AnonymBruker Skrevet 27. februar #21 Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (På 21.2.2026 den 22.25): Hvor kjøper dere garn? Typ garn som ikke følger med noen oppskrift... Kjøper dere på nett? Norsge/utland? Fysisk butikk? Matbutikk/garnbutikk? Synes garn i Norge er så sykt dyrt om man skal ha noe annet enn akryl og bomull 😬 Har handlet en del på garnius og hobbii, men har steget i pris der å de siste årene 💸 Anonymkode: 49c18...189 Når det er 40% på europris ellers syns jeg flora garnet fra garnius er fint og til ok pris. Handle nok til gratis levering så har du en stund. Så også nå at det var heklegarn på tilbud på strikkemekka, men ved større handel var det faktisk billiger på hobbii.no Anonymkode: 3fc1b...457 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar #22 Skrevet 27. februar Handler mest på garnius, men kan også gå i lokal butikk om jeg er forbi og skal ha noe. Strikker utelukkende i merinoull da det er eneste barna og jeg tåler. Anonymkode: 58965...256 1
Diamant20 Skrevet 27. februar #23 Skrevet 27. februar Diamant20 skrev (På 22.2.2026 den 7.52): Jeg kjøper så og si alt garnet mitt hos Garntopia. Det er ikke rimelig, men fantastisk kvalitet på garnet, og det er viktig for meg når jeg bruker mye tid på å strikke. Jeg strikket en lue i dobbel tråd Isager Alpaca 2 for 5 1/2 år siden, og den ser fortsatt ut som ny. Selger unna strikkeplagg som ikke brukes med litt jevne mellomrom, så får jeg litt ekstra penger til garn. I tillegg bruker jeg vesentlig mindre penger på klær når jeg strikker kvalitetsplagg til meg selv. Kan jo legge til at ved å registrere seg i Garntopia sin kundeklubb vil samle stempel som etterhvert blir en rabatt. Får vel også rabatt ved førstegangs registrering om jeg husker rett. Og selvom Garntopia har nettbutikk, har de også en nydelig fysisk butikk på Helsfyr i Oslo! Så ikke noen stor kjede, men veldig behjelpelige både ved å kontakte de på feks Instagram for å spørre om bilder av farger ved siden av hverandre feks og i fysisk butikk. Jeg må alltid innom der når jeg er i Oslo! 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar #24 Skrevet 28. februar Jeg har kjøpt Coast og Supersoft fra Holst garn og vært veldig fornøyd med det. https://holstgarn.dk/ Anonymkode: 30773...ff6 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars #27 Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (På 22.2.2026 den 8.00): Kvalitet er viktigere enn pris. Jeg strikker bare i ordentlig garn, hvis det ikke er god kvalitet lar jeg faktisk heller være å kjøpe. Garn er en råvare, råvare koster det det koster. Det er hverken billig eller dyrt. Det koster det det koster. Enten syns du det er verdt det, eller så syns du det ikke. Jeg handler helst i små selvstendige garnbutikker for å støtte de lokale og små. Jeg unngår store kjeder og nettsider. Jeg bruker forbrukermakten min. Anonymkode: d5242...8e4 Enig at kvalitet er viktig, men akkurat det samme garnet er å gå kjøpt mye rimeligere på nett. Jeg handler nesten aldri i lokale garnbutikker, men er mange som gjør det og dermed opprettholdes de likevel TS: Jeg har handlet mye på Garnius, men også noe på Europris, Sparkjøp og Coop. De har mye av det samme garnet, men andre navn. F.eks. Popkorn fra Dale og Poppy fra Trysilgarn har helt likt innhold. LindeHobby er også en mulighet. Jeg googler garn, og kjøper der det er billigst. Ang. oppskrifter så finnes mye i ukebladene, bl.a. Familien, Allers, Hjemmet og Norsk Ukeblad. Og endel gratis på nett. Anonymkode: fca5b...3d7 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 16:16 #28 Skrevet torsdag kl. 16:16 Handler stort sett alltid på nett. Med verdens beste samvittighet. Nettbutikker som også har fysisk butikk, så vennligst ikke heng meg for dette… jeg bruker veldig mye garn og er avhengig av å handle der det til enhver tid er billigst. Har en lokal garnbutikk hvor betjeningen er pottesur, har aldri tilbud, ei heller på garn og farger som er utgått. Her handler jeg kun om jeg må. Selv da jeg jobba i garnbutikk handla jeg garn på nett. Syntes synd på folk som handla garn til full pris i butikken jeg jobba i. Jeg gikk hjem på kvelden og handla akkurat det samme garnet på strikkemekka, til halv pris. Anonymkode: ec4b2...ca1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå