Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ikke det verste problem, men altså:  Jeg har nettopp spist en yoghurt, og var på vei bort til vasken for å skylle emballasjen og kaste i oppsamleren.  Da oppdaget jeg den grønne firkanten med oppfordring til å fjerne papiret rundt begeret.  Jeg pleier alltid å skylle slike beger og kaste dem med etikettene på, og det trodde jeg var greit.  Nå prøvde jeg å rive det av, men det satt jo bom fast med lim, og måtte vært bløtlagt om jeg skulle fått det av.  Jeg plukket på det en stund før jeg ga opp.  Det var tilfeldig at jeg la merke til dette, for jeg trodde at det var trykket på plasten, ikke papir.

Jeg la det likevel i plastavfallet, men burde kanskje heller valgt restavfallsdunken?  Nei, det virker feil. Jeg valgte plast.

En annen ting jeg ikke liker med disse yoghurtbegrene, er at de ikke kan stables inni hverandre. Det hadde gjort det mye lettere å oppbevare for gjenbruk som f.eks blomsterpotter i våronna.  Egentlig synes jeg at vi drasser hjem altfor mye plastsøppel ved å handle slike ting.

IMG_3855.jpeg

• Liker 4
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Perine. Jeg ser at du har pirket fra midten på begeret når du egentlig skal pirke fra hjørnet. Prøv det neste gang, jeg greide å få det av da jeg prøvde. Håper du får det til! :) 

Anonymkode: ee624...316

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei Perine. Jeg ser at du har pirket fra midten på begeret når du egentlig skal pirke fra hjørnet. Prøv det neste gang, jeg greide å få det av da jeg prøvde. Håper du får det til! :) 

Der JA!! Da løsnet den jo 😄Takk for tipset :klem3:

IMG_3861.jpeg

Skrevet
Perine skrev (2 timer siden):

Der JA!! Da løsnet den jo 😄Takk for tipset :klem3:

Bare hyggelig! :D 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...