Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor kjøper dere garn? Typ garn som ikke følger med noen oppskrift... Kjøper dere på nett? Norsge/utland? Fysisk butikk? Matbutikk/garnbutikk? Synes garn i Norge er så sykt dyrt om man skal ha noe annet enn akryl og bomull 😬 
Har handlet en del på garnius og hobbii, men har steget i pris der å de siste årene 💸

Anonymkode: 49c18...189

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøper så og si alt garnet mitt hos Garntopia. Det er ikke rimelig, men fantastisk kvalitet på garnet, og det er viktig for meg når jeg bruker mye tid på å strikke. Jeg strikket en lue i dobbel tråd Isager Alpaca 2 for 5 1/2 år siden, og den ser fortsatt ut som ny.

Selger unna strikkeplagg som ikke brukes med litt jevne mellomrom, så får jeg litt ekstra penger til garn. I tillegg bruker jeg vesentlig mindre penger på klær når jeg strikker kvalitetsplagg til meg selv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kvalitet er viktigere enn pris. 

Jeg strikker bare i ordentlig garn, hvis det ikke er god kvalitet lar jeg faktisk heller være å kjøpe. 

Garn er en råvare, råvare koster det det koster. Det er hverken billig eller dyrt. Det koster det det koster. Enten syns du det er verdt det, eller så syns du det ikke. 

Jeg handler helst i små selvstendige garnbutikker for å støtte de lokale og små. Jeg unngår store kjeder og nettsider. 

Jeg bruker forbrukermakten min.

Anonymkode: d5242...8e4

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kvalitet er viktigere enn pris. 

Jeg strikker bare i ordentlig garn, hvis det ikke er god kvalitet lar jeg faktisk heller være å kjøpe. 

Garn er en råvare, råvare koster det det koster. Det er hverken billig eller dyrt. Det koster det det koster. Enten syns du det er verdt det, eller så syns du det ikke. 

Jeg handler helst i små selvstendige garnbutikker for å støtte de lokale og små. Jeg unngår store kjeder og nettsider. 

Jeg bruker forbrukermakten min.

Samme her! Aldri kjøpt garn på nett. Støtter lokale garnbutikker 10 av 10 ganger. 

Kjøper også kun kvalitet og naturprodukter. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper garn på nett, Garntopia, Lana Botanica og fru Kvist. Jeg vil bare ha gode fibre og vil betale for europeisk garn, og nekter å kjøpe billiggarn jeg ikke aner hvordan fremstilles. I starten av strikkingen min kjøpte jeg litt drops-garn og viking, men ingen av de plaggene har holdt seg, og er ikke gode å bruke. Jeg har råd til Isager-garn, kasjmir, norsk ull - så da kjøper jeg det. Jeg kjøper kvalitetskaffe også, fremfor det billigste, og det er store kvalitetsforskjeller på garn og plaggenes varighet og komfort. Det er gode grunner til å kjøpe Isager eller Rauma fremfor Drops, og det merkes når man strikker mye.

Her hvor jeg bor har ikke garnbutikkene garnet jeg liker, og de har aldri nok på lager, og er belærende uten å vite noe om hva jeg skal strikke, og det virker som man er i veien når man kommer dit. Jeg ser ikke argumentet med å støtte lokale butikker når de ikke har varene man ønsker og man uansett får bedre service og en hyggelig opplevelse på nett.

Elsker netthandling!

Anonymkode: b272e...a05

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper garn i min lokale garnbutikk. Det er veldig viktig for meg å kunne se fargen ordentlig og kjenne på garnet før jeg kjøper det. Jeg strikker sakte og bruker det jeg strikker veldig mye. Godt kvalitetsgarn er da viktig. Jeg er også opptatt av skikkelige arbeidsforhold for de som lager garnet.

En sjelden gang kjøper jeg garn på nett. Det er da garn som ikke min lokale butikk fører, og har bl.a. vært fra små spinnerier som Telespinn eller Oslo mikrospinneri.

Anonymkode: b50db...dad

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Her hvor jeg bor har ikke garnbutikkene garnet jeg liker, og de har aldri nok på lager, og er belærende uten å vite noe om hva jeg skal strikke, og det virker som man er i veien når man kommer dit. Jeg ser ikke argumentet med å støtte lokale butikker når de ikke har varene man ønsker og man uansett får bedre service og en hyggelig opplevelse på nett.

Viktig poeng. Jeg styrer også unna butikker som på død og liv skal belære eller gi det de tror er god kundeservice, når de ikke evner å møte behovene mine. Der jeg bor nå er det ikke garnbutikk, men i nabokommunene er det flere. Butikken med garnutvalget jeg liker har dessverre ansatte som er nettopp slik du beskriver. Da handler jeg ikke der. De kaster seg over deg når du kommer inn, og når du sier hva du er ute etter, så er de enten uenig (?!) eller så har de det ikke, og alternativene de foreslår møter ikke kriteriene. Og når du sier at det ikke egner seg fordi sånn og sånn (enten pga type utrykk man er ute etter, feil kvalktet/følelse eller annet), så argumenterer de imot basert på deres egne preferanser eller bare tomme argumenter for å få til et salg. Personlig blir jeg pisseforbanna (inni meg) fordi det 1) ødelegger kjøpsopplevelsen og 2) impliserer at de undervurderer mine evner og kunnskap om garn og strikking. 

