AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #1 Skrevet 14 timer siden Hva tjener du og hva er du utdannet som/jobber med? Jeg har nettopp fått tilbud om lønn etter endt master og synes det er latterlig lavt. Er derfor nysgjerrig på hva andre med mastergrad tjener. Gjerne skriv ansiennitet også. Anonymkode: e4ca3...aac
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #2 Skrevet 14 timer siden Ble tilbudt 580 k etter endt mastergrad. Ligger på rundt 700k totalt nå, etter å ha byttet jobb. Fortsatt < 1 års erfarring/ansiennitet. Anonymkode: 699a3...f9a
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #3 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ble tilbudt 580 k etter endt mastergrad. Ligger på rundt 700k totalt nå, etter å ha byttet jobb. Fortsatt < 1 års erfarring/ansiennitet. Anonymkode: 699a3...f9a I hvilken jobb/utdannelse? Anonymkode: e4ca3...aac
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #4 Skrevet 14 timer siden Lønn varierer veldig avhengig av utdanning og bransje. Om du er siviløkonom i privatsektor kan du forvente en annen lønn enn om du har master sosialantropologi i offentlig sektor. Mange fagforeninger fører statistikk for egne medlemmer. Ville sjekket der hva som er vanlig startlønn for din utdanning og bransje. Anonymkode: 8b974...819 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #5 Skrevet 14 timer siden Tjener ca 800.000, jobber som klinisk pedagog i BUP Anonymkode: 3d0b1...f90
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #6 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): I hvilken jobb/utdannelse? Anonymkode: e4ca3...aac Sivilingeniør i privat industri. Anonymkode: 699a3...f9a
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #7 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Lønn varierer veldig avhengig av utdanning og bransje. Om du er siviløkonom i privatsektor kan du forvente en annen lønn enn om du har master sosialantropologi i offentlig sektor. Mange fagforeninger fører statistikk for egne medlemmer. Ville sjekket der hva som er vanlig startlønn for din utdanning og bransje. Anonymkode: 8b974...819 Fullstendig klar over det Anonymkode: e4ca3...aac
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #8 Skrevet 14 timer siden 1,3 mill. Adm.dir. Tok master for 10 år siden. Anonymkode: f498c...cc6
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #9 Skrevet 14 timer siden 940k, 13 år ansenitet men har vært borte i foreldrepermisjon, byttet jobb 1 gang. Innenfor IT. I tillegg til lønn bør man også se på bonusordninger, pensjonsordning og andre goder som feks forsikringer, aksjeprogram osv. Lønn varierer også litt med hvor i landet du bor. Og mye mellom bransjene såklart. Anonymkode: 79c7c...127
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #10 Skrevet 14 timer siden Litt over 700 000. Lærer. Anonymkode: 88b98...056
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #11 Skrevet 14 timer siden Jobber som rådgiver i staten og tjener rundt 700k. Ble ferdig med master innen IT i 2024. Anonymkode: 12012...7bf
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #12 Skrevet 14 timer siden Mastergrad i realfag. Jeg tjente 550 i statlig jobb for 3 år siden. Nå tjener jeg 1 000 000 i det private. Mer fleksibilitet og mer spennende jobb i tillegg. Anonymkode: 5209f...a16
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #13 Skrevet 14 timer siden MSc siv ing, 20+ års erfaring, 1.4-1.5 mill uten lederansvar. Anonymkode: 4e339...fb6
starken Skrevet 14 timer siden #14 Skrevet 14 timer siden Jeg er lærer. Har 6 års ansiennitet, og ei årslønn på ca. 649 000. 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #15 Skrevet 14 timer siden Sivøk. Jobber som fagleder i det private og tjener 940K. Startet på 450 for 11 år siden (også i det private). Byttet selskap én gang og fått mange interne opprykk. Du får ikke høy lønn uten innsats, og nyutdannede i det private starter vel ofte med lavere i lønn enn de i det offentlige. Her prioriteres en jobb med middelsbra lønn, normal arbeidstid og lite reising for å kunne bruke tiden med barn og familie. Jeg får ingen negative blikk om jeg selv er syk eller barna er syke eller skal til tannlegen. Det er viktigere for meg enn verdens høyeste lønn! Har en kjempespennende svært relevant jobb mtp min spesialiseringsretning, og jeg får jobbe med masse av de flinkeste fagfolkene i organisasjonen jeg jobber i. Anonymkode: 7f49b...265
Lorieen Skrevet 14 timer siden #16 Skrevet 14 timer siden Jeg tjente ca 625k etter master, men jeg tjente det samme før master også. Nå har jeg slutta å jobbe som det jeg har master i, tjener dritdårlig men er komplett lykkelig. 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #17 Skrevet 14 timer siden Tjener ca 700.000. Realfaglig utdanning. Ble ferdig med master for 12 år siden. Så med tanke på ansiennitet så er lønnen latterlig lav. Driver med quiet quitting Anonymkode: 25d73...1bd
SPOCA Skrevet 14 timer siden #18 Skrevet 14 timer siden (endret) Lektor med opprykk. Full ansiennitet. 825 100 kr + kontaktlærertillegg, og ender opp med ca 850 000 kr per år. En nyutdannet lektor begynner på ca 600-650 500. Det kommer selvfølgelig an på hvorvidt det er tariffområdet til KS eller Oslo. Jeg tilhører Oslo, og derfor lønnet noe høyere enn i KS. Endret 14 timer siden av SPOCA 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #19 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hva tjener du og hva er du utdannet som/jobber med? Jeg har nettopp fått tilbud om lønn etter endt master og synes det er latterlig lavt. Er derfor nysgjerrig på hva andre med mastergrad tjener. Gjerne skriv ansiennitet også. Anonymkode: e4ca3...aac Jeg har en bachelor og så etter det tatt master i rettsvitenskap, så totalt 8 år, og da jeg var ferdig med utdanningene 2015 var start lønna 419 000 kroner. Stillingen var saksbehandler jurist, statlig. Nå tjener jeg 940 000 kroner, annen stilling, men fortsatt i staten. Anonymkode: c98cd...9e3
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #20 Skrevet 14 timer siden Jurist. Ferdig utdannet i 2021 og hadde da 530 000 i lønn. Nå har jeg 700 000. Offentlig sektor. Anonymkode: c03ab...c04
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå