AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Skrevet 3 timer siden I forrige uke frøs vannet og jeg måtte tine opp rørene med føner. Dette skjer ca 1 gang hver vinter. Jeg ønsker å isolere vannrørene og lurer på om det er noe en rørlegger gjør? Jeg tør ikke gjøre det selv siden rørene ligger i lite. Jordkjeller før de kommer inn i boden. Det er i overgangen kjeller/bod det fryser. Anonymkode: bf3af...c15
Handerrefyren Skrevet 2 timer siden #2 Skrevet 2 timer siden Hør med en rørlegger, det er ikke sikkert det nytter å isolere rørene, alternativer er å isolere rommet, eller å legge en varmekabel internt i røret. eller utenpå, og så isolere!
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Skrevet 2 timer siden Rørlegger gjør det. Hvem som helst som kommer til rørene kan gjøre det, ikke vanskelig. Anonymkode: ab7e9...512
AnonymBruker Skrevet 53 minutter siden #4 Skrevet 53 minutter siden At det skjer en gang hver vinter tyder på at det trolig ikke er mye isolering som skal til for at dette skal fungere fint. Det er ikke noen komplisert jobb, og krever kun at en kommer til. Alt en trenger er som oftest deler som disse: https://www.bauhaus.no/vvs/rorinstallasjon/frostsikring-varmekabel/rorisolasjon samt en skarp kniv og evt aluminiumstape eller rett og slett vanlig aluminiumsfolie hvis en vil sikre ytterligere. Hvis røret går i en krypkjeller der det kan bli skikkelig kaldt – og det er tilgang på en stikkontakt der – kan en også tape en egen varmekabel til røret under rørisolasjonen. Denne kan man så plugge til strøm i perioder det er spesielt kaldt. Anonymkode: 8a67a...c64
AnonymBruker Skrevet 47 minutter siden #5 Skrevet 47 minutter siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): I forrige uke frøs vannet og jeg måtte tine opp rørene med føner. Dette skjer ca 1 gang hver vinter. Jeg ønsker å isolere vannrørene og lurer på om det er noe en rørlegger gjør? Jeg tør ikke gjøre det selv siden rørene ligger i lite. Jordkjeller før de kommer inn i boden. Det er i overgangen kjeller/bod det fryser. Anonymkode: bf3af...c15 Du må ikke slå av varmen for å spare strøm - da fryser vannet! Anonymkode: d2454...a78
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå