Gjest Gjest Skrevet 7. april 2006 #1 Skrevet 7. april 2006 Jeg vet man ikke får feriepenger av sykepenger for mer enn 3 mnd'er. Men får man sykepenger i 11 eller 12 mnd'er? Altså, tenkt eksempel. En person går sykemeldt fra august til juli påfølgende år. Hva skjer da feriepenge-måneden? Får man tre mnd'ers feriepenger fra året før, og så ingenting mer?
Gjest gjest 0 Skrevet 9. april 2006 #2 Skrevet 9. april 2006 Jeg vet ikke om jeg har forstått deg riktig, men når trygdekontoret betaler din lønn vil jeg tro at de betaler feriepenger for den tiden du gikk sykemeldt. Altså 3 mnd fra august, mens arbeidsplassen betaler feriepenger du har opptjent fra januar det samme året. Så hvis du var i full jobb helt til du ble sykemeldt, og du evt ble sykemeldt 1 august (eksempelvis), så vil jeg tro at arbeidsplassen betaler 7 mnd feriepenger og trygdekontoret betaler 3 mnd. De resterende vil du antagelig ikke få noe for. Men nå skal det sies at jeg har liten peiling på disse tingene.....
nat26 Skrevet 9. april 2006 #3 Skrevet 9. april 2006 Uten å være helt sikker så tror jeg ikke man får feriepenger for mer enn 3 uker nei.Jeg går hjemme i fødselspermisjon og får ikke feriepenger for mer enn 15 uker.Har vært hjemme i 52 uker.Kjipt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå