Gå til innhold

Dere som misliker "gaming" og spill som medium

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har noen spørsmål etter å ha blitt ferdig med å spille en fantastisk historie i en sammensatt og godt regissert verden.

Hva er det dere misliker med det? Er dere interessert i film, teater, musikk, litteratur eller annen historiefortelling og musikk? Hvilke medier er spennende for dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Polyester skrev (5 minutter siden):

Jeg har noen spørsmål etter å ha blitt ferdig med å spille en fantastisk historie i en sammensatt og godt regissert verden.

Hva er det dere misliker med det? Er dere interessert i film, teater, musikk, litteratur eller annen historiefortelling og musikk? Hvilke medier er spennende for dere?

Jeg tror det er tidsbruken de fleste misliker. Hvor mye tid tar teater? 3-4 timer en gang eller to pr. måned? Film, kanskje 5 timer i uka? Musikk hører de fleste på mens de gjør andre ting, og en bok kan man legge fra seg når som helst. 

Gaming, mer spesifikt online-gaming, har en tendens til å sluke svært mye mer tid, og er ikke noe man kan legge fra seg når som helst om noe annet plutselig må prioriteres høyere. Det kan nok mer sammenlignes med en oppslukende fotball-interesse. Og det er det også mange som misliker, av de samme grunnene. 

AnonymBruker
Skrevet
Polyester skrev (9 minutter siden):

musikk og litteratur ja, film og TV, nei.

Anonymkode: 7bfd5...a44

Skrevet
-jk- skrev (4 minutter siden):

Jeg tror det er tidsbruken de fleste misliker. Hvor mye tid tar teater? 3-4 timer en gang eller to pr. måned? Film, kanskje 5 timer i uka? Musikk hører de fleste på mens de gjør andre ting, og en bok kan man legge fra seg når som helst. 

Gaming, mer spesifikt online-gaming, har en tendens til å sluke svært mye mer tid, og er ikke noe man kan legge fra seg når som helst om noe annet plutselig må prioriteres høyere. Det kan nok mer sammenlignes med en oppslukende fotball-interesse. Og det er det også mange som misliker, av de samme grunnene. 

Jeg har aldri spilt online selv. Statistisk så spiller ca halvparten av de som spiller spill online, det visste jeg ikke. 

Er du en av de som hater gaming? Hadde Dungeons and Dragons en kveld i uka i årevis fremover vært mer greit enn gaming en kveld i uka for en partner synes du?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

musikk og litteratur ja, film og TV, nei.

Anonymkode: 7bfd5...a44

Hvor ofte er du på konsert tror du? Sånn median i løpet av et år?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker å lese bøker og se film, men spill fenger ikke av en eller annen grunn. Mannen min derimot, han elsker spill, men orker ikke lese bøker. Vi er vel bare forskjellige - kanskje handler det om hva vi tilfeldigvis ble introdusert for da vi var barn også.

At spill er spennende og berikende for andre har jeg ingen problemer med å forstå. 

Anonymkode: 63160...373

• Liker 1
Skrevet

Jeg elsker litteratur og teater, var opptatt av film da jeg var yngre, men spill har aldri appellert til meg. Jeg er oppvokst på 80- og 90-tallet, da Nintendo for alvor ble en greie, og selv da var jeg uinteressert. 

Skrevet
Polyester skrev (2 minutter siden):

Jeg har aldri spilt online selv. Statistisk så spiller ca halvparten av de som spiller spill online, det visste jeg ikke. 

Er du en av de som hater gaming? Hadde Dungeons and Dragons en kveld i uka i årevis fremover vært mer greit enn gaming en kveld i uka for en partner synes du?

Nei, personlig bryr jeg meg ikke. Har mine egne hobbyer som jeg bruker mye tid på, en evt. partner får gjerne ha sine. Så lenge "plagsomme" hobbyer kan utøves der jeg ikke merker de. Orker ikke støyende fotballkamper eller gaming med prating i headset i stua for å si det slik. 

Skrevet

Jeg har aldri vært glad i brettspill, men jeg elsker gaming. Jeg spiller hver dag. Og kunne ikke tenke meg å gi opp det. 

Har et par tusen timer bak meg med The Witcher 3 og spiller på tredje året World of Warcraft nå og ser ikke at jeg kommer til å slutte med det med det første. (Passer meg utmerket å være singel så jeg ikke trenger å ta hensyn til noen når det kommer til gaming) 

De som hater gaming (hos andre) er nok lei av tidsbruken, at den som gamer spiller altfor mye, og at det ikke blir tid til samliv?  

AnonymBruker
Skrevet

Misliker alle hobbyer som tar timevis hver dag.

Anonymkode: a19ce...1e5

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Misliker alle hobbyer som tar timevis hver dag.

Anonymkode: a19ce...1e5

Tar spill timesvis hver dag? Det er ikke min erfaring.

Skrevet
Polly Ester skrev (3 minutter siden):

Jeg har aldri vært glad i brettspill, men jeg elsker gaming. Jeg spiller hver dag. Og kunne ikke tenke meg å gi opp det. 

Har et par tusen timer bak meg med The Witcher 3 og spiller på tredje året World of Warcraft nå og ser ikke at jeg kommer til å slutte med det med det første. (Passer meg utmerket å være singel så jeg ikke trenger å ta hensyn til noen når det kommer til gaming) 

De som hater gaming (hos andre) er nok lei av tidsbruken, at den som gamer spiller altfor mye, og at det ikke blir tid til samliv?  

Håper du er så heldig som meg og finner en kjæreste som vil dele spillopplevelser sammen med deg❤️

Skrevet
Polyester skrev (Akkurat nå):

Håper du er så heldig som meg og finner en kjæreste som vil dele spillopplevelser sammen med deg❤️

Ja, det hadde vært noe, vet ikke om det finnes "gamle gubber" som er interessert. Glad på dine vegne med en spillglad kjæreste. <3 

AnonymBruker
Skrevet
Polyester skrev (6 minutter siden):

Tar spill timesvis hver dag? Det er ikke min erfaring.

Det spørs hva man spiller.

Hvis man for eksempel spiller skytespill som CS er man stuck i en match i hvertfall en time. Man ikke da bare avbryte, uten å ødelegge sin rank eller for medspillere. De fleste jeg kjenner til spiller 2-3 matcher, som tilsvarer ca 3-4 timer.

Andre spill kan man jo lagre og avslutte, uten at det skjer noe spesielt.

Anonymkode: 4d438...65a

Skrevet
Polyester skrev (55 minutter siden):

Jeg tror ikke at det er slik at de som tilsynelatenede misliker gaming, misliker gaming som aktivitet i seg selv. Det er mer det at de mister partneren sin hele kvelden fordi hen skal spille med kompiser, og den andre blir stående igjen med ansvaret for det som skal gjøre i huset - eller rett og slett bare blir alene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...