Gå til innhold

Beklager oppførselen min

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så skjer det igjen! Min endeløse utålmodighet får kjørt seg i butikken. Fordi jeg må vente. Jeg hadde satt av 3 minutter der før jeg skulle unne meg litt sårt tiltrengt tid til å lete etter litt stæsj til hytta. Det var en time til jeg skulle reise og frisørtimen var 25 minutter unna. Jeg hadde sprunget rundt i huset tidligere for å få unnagjort husarbeid på denne fridagen min. 
Så jeg gikk inn i butikken og hentet de to varene jeg skulle kjøpe og gikk kjapt mot kassa. Så smatt det en mann før meg og skulle stille ørten spørsmål til den hyggelige men veldig snakkesalige damen bak kassa. Jeg jobbet hardt med meg selv men kjente pusten øke og varmen stige inni meg. Så endelig betaler han og jeg tenker at dette skal gå bra, nå er det min tur. Men da åpner han munnen igjen og det hele drar ut 5 minutter til. Jeg hører meg selv sukke og uffe. Endelig min tur. Da jeg skal betale svikter selvfølgelig bankterminalen og vi må bytte kasse. Rolig nå sier jeg til meg selv, dette går bra! «beklager» sier dama. Jeg hører henne si det men det kommer ikke ett ord fra meg. Jeg har stengt ned kommunikasjon inni meg i redsel for å få utløp for min utålmodighet. Hun gjentar beklager! Jeg skjønner at hun vil ha kontakt så jeg må se på henne og får ut et ja. Da jeg hører meg selv svare slik vil jeg bare komme meg ut fra butikken . Jeg går mot bilen og legger varene fra meg. Inn igjen for å kikke etter stæsj. Rekker innom en  butik og blir møtt med « Er det noe du vil ha hjelp til?» nei jeg bare kikker. « bare si fra så kan jeg hjelpe deg å finne det du ser etter» Igjen koker det inni meg.. Kan jeg ikke bare få gå her i fred? hva er galt med meg tenker jeg!! Så til frisørtimen og der går jeg sitte å nyte hårklipp uten å måtte si noe. Kjenner batteriene lade litt da.. 

Til dere som jobber i butikk. Beklager at vi finnes! De utålmodige! 

Anonymkode: f0af4...9d6

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

😳

Anonymkode: 78a14...97d

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.2.2026 den 20.14):

Så skjer det igjen! Min endeløse utålmodighet får kjørt seg i butikken. Fordi jeg må vente. Jeg hadde satt av 3 minutter der før jeg skulle unne meg litt sårt tiltrengt tid til å lete etter litt stæsj til hytta. Det var en time til jeg skulle reise og frisørtimen var 25 minutter unna. Jeg hadde sprunget rundt i huset tidligere for å få unnagjort husarbeid på denne fridagen min. 
Så jeg gikk inn i butikken og hentet de to varene jeg skulle kjøpe og gikk kjapt mot kassa. Så smatt det en mann før meg og skulle stille ørten spørsmål til den hyggelige men veldig snakkesalige damen bak kassa. Jeg jobbet hardt med meg selv men kjente pusten øke og varmen stige inni meg. Så endelig betaler han og jeg tenker at dette skal gå bra, nå er det min tur. Men da åpner han munnen igjen og det hele drar ut 5 minutter til. Jeg hører meg selv sukke og uffe. Endelig min tur. Da jeg skal betale svikter selvfølgelig bankterminalen og vi må bytte kasse. Rolig nå sier jeg til meg selv, dette går bra! «beklager» sier dama. Jeg hører henne si det men det kommer ikke ett ord fra meg. Jeg har stengt ned kommunikasjon inni meg i redsel for å få utløp for min utålmodighet. Hun gjentar beklager! Jeg skjønner at hun vil ha kontakt så jeg må se på henne og får ut et ja. Da jeg hører meg selv svare slik vil jeg bare komme meg ut fra butikken . Jeg går mot bilen og legger varene fra meg. Inn igjen for å kikke etter stæsj. Rekker innom en  butik og blir møtt med « Er det noe du vil ha hjelp til?» nei jeg bare kikker. « bare si fra så kan jeg hjelpe deg å finne det du ser etter» Igjen koker det inni meg.. Kan jeg ikke bare få gå her i fred? hva er galt med meg tenker jeg!! Så til frisørtimen og der går jeg sitte å nyte hårklipp uten å måtte si noe. Kjenner batteriene lade litt da.. 

Selv så opplever jeg at dette blir bedre med alder. 
Den dagen du slutter å irritere deg i trafikken så er du i mål 🙃

Et tips kan jo være å ikke ha noe du må rekke, eller rett og slett planlegge med mer tid.
Stå opp tidligere om morran 😎

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Beregn bedre tid. 

Anonymkode: 5c3c4...b13

• Nyttig 1
Skrevet

Kunne kjent på akkurat det samme! Men ikke nå lenger.. Heldigvis blir man som regel mer tålmodig med alderen. Adhd hjelper ikke på, noe jeg har. 😅 

AnonymBruker
Skrevet

det er ikke bare deg i denne verden, joda vi kan alle ha "dårlig" tid, men omgivelsene våre kan ikke alltid gjøre deg til prinsessen i rommet. selv har jeg ikke hatt det slik etter att ungene flyttet ut for noen år siden, hentefrist i barnehage og SFO er jo absolutte frister, og grov voksenkjeft er ikke hyggelig.

mange av disse "tidstyvene" er jo deg selv som blir stående å skravle litt for lenge ett eller annet sted.

Legg inn tid til kø på veien eller kø i kassa, ta deg tid til å se rundt deg og oppleve det som er der, dette har blitt verre for de fleste etter at scrolling ble en vanlig favoritthobby. Scrolling ødelegger tålmodighets-egenskaper i hjernen, og suget etter nok en oppmerksomhets klikk driver en fra sans og samling.

Som "gamling" er jeg blitt mer tolerant ovenfor det meste! Voks opp ta ansvar, planlegg bedre, du er ikke alene og kontrollen over eget liv er det bare du som kan ha!

Anonymkode: fa214...0cf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde lagt tingene fra meg og gått før jeg kom i tidsnød. 

Anonymkode: b8f6b...8d0

Skrevet

Men ærlig talt, når du har det travelt og folk er ferdige med sitt, og bare skravler, går det an å si på en høflig måte at "Unnskyld, jeg har det litt travelt, kan jeg få betale?"

Han foran deg hadde jo allerede fått pratet litt, nå synes jeg det var hans tur å til å ta hensyn til deg. Det går som oftest bra hvis man sier fra, bare man gjør det på en ordentlig måte.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Oi, det må være slitsomt å være deg! Beregn bedre tid så unngår du helsefarlig stress (og du blir snillere inni deg). 

Anonymkode: 6fa40...fe6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er verdens minst tålmodige menneske, men jeg er jo ikke mentalt ustabil av den grunn...

Anonymkode: 95b2f...268

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo uansett helt på trynet at kassadame og kunde står å skravler i 5 minutter. Skjønner at det koker da. 

Anonymkode: a859c...207

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.2.2026 den 20.14):

Du er ikke utålmodig når du står der fortsatt mer enn fem minutter etter at de begynte å skravle. Jeg hadde gått for lenge siden. 

Anonymkode: 83301...53d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Folk er tydeligvis helgener hele hurven for slikt irriterer meg også. Folk som skravler og står i når andre venter på tur er de uhøflige, ikke de som venter og ts sa heller ingenting negativt. Jeg har jobba i kundeservice i 20+ år og slenger glatt med leppa til kunder (når jeg selv er kunde) som bruker kundeservice som sosial plattform, da får de følge med på køen og huske at motparten faktisk er på jobb med ting som må gjøres.

Det at folk er ensomme og trenger oppmerksomhet er ikke butikkansattes ansvar å ta tak i. 

Anonymkode: 730aa...ff0

• Liker 1
Skrevet

Skjønner du ble irritert av at de snakket i fem min etter han hadde betalt da...

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.2.2026 den 17.19):

Du er ikke utålmodig når du står der fortsatt mer enn fem minutter etter at de begynte å skravle. Jeg hadde gått for lenge siden. 

Anonymkode: 83301...53d

enig ! Det er direkte frekk og uhøflig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...