I en tank under sengen på gjesterommet. Anonymkode: 9d20c...305 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar #9 Skrevet 24. februar Jeg baker hver dag, men har melet i ei skuffe. Liker ryddig benk. Skuffa er derimot rett under bakebenken i passe høyde, så den står somregel åpen mens jeg holder på. Siden jeg baker så mye, oppbevarer jeg bare melet i sine originale poser. Anonymkode: 4d6ae...065
AnonymBruker Skrevet 24. februar #10 Skrevet 24. februar Jeg har det over i tett plasboks med lokk. Da får jeg sjekket med en gang at ikke det er dyr i det osv. Husker vi fikk melbiller på skolekjøkkenet en gang. Det var dritekkelt. Anonymkode: 11447...db9
AnonymBruker Skrevet 24. februar #11 Skrevet 24. februar Vi har så lite benkeplass og skap/skuffeplass, at mel og frø står i krukker/bokser på åpen hylle over kjøkkenbenken, men jeg ville foretrukket å ha det i skap eller skuffer om jeg hadde hatt muligheten. Anonymkode: d7d16...8ab
AnonymBruker Skrevet 24. februar #12 Skrevet 24. februar Har det i plastboks med lokk fra et system fra Clas Ohlson (ikke det som ble linket til over). Etter jeg fikk meldyr en gang, og måtte kaste alt, gikk ting i bokser! Anonymkode: 0e2ea...5ba
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå