AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:06 #1 Skrevet søndag kl. 18:06 Jeg har kompleks ptsd og står på venteliste på Modum. I mellomtiden har jeg begynt privat hos traumepsykolog. Det går veldig bra, god kjemi, men det som er vanskelig er at det kommer opp så mye sinne. Jeg blir redd og vet ikke hvordan jeg skal håndtere det og hvor jeg skal rette det. Det er et helt liv med å ha blitt ignorert, mishandlet, mobbet og trakassert som jeg plutselig blir så sint over å ha blitt utsatt for. Og så holder jeg på å lære meg å regulere følelser og blir overveldet. Og så blir jeg redd, er dette sinnet normalt for en med kompleks ptsd. Eller har jeg kanskje en personlighetsforstyrrelse? Har ikke fått noen signaler om det, men er det normalt å bli sint også med kompleks ptsd? Noen som har kjent på noe liknende og hvordan taklet dere det? Sinne har vært en så forbudt følelse som barn (da var jeg "slem" og måtte straffes), så dette trigger det lille redde barnet. Har 2 uker opphold i behandling fordi hun underviser, så jeg får ikke spurt behandler akkurat nå. Anonymkode: 57332...fac 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:21 #2 Skrevet søndag kl. 18:21 Det er veldig normalt å bli sint. Jeg fikk ikke lov til å ha så mye følelser som barn enda jeg var svært sensitiv. Dette gjorde at jeg på mange måter pakket bort alt av følelser og bare satt igjen med en nummenhet. Jeg fikk først tilgang til tristheten, så glede og nå til slutt har jeg mye sinne. Det er så lite sosialt akseptert med sinne og den oppfattes jo som farlig. Det er i seg selv ikke noe farlig med å være sint. Det er en følelse du skal høre på, den forteller deg noe. Har du blitt behandlet dårlig er det ikke rart du kjenner på mye sinne nå etterpå som det begynner å bli tryggere å føle på følelsene. Du lærer også å håndtere og regulere de mer når du er i terapi og på Modum. For meg så hjelper det å legge merke til og si til meg selv, nå er du sint, det er ikke rart fordi x y z… Det er ett sunnhetstegn at jeg er sint nå, det er ikke farlig og nå som jeg er klar over det så kan jeg rette fokuset over på a b c (noe praktisk jeg kan gjøre, gå ut og puste inn frisk luft, danse til en sang eller noe annet som får meg litt ut av det). Det har også hjulpet meg veldig mye å se det redde barnet i meg, det triste barnet og det sinte. I hodet mitt så holder jeg det i hånden og sier til det at jeg er her å passer på. Lille Ville trenger ikke være redd mer. Masse lykke til med behandlingen. Det er tøft, men verdt det. Anonymkode: b9dc7...d41 1 1 1
Wilma89 Skrevet søndag kl. 18:26 #3 Skrevet søndag kl. 18:26 (endret) Jeg fikk i hvert fall mye mer tilgang til sinne etter at jeg begynte i traumebehandling. Ble aldri sint før. Det har vært en «ulovlig» følelse. Så er jo noe av jobben å lære å håndtere disse nye følelsene. Nå prøver jeg å trekke meg unna i det jeg kjenner at sinne kommer. Hjelper å være for meg selv og prøve å puste meg inn i toleransevinduet igjen. Har dog gått på noen smeller der jeg rett og slett må be både samboer og kolleger om unnskyldning fordi jeg rett og slett får tantrums som en 3-åring av helt ubetydelige ting. Endret søndag kl. 18:27 av Wilma89 Skrivefeil 1
Strigiformes Skrevet søndag kl. 18:30 #4 Skrevet søndag kl. 18:30 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg har kompleks ptsd og står på venteliste på Modum. I mellomtiden har jeg begynt privat hos traumepsykolog. Det går veldig bra, god kjemi, men det som er vanskelig er at det kommer opp så mye sinne. Jeg blir redd og vet ikke hvordan jeg skal håndtere det og hvor jeg skal rette det. Det er et helt liv med å ha blitt ignorert, mishandlet, mobbet og trakassert som jeg plutselig blir så sint over å ha blitt utsatt for. Og så holder jeg på å lære meg å regulere følelser og blir overveldet. Og så blir jeg redd, er dette sinnet normalt for en med kompleks ptsd. Eller har jeg kanskje en personlighetsforstyrrelse? Har ikke fått noen signaler om det, men er det normalt å bli sint også med kompleks ptsd? Noen som har kjent på noe liknende og hvordan taklet dere det? Sinne har vært en så forbudt følelse som barn (da var jeg "slem" og måtte straffes), så dette trigger det lille redde barnet. Har 2 uker opphold i behandling fordi hun underviser, så jeg får ikke spurt behandler akkurat nå. Anonymkode: 57332...fac Det hadde vært rart om du ikke ble sint. Helt vanlig å bli sint når man har opplevd så mye urett. Håper du klarer å få det ut av systemet.
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:34 #5 Skrevet søndag kl. 18:34 Jo mere traumer jo mere sinne, sies det. Dessverre. Kjenner meg igjen Anonymkode: aa1be...c19 2 1 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 12:53 #6 Skrevet mandag kl. 12:53 Følger denne Anonymkode: 32454...12b
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 12:57 #7 Skrevet mandag kl. 12:57 Jeg er enda der at jeg utelukkende kjenner på frykt og forstatt holder meg usynlig. Gleder meg til den dagen jeg kjenner på sinne. Anonymkode: b0704...82a
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:06 #8 Skrevet mandag kl. 13:06 Jeg føler dessverre også på veldig mye sinne, får et sterkt press i brystet, høy puls og så får jeg lyst til å si mye dritt. Etterpå blir jeg stort sett alltid veldig lei meg. Anonymkode: 04d80...9bb 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:48 #9 Skrevet mandag kl. 16:48 Føler også på mye sinne. Men har et større problem og det er at jeg aldri klarer gråte. Unntaket er selvsagt dyp sorg. Anonymkode: 060fb...b49
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå