Gå til innhold

Osloborgere, "ser" dere andre norske byer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

I så fall, hvilke norske byer liker dere? Kanskje noen bedre enn Oslo?

Anonymkode: 81b30...289

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bergen er veldig koselig synes jeg. Gøy å gå ut i! 

Skrevet

Har flyttet ut av Oslo, men vokst opp og bodd der i over 35 år. Har ikke vært i en by jeg liker bedre, bortsett fra kanskje København. Elsker Oslo! 

Anonymkode: 3a299...4e8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg liker ingen norske byer bedre enn Oslo, men liker Bergen og Tromsø godt for kortere besøk. 

Anonymkode: 03c27...b4e

Skrevet

Jeg liker mange norske småbyer. 

Anonymkode: a62b6...37c

Skrevet

Tror jeg ikke de gjør, hvertfall ikke de uner 40.

Anonymkode: ed128...3f2

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg er født og oppvokst på landet. I likhet med veldig mange andre som bor i Oslo. Jeg liker de fleste byer og steder, kanskje med unntak av Bergen, pga dialekten og volumet/støynivået. 

Anonymkode: 668ee...41a

Skrevet

Det er jo veldig mange som bor i Oslo som kommer fra andre steder, så flesteparten ser selvfølgelig andre norske byer.

Personlig er jeg veldig sjarmert av Bergen, liker Tromsø godt også. I tillegg er det jo mange småsteder jeg liker og besøker. Fint å reise rundt i Norge, men jeg blir boende i Oslo ❤️ 

Anonymkode: a40c4...929

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ja, selvfølgelig. Som mange av mine venner som er vokst opp i Oslo har jeg også studert i en annen by. 

Selv er jeg veldig glad i Kristiansand. Men, jeg liker mange andre byer, det være seg Bergen, Stavanger eller Trondheim (for å ta noen).

Nå har jeg familie i Innlandet, og pleier å være mye i byene der, og noe av det beste mannen og jeg vet er å ta oss spontanturer rundt om i landet, det være seg til Drammen, Moss, Trondheim eller Bergen. Mange flotte steder! :)

Jeg elsker Oslo, men jeg elsker også  Norge. Det er svært få steder i Norge jeg ikke liker. Derfor giftet vi også der mannens familie kommer fra, som er i Telemark. 

Endret av SPOCA
  • Liker 1
Skrevet

Bergen, Kristiansand, Kragerø, Sandefjord er fine byer.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er jo veldig mange som bor i Oslo som kommer fra andre steder, så flesteparten ser selvfølgelig andre norske byer.

Personlig er jeg veldig sjarmert av Bergen, liker Tromsø godt også. I tillegg er det jo mange småsteder jeg liker og besøker. Fint å reise rundt i Norge, men jeg blir boende i Oslo ❤️ 

Anonymkode: a40c4...929

Tromsø er jo det jævligste hølet som finnes

Anonymkode: 77c0b...797

Skrevet

Det finnes ingen andre byer i Norge jeg liker bedre enn Oslo, men jeg liker godt Stavanger og Trømsø. 
jeg liker og småbyene i Vestfold og på Sørlandet om sommeren. Fra Tønsberg til Mandal er det perler på snor langs kysten , men det er for ferie. Eneste byen jeg kunne bodd i annet enn Oslo er Stavanger. 

Anonymkode: f78c8...35a

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.2.2026 den 12.23):

Tromsø er jo det jævligste hølet som finnes

Anonymkode: 77c0b...797

Enig, ekstremt stygg by.

Anonymkode: bd16c...ff7

Skrevet

Ja, absolutt. Jeg er født, oppvokst og bosatt i Oslo og veldig glad i byen min, men det hindrer meg ikke akkurat i å like andre byer. Vært i alle fylker og liker de aller fleste byer jeg har vært i. Bergen er flott, Trondheim det samme, de fleste sørlandsbyer er veldig sjarmerende. Likt meg godt i Stavanger også, men sett litt mindre av de mer sjarmerende delene av byen der. Ålesund er flott, og Lillehammer og Røros er særlig koselige innlandsbyer (ok, Røros er bergstad). Også blitt glad i Kongsberg.

Liker i det hele tatt de fleste byer jeg har besøkt. Noen enda bedre enn andre.

Anonymkode: 0cada...c7f

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Enig, ekstremt stygg by.

Anonymkode: bd16c...ff7

Pussig, de fleste jeg kjenner som bor eller har bodd der er veldig glad i byen. Er det du som er sær?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.2.2026 den 12.01):

I så fall, hvilke norske byer liker dere? Kanskje noen bedre enn Oslo?

Anonymkode: 81b30...289

Ingen. 

Anonymkode: 6c713...1e3

Skrevet

Oslo suger, men det er den eneste byen vi har. 

Anonymkode: feac3...ad8

Skrevet

Tønsberg og Åsgårdstrand, er dødskoselig. Vil for alltid bo på Frogner, elsker meg her. Særlig på sommeren 😁

Skrevet
enkefru skrev (På 21.2.2026 den 12.05):

Bergen er veldig koselig synes jeg. Gøy å gå ut i! 

De er veldig slitsomme. Man trenger sov-i-ro, i øra. 

Skrevet

Selvfølgelig ser jeg andre byer! Skulle gjerne bodd i Bergen eller Tromsø. Elsker begge de byene og har mye venner i begge to. Tanken om en by omgitt av fjell en kan gå i hver dag.. sukk. Enn så lenge nyter jeg skogen, havet og marka her i Oslo.

Anonymkode: 55698...cfa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...