Thomasine Skrevet 7. april 2006 #1 Skrevet 7. april 2006 Jeg har jordslag på markisa mi... Så her: http://aviser.godetips.no/ under kjerringråd Der står det. Mugg/Jordslag: Salt. Spesielt stoffer på lin. Løs opp en teskje salt i litt vann og stryk blandingen på. Når flekken er tørket, kan tøyet vaskes på vanlig måte. Men det går ikke stryke på dette... Markisa er jo tilsatt et eller annet som gjør at den tåler vann (impregnering av noe slag), dermed preller bare denne saltblandingen av... Noen tips? :klø:
Gjest vimse Skrevet 7. april 2006 #2 Skrevet 7. april 2006 Kanskje prøve å væte markisen ordentlig med blandingen og skure med f.eks oppvaskbørste?
Thomasine Skrevet 7. april 2006 Forfatter #3 Skrevet 7. april 2006 Markisen henger oppe - klarer ikke legge den og vannet bare renner/preller av...
Gjest vimse Skrevet 7. april 2006 #4 Skrevet 7. april 2006 Vet også at det finnes et middel som brukes på båtputer, kalesjer osv, som tar jordslag, kanskje du skulle gått til en forretning som selger båtutstyr og sjekke der?
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2006 #5 Skrevet 7. april 2006 Heter ikke det middelet shipshape? Eller noe lignende?
Gjest vimse Skrevet 7. april 2006 #6 Skrevet 7. april 2006 Jeg tror det er et middel man må skrive etter/bestille, og det er kanskje lettere å gå tilbake og evt klage, hvis man kjøper fra en lokal forretning?
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2006 #7 Skrevet 7. april 2006 Shipshape mener du Vimselims? Jeg kjøpte det i butikk, enten var det på coop byggmix eller i malerbutikk.
Thomasine Skrevet 7. april 2006 Forfatter #8 Skrevet 7. april 2006 Ja, fant Shipshape på nettet, men det er som nevnt slik man må få sendt etter. Vil rense i løpet av helgen jeg... Mente du klage på markisa eller rengjøringsmiddelet? Markisa har hengt her siden 1984 og jeg tror garantien er ute på den, gitt...
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2006 #10 Skrevet 7. april 2006 Ja, fant Shipshape på nettet, men det er som nevnt slik man må få sendt etter. Som jeg nevnte over, jeg har kjøpt min i butikk.
Thomasine Skrevet 7. april 2006 Forfatter #11 Skrevet 7. april 2006 Som jeg nevnte over, jeg har kjøpt min i butikk. ← Skal på Obs bygg å se etter der i morgen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå