AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #1 Skrevet 8 timer siden Har jobbet i flere år som renholder og nå svir det i leddene/murrer i skulderen og ut i armen. Kan det være senebetennelse? Evt sykemelding på sin plass? Jeg er jo aldri sykemeldt mem føles umulig å vaske med den skulderen. Anonymkode: ac12a...4ef
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Skrevet 7 timer siden Er det umulig å vaske så må du gjøre tiltak, vært hos fysioterapaut? Gå dit, gjerne privat for raskere hjelp. Anonymkode: f4457...7bf
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #3 Skrevet 7 timer siden Det tar du med lege og fysioterapeut. Det kan jo ingen på et forum vite noe om 😊 Anonymkode: 4cb78...f47
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #4 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Har jobbet i flere år som renholder og nå svir det i leddene/murrer i skulderen og ut i armen. Kan det være senebetennelse? Evt sykemelding på sin plass? Jeg er jo aldri sykemeldt mem føles umulig å vaske med den skulderen. Anonymkode: ac12a...4ef Når man har et problem, så burde å løse det være fokus, å bare "bli sykemeldt" løser ingenting. Du må skaffe en plan for hvordan du skal unngå å få det tilbake. Ta kontakt med legen din. Anonymkode: 01771...e61 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #5 Skrevet 7 timer siden Dette må du selvfølgelig høre med legen om. Anonymkode: 9de8b...775
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #6 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det tar du med lege og fysioterapeut. Det kan jo ingen på et forum vite noe om 😊 Anonymkode: 4cb78...f47 Ventetid til fysio kan være kjempelang. Anonymkode: f4457...7bf
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #7 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Har jobbet i flere år som renholder og nå svir det i leddene/murrer i skulderen og ut i armen. Kan det være senebetennelse? Evt sykemelding på sin plass? Jeg er jo aldri sykemeldt mem føles umulig å vaske med den skulderen. Anonymkode: ac12a...4ef Ville gått til lege å funnet av det. Er du noe aktiv ellers? Om du ikke er det, er det også noe som muligens kan gjøre det bedre. De som jobber som renholder på min jobb hadde et treningsprosjekt der de trente 2-3 ganger i uka. Det skal ha gjort deres jobb hverdag bedre. Anonymkode: 27151...0e9 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #8 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ventetid til fysio kan være kjempelang. Anonymkode: f4457...7bf Vi på forumet kan jo ikke hjelpe henne noe raskere uansett ventetid til fysio… Hun får stelle seg i kø og vente på sin tur. Anonymkode: 9de8b...775
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #9 Skrevet 7 timer siden Ja jeg har bare ting jeg gjør på jobb som gjør kjempevondt for skulderen. Kan heller ikke bytte arb oppgaver, gulvene og alt må vaskes på et tidspunkt før de andre kommer. Man blir relativt hemmet i et slikt yrke mtp at det er vanskelig å bytte til andre arbeidsoppaver. Anonymkode: ac12a...4ef
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #10 Skrevet 7 timer siden Du har en jobb som gir veldig ensidig belastning, da er det kjempeviktig at du har god styrke i resten av musklene for å avlaste/støtte. Så hvis du ikke allerede trener styrketrening ville jeg begynt der. Anonymkode: 0c7b8...6cc
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #11 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du har en jobb som gir veldig ensidig belastning, da er det kjempeviktig at du har god styrke i resten av musklene for å avlaste/støtte. Så hvis du ikke allerede trener styrketrening ville jeg begynt der. Anonymkode: 0c7b8...6cc Jeg burde vært flinkere til det. 😧 Anonymkode: ac12a...4ef
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #12 Skrevet 7 timer siden https://nhi.no/sykdommer/muskelskjelett/skulder-og-overarm/senebetennelse-skulder-treningsprogram Det kan være nyttig å lese litt. Ting kan bli kronisk hvis ikke du tar tak i det raskt. Hvile er faktisk en del av behandlingen. Jeg har min tredje runde med senebetennelse bare siste året enda jeg er forsiktig med å bruke armen til gjentakende ting. Jeg kan ikke jobbe, ikke støvsuge, ikke strikke, ikke male og til og med matlaging kan være en utfordring. Har heldigvis en mann som er god til å ta sin del og ofte mere men det er surt å ikke klare det selv. Anonymkode: 087e1...c61 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #13 Skrevet 1 time siden Jeg hadde god nytte av kiropraktor, en som også jobber med nåler. (Litt usikker på hvor likt det er akupunktur, men det settes i alle fall nåler i en del av de aktuelle musklene som må jobbes med. Det kan være ganske vondt mens det står på, men gud så godt det gjør når sårheten har gitt seg!) Jeg må også gjøre noen øvelser daglig for å holde det ved like, da. Og det har jeg slurvet med, så nå kjenner jeg at der er en knute nedenfor armhulen igjen. Anonymkode: 525bc...59f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå