Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min barndomsvenninne har mistet ektefellen. I nabolaget vårt bor også en venninne av meg, som ikke kjenner barndomsvenninnen særlig godt. De er på hils og har møttes noen få anledninger- hos meg. Nå tar «naboen» helt av i forbindelse med dødsfallet. Hun mener selvfølgelig bare godt, men det er for mye. Familien som er i sorg kjenner seg invadert. Hun møter opp på døren, ringer og sender melding. I forbindelse med begravelsen er naboen i full sving med chattgrupper og styrer på, og skal «hjelpe til» med ting familien ikke har bedt om. Jeg har prøve å si fra at barndomsvenninnen trenger ro, men hun er ustoppelig. (Krans, dugnad, kaker, you name ut). I stedet for at det blir hjelp, er det mas og kav og barndomsvenninnen kjenner at dette er helt feil. De kjenner hverandre ikke godt. 

Hun bare kjører på. Hva ville du ha gjort??

Anonymkode: 60fe7...fb5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min barndomsvenninne har mistet ektefellen. I nabolaget vårt bor også en venninne av meg, som ikke kjenner barndomsvenninnen særlig godt. De er på hils og har møttes noen få anledninger- hos meg. Nå tar «naboen» helt av i forbindelse med dødsfallet. Hun mener selvfølgelig bare godt, men det er for mye. Familien som er i sorg kjenner seg invadert. Hun møter opp på døren, ringer og sender melding. I forbindelse med begravelsen er naboen i full sving med chattgrupper og styrer på, og skal «hjelpe til» med ting familien ikke har bedt om. Jeg har prøve å si fra at barndomsvenninnen trenger ro, men hun er ustoppelig. (Krans, dugnad, kaker, you name ut). I stedet for at det blir hjelp, er det mas og kav og barndomsvenninnen kjenner at dette er helt feil. De kjenner hverandre ikke godt. 

Hun bare kjører på. Hva ville du ha gjort??

Anonymkode: 60fe7...fb5

Si tydelig ifra, først som sist. Hadde ikke funnet meg i det at all. 

Anonymkode: 1ab80...2ab

AnonymBruker
Skrevet

Kan dere få prest eller noen til å ringe henne? En mann som kan være litt streng og si ifra.

Anonymkode: 44954...d06

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dette er din venninne så får du ta på voksenbuksene og stoppe dette. Hvis det faktisk er uønsket av familien 

Anonymkode: fa07a...3b1

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må jo sette deg ned med henne og si akkurat det du har skrevet her! Spesielt siden det er du som har introdusert disse to. Du er ikke ansvarlig for hennes oppførsel, men du er ansvarlig for å si ifra.

Anonymkode: 01f6d...47d

• Liker 2
Skrevet

Det letteste er nok at den sørgende selv sier fra at dette blir for mye. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...