Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har full ansiennitet og er lektor med tilleggsutdanning. Tjener pr. nå ca. 850.000, fordi jeg har ekstra utdanning oppå lektor med tillegg, og da får jeg ca. 22.000 ekstra gjennom lokale forhandlinger. Har også ekstra betalt for å være samlingsstyrer i ett fag. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

11 års ansiennitet, rett under 1,1 mill nå inkl liten sommerbonus vi pleier få. Siviløkonom, mellomleder privat sektor.  

Skrevet
Gaia skrev (1 time siden):

Jeg har full ansiennitet og er lektor med tilleggsutdanning. Tjener pr. nå ca. 850.000, fordi jeg har ekstra utdanning oppå lektor med tillegg, og da får jeg ca. 22.000 ekstra gjennom lokale forhandlinger. Har også ekstra betalt for å være samlingsstyrer i ett fag. 

Og lærerne klager, haha! 13 uker ferie og 850k i årslønn. Dere har 2 måneder mer fri enn oss andre. Og ja, vi andre jobber minst like mye som dere gjør med de 3-4 timene dere har ekstra i uka.

Anonymkode: 7f49b...265

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Og lærerne klager, haha! 13 uker ferie og 850k i årslønn. Dere har 2 måneder mer fri enn oss andre. Og ja, vi andre jobber minst like mye som dere gjør med de 3-4 timene dere har ekstra i uka.

Lærer - Verdens viktigste yrke. 

De jobber med barn og unge i sårbar alder. Alle som har hatt en god lærer vet hvordan det kan åpne for mange muligheter. Og alle som har fått selvtillit og fremtidsdrømmer kunst av en elendig lærer vet hvor mye det kan ødelegge. Jeg unner dem virkelig de ekstra ferieukene.

Anonymkode: 52c74...aa2

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette er jo det meste du får da. Med full ansiennitet, utdanning og tillegg. Når du har nådd det står du på stedet hvil til du går av med pensjon. Mens i mange bransjer kan du få forfremmelse osv som gir deg langt høyere lønn.

Selv om lærere har mye ferie, er vi en av yrkene der man faktisk må møte opp på jobb til fast tid hver dag og gjøre jobben. Vi kan ikke ta hjemmekontor når det er kjipt vær eller avspasere for å dra på hytta. I motsetning til mange andre med akademisk utdanning har vi veldig lite fleksibel arbeidstid. 

Anonymkode: 88b98...056

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er lærer og fornøyd med lønna. Lektor med opprykk og full ansiennitet. Tjener 830.000. Vi jobber fast 43,5 timer hver uke. Årsverket er akkurat det samme som i andre jobber, men ja, vi avspaserer i vinterferien etc. Og vi som mange andre jobber mer enn vi skal uten å få betalt. Det er vanskelig å komme under 50 timer i uka.  Jeg klager ikke på lønna. Arbeidsforholdene, derimot…. Men det er en helt annen diskusjon. 

Anonymkode: f4a1b...40a

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Siviløkonom, 15 års ansiennitet, mellomlederjobb, ca. 1.2 mill i årsinntekt. Da er jeg unntatt arbeidstidsbestemmelser, og får altså ikke noe ekstra for overtid og sånt (jobber langt over 37,5 timer i uka).

Anonymkode: d2985...0dd

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Vi har ikke ekstra ferie, vi har komprimert arbeidsår, hvilket betyr at vi jobber mer i noen uker, og har avspasering resten. 

Jeg jobber mye mer enn de 43,5 timene som er satt for å jobbe. Jeg ligger på mellom 50-60 timer i snitt i uken. Du har jo åpenbart ikke peiling.

Jeg tar med andre ord mine friperioder med meget god samvittighet, og lønna skulle virkelig bare mangle.

For øvrig er de fleste lærere ikke lektorer, men adjunkter, og tjener vesentlig mindre. Jeg klager ikke over min lønn som lektor (selv om jeg har 14 års utdanning og gjør et meget viktig arbeid), men det skulle bare mangle at jeg tjente såpass med så mye ansvar, krav og arbeidsoppgaver. Adjunktene burde tjent mye bedre, men det er en annen diskusjon.

Og før du sier det: jeg jobbet 14 år i det private næringsliv (finansbransjen) før jeg ble lærer.  Jeg jobbet da stort sett 60 timer overtid hver måned. Det var peanøtter sammenlignet med læreryrket. 

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Lærer - Verdens viktigste yrke. 

De jobber med barn og unge i sårbar alder. Alle som har hatt en god lærer vet hvordan det kan åpne for mange muligheter. Og alle som har fått selvtillit og fremtidsdrømmer kunst av en elendig lærer vet hvor mye det kan ødelegge. Jeg unner dem virkelig de ekstra ferieukene.

Vi har ikke ekstra ferie, vi har avspasering.

Endret av SPOCA
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Ferdig siviløkonom 2024. Har 660k i lønn. 

Anonymkode: 1d08b...52d

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Vi har ikke 13 uker ferie. Vi har de vanlige 5 ukene, samt avspasering  i høstferie. jula, vinterferien, påsken og deler av sommeren. 

Vi jobber for øvrig temmelig mye mer enn 3-4 ekstra i uka. Hvis du er misunnelig, så kan du jo utdanne deg til lærer og finne ut av dette selv? 

850.000 er for øvrig ikke god lønn for meg, hvis man tenker på at jeg har 9 års høyere utdanning. Får bare betalt for 7 av dem da. Leger har mindre utdanning enn meg, men tjener mye mer. 

• Liker 1
Skrevet
SPOCA skrev (14 minutter siden):

Vi har ikke ekstra ferie, vi har avspasering.

Mener det samme uansett ❤️

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mener det samme uansett ❤️

Skjønner det, takk. :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hva tjener du og hva er du utdannet som/jobber med? Jeg har nettopp fått tilbud om lønn etter endt master og synes det er latterlig lavt. Er derfor nysgjerrig på hva andre med mastergrad tjener. Gjerne skriv ansiennitet også.

Hva var lønnstilbudet på?

Anonymkode: 7e8da...729

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Klager ikke over lønna men arbeidsforhold og ressursmangel. Lektor med opprykk her, med full ans. + kontaktlærer for 25+ samlingsstyrer i ett fag (+10.000), rett over 800.000,- (utenfor KS området)

Anonymkode: f5454...4a1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hva tjener du og hva er du utdannet som/jobber med? Jeg har nettopp fått tilbud om lønn etter endt master og synes det er latterlig lavt. Er derfor nysgjerrig på hva andre med mastergrad tjener. Gjerne skriv ansiennitet også.

Anonymkode: e4ca3...aac

Da jeg var ferdig med utdanningen min for sju år siden, hadde jeg en mastergrad i realfag og en bachelorgrad i et annet felt. Jeg takket ja til en jobb med startlønn på 490 000. Siden har jeg byttet jobb to ganger, og nå tjener jeg ca. 780 000. Så jeg vil råde deg til ikke å tenke så mye på startlønnen din - den første jobben din er først og fremst viktig for å opparbeide erfaring og kompetanse. Deretter kan du bytte jobb eller stige i gradene og be om høyere lønn.

Anonymkode: ad38b...7a4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva var lønnstilbudet på?

Anonymkode: 7e8da...729

623.000 med 10 års ansiennitet 

AnonymBruker
Skrevet

654 200 ,- 16 års ansiennitet, master + diverse videreutdanninger

Barnevernskonsulent i kommunal barnevernstjeneste

Anonymkode: f8ae5...298

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da jeg var ferdig med utdanningen min for sju år siden, hadde jeg en mastergrad i realfag og en bachelorgrad i et annet felt. Jeg takket ja til en jobb med startlønn på 490 000. Siden har jeg byttet jobb to ganger, og nå tjener jeg ca. 780 000. Så jeg vil råde deg til ikke å tenke så mye på startlønnen din - den første jobben din er først og fremst viktig for å opparbeide erfaring og kompetanse. Deretter kan du bytte jobb eller stige i gradene og be om høyere lønn.

Anonymkode: ad38b...7a4

Er ikke den første jobben min. Har bygd på bacheloren min og har 10 års ansiennitet ☺️

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo ikke bare forvente super høy lønn pga ferdig master. Folk med master har også måttet jobbe seg opp å fått med mere arbeidserfaring . 

Anonymkode: 24db9...f0d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Du kan jo ikke bare forvente super høy lønn pga ferdig master. Folk med master har også måttet jobbe seg opp å fått med mere arbeidserfaring . 

Anonymkode: 24db9...f0d

Som sagt, jeg har 10 års ansiennitet, har bygd på bacheloren min. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...