Men det finnes heldigvis gode fysiske garnbutikker rundt om i landet som enten også har nettbutikk eller som er villige til å sende selv om de ikke egentlig driver med nettsalg. 

• Liker 2
Skrevet

Lokal garnbutikk for å se om farger passer sammen og kjenne på kvaliteten. Liker også å handle garn i garnbutikk når jeg er i andre byer, på reise. 

Om det er gode tilbud kan jeg også handle garnpakker på garnius, strikka, eller andre nettbutikker. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trengte ikke en moral-preken om både arbeidsforhold under fremstilling og kvalitet og pris osv, det var bare et enkelt spm 😅 Men ok! Jeg handler også hos min lokale butikk, trenger ikke spise meg levende 🏳️ Men de har et ganske snevert utvalg. Jeg bor ikke midt i smørøyet heller, så når jeg en heldig gang er i byen så stikker jeg innom utsalg av garn. Skal sjekke ut nevnte nettbutikker, jeg holder såklart med at kvalitet speiler pris, men ikke når jeg kan kjøpe samme garnet på nett til halva priset på nett. Heier på de små, bruker forbrukermakten min jeg å 🏳️ ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg trengte ikke en moral-preken om både arbeidsforhold under fremstilling og kvalitet og pris osv, det var bare et enkelt spm 😅 Men ok! Jeg handler også hos min lokale butikk, trenger ikke spise meg levende 🏳️ Men de har et ganske snevert utvalg. Jeg bor ikke midt i smørøyet heller, så når jeg en heldig gang er i byen så stikker jeg innom utsalg av garn. Skal sjekke ut nevnte nettbutikker, jeg holder såklart med at kvalitet speiler pris, men ikke når jeg kan kjøpe samme garnet på nett til halva priset på nett. Heier på de små, bruker forbrukermakten min jeg å 🏳️ ts

Når man er mest opptatt av at det skal være så billig som mulig syns jeg det du kaller moralpreken og det jeg kaller folkeopplysing er helt på sin plass. 

Garn har veiledende utsalgspriser(hvert fall fra de store produsentene), spørsmålet ditt er egentlig likt som å si hvilket vinmonopol som er rimeligst.

Sandnes Garn Sunday koster det det koster. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min lokale garnbutikk, selvfølgelig, eller husfliden. Husfliden har også noe garn. 

Den eneste gangen jeg kjøper på nett er hvis ikke butikken har nok garn til prosjektet eller ikke garnet/fargen inne. Men det et sjeldent. 

Anonymkode: 24219...c35

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når man er mest opptatt av at det skal være så billig som mulig syns jeg det du kaller moralpreken og det jeg kaller folkeopplysing er helt på sin plass. 

Garn har veiledende utsalgspriser(hvert fall fra de store produsentene), spørsmålet ditt er egentlig likt som å si hvilket vinmonopol som er rimeligst.

Sandnes Garn Sunday koster det det koster. 

Når JEG har valget om å betale 119kr for et nøste, eller for det samme nøste 89kr, hvorfor må jeg da velge det dyreste? For da er jeg mor Theresa og "redder" de små? Jeg klipper med også heller med Julia på Cutters for 399, istedet for Randi på Klipperiet til 899. Kom å arrester meg altså, du får heller gå å redde de små så kan jeg ta de valgene jeg gjør med en god samvittighet! 🙃 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan kjøpe garn på Europris, to lokale garnbutikker, eller på nett en sjelden gang. 

Anonymkode: de93d...d3e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg handler der jeg finner det jeg trenger når jeg trenger det, og til rimeligste pris. Er det et prosjekt jeg vil få startet på og bli ferdig med fortest mulig blir det lokal butikk, dersom de fører garnet jeg vil bruke. Ellers blir det mest nett.

Jeg har av og til en liste over ting jeg har planer om å lage etter hvert, og kommer det så en kampanje på rette garnet i en av nettbutikkene jeg får nyhetsbrev fra, sparer jeg mye penger. Jeg bruker også en del Drops-garn og har motsatt erfaring fra noen andre her, små og større plagg har holdt seg fine i årevis.  Jeg sjekker prisene hos de ulike forhandlerne av garnet på Garnstudio sin side, og ser hvem som evt har salg på de ulike variantene.

Anonymkode: 62b68...6d8

• Hjerte 1
Skrevet

På lokal garnbutikk og på nettet på Strikkemekka og Garnius.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg handler der jeg finner det jeg trenger når jeg trenger det, og til rimeligste pris. Er det et prosjekt jeg vil få startet på og bli ferdig med fortest mulig blir det lokal butikk, dersom de fører garnet jeg vil bruke. Ellers blir det mest nett.

Jeg har av og til en liste over ting jeg har planer om å lage etter hvert, og kommer det så en kampanje på rette garnet i en av nettbutikkene jeg får nyhetsbrev fra, sparer jeg mye penger. Jeg bruker også en del Drops-garn og har motsatt erfaring fra noen andre her, små og større plagg har holdt seg fine i årevis.  Jeg sjekker prisene hos de ulike forhandlerne av garnet på Garnstudio sin side, og ser hvem som evt har salg på de ulike variantene.

Anonymkode: 62b68...6d8

Lurt med liste og nyhetsbrev! Den ideen tror jeg at jeg må kopiere! 🙌🏻

Skrevet

Garnius og lokal garnbutikk. Det kommer an på hva slags garn jeg er ute etter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...