AnonymBruker Skrevet 1 time siden #1 Skrevet 1 time siden Hei Jeg prøver å regne ut hvor mye drikke vi skal kjøpe inn per person til bryllupet vårt. ChatGPT sier ca. 0,75 liter vin per person, og vil tro det holder? Noen drikker mye mens andre lite, så her må vi bare finne noe ca. Når det kommer til øl og cider jeg er mer usikker. Jeg tenkte kanskje 6 halvlitere per person, men her kan jeg også bomme mye. De eldre i familien drikker ingenting eller lite, men så har vi noen venner i 30-årene som er litt mer "party". PS! Er det best å kjøpte 0,33l bokser eller 0,5l bokser? Jeg heller kanskje mot 0,33l, jeg ser for meg at folk kanskje drikker litt saktere da dersom vi ikke setter altså bordet samtidig. Når det kommer til sprit, sier ChatGPT ca. 8–16 cl per person, eller 1 flaske sprit per 8–12 gjester. Dette skal vi sette på bordet litt utpå kvelden slik at folk ikke blir "stup drita" altfor tidlig. Og til slutt mineralvann og Farris. Der blir det vel også noen glass vil jeg tro. Charlotte 😊 #69dudes Anonymkode: 9baf9...ce7
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Skrevet 1 time siden En flaske vin pr person høres mye ut. Anonymkode: 4c21f...814 2
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): En flaske vin pr person høres mye ut. Anonymkode: 4c21f...814 Mulig du har rett, jeg synes egentlig også det. Selv drikker jeg maks 2-3 glass 😁 TS Anonymkode: 9baf9...ce7
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Skrevet 1 time siden Om dette konsumeres i løpet av kvelden blir i hvert fall alle dritings...😂 Anonymkode: 386d3...19f 2
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Skrevet 1 time siden Jeg drikker veldig lite, så jeg syns dette hørtes veldig voldsomt ut 😅 Anonymkode: d0d72...584 1
Sniff76 Skrevet 1 time siden #6 Skrevet 1 time siden (endret) Er dette i tillegg til drikke til maten? For om mange drikker 3 glass vin eller 3 øl til maten, har dere ikke mye å gå på resten av kvelden. Endret 1 time siden av Sniff76 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #7 Skrevet 1 time siden Bedre å ha for mye enn for lite. Og regner med at det blir litt party for dere og venner, så en del drikke går det sikkert. Jeg var i et bryllup under en heteperiode og de gikk tom for øl tidlig på kvelden…ikke å anbefale. Anonymkode: d9a4f...053 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #8 Skrevet 1 time siden Sniff76 skrev (1 minutt siden): Er dette i tillegg til drikke til maten? For om mange drikker 3 glass vin eller 3 øl til maten, har dere ikke mye å gå på resten av kvelden. Det er totalt hele kvelden, fra kl 17 til 02. TS Anonymkode: 9baf9...ce7
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #9 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bedre å ha for mye enn for lite. Og regner med at det blir litt party for dere og venner, så en del drikke går det sikkert. Jeg var i et bryllup under en heteperiode og de gikk tom for øl tidlig på kvelden…ikke å anbefale. Anonymkode: d9a4f...053 Det er krise. Men 6 halvlitere bør vel holde om man har vin i tillegg 🧐 Selv drikker jeg nok ikke mer enn 3-4 øl, mens mannen min sikkert 8. Vi kjøper nok litt ekstra, men vi sliter litt med budsjettet ser vi 😆 TS Anonymkode: 9baf9...ce7
Sniff76 Skrevet 1 time siden #10 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er totalt hele kvelden, fra kl 17 til 02. TS Anonymkode: 9baf9...ce7 Da er det for lite. Som jeg skrev over, kan det gå nesten en flaske vin per vindrikker til maten, og tilsvarende for dem som drikker øl. Og så er det enda 5-6 timer fest igjen etter maten. Det er ikke ok å gå tom for drikke i bryllup. 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #11 Skrevet 1 time siden Sniff76 skrev (3 minutter siden): Da er det for lite. Som jeg skrev over, kan det gå nesten en flaske vin per vindrikker til maten, og tilsvarende for dem som drikker øl. Og så er det enda 5-6 timer fest igjen etter maten. Det er ikke ok å gå tom for drikke i bryllup. Det er fremdeles øl og cider pluss sprit, hvordan i all verden er det for lite? Hvor full skal du bli i en bryllupsfest? Anonymkode: d0d72...584 1 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #12 Skrevet 1 time siden Sniff76 skrev (14 minutter siden): Da er det for lite. Som jeg skrev over, kan det gå nesten en flaske vin per vindrikker til maten, og tilsvarende for dem som drikker øl. Og så er det enda 5-6 timer fest igjen etter maten. Det er ikke ok å gå tom for drikke i bryllup. Men noen gjester er sikkert ikke alkiser, så det går greit… Anonymkode: 5625c...309 3
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #13 Skrevet 1 time siden Sniff76 skrev (15 minutter siden): Da er det for lite. Som jeg skrev over, kan det gå nesten en flaske vin per vindrikker til maten, og tilsvarende for dem som drikker øl. Og så er det enda 5-6 timer fest igjen etter maten. Det er ikke ok å gå tom for drikke i bryllup. Hva slags rølpefester er du vant med? Anonymkode: 386d3...19f 1
Sniff76 Skrevet 54 minutter siden #14 Skrevet 54 minutter siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva slags rølpefester er du vant med? Anonymkode: 386d3...19f Overhode ikke rølpefester. Dere bør ikke ta tonen om alkiser, rølpefester osv. Dette er snakk om å ha et rikelig tilbud og være en god vert og tilby gjestene det de har lyst på. Jeg er vant til at i bryllup og 40/50 årsfester hvor verten står for all drikke og har sagt at gjestene ikke bør ha med medbragt drikke, så er det rikelig med drikke og at man ikke kommer i situasjoner hvor det er tomt for vin eller øl tidlig på kvelden. Huske at en del liker bare vin og en del liker bare øl. Alternativet de sitter igjen med er brus/Farris, og en eventuell snakkis om det bryllupet hvor man gikk tom for alkohol. Selvfølgelig kan TS handle det hun vil og bare si at det dessverre er tomt hvis de skulle gå tom, men ettersom hun spør, får hun meninger her inne 😊
Strigiformes Skrevet 53 minutter siden #15 Skrevet 53 minutter siden AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hei Jeg prøver å regne ut hvor mye drikke vi skal kjøpe inn per person til bryllupet vårt. ChatGPT sier ca. 0,75 liter vin per person, og vil tro det holder? Noen drikker mye mens andre lite, så her må vi bare finne noe ca. Når det kommer til øl og cider jeg er mer usikker. Jeg tenkte kanskje 6 halvlitere per person, men her kan jeg også bomme mye. De eldre i familien drikker ingenting eller lite, men så har vi noen venner i 30-årene som er litt mer "party". PS! Er det best å kjøpte 0,33l bokser eller 0,5l bokser? Jeg heller kanskje mot 0,33l, jeg ser for meg at folk kanskje drikker litt saktere da dersom vi ikke setter altså bordet samtidig. Når det kommer til sprit, sier ChatGPT ca. 8–16 cl per person, eller 1 flaske sprit per 8–12 gjester. Dette skal vi sette på bordet litt utpå kvelden slik at folk ikke blir "stup drita" altfor tidlig. Og til slutt mineralvann og Farris. Der blir det vel også noen glass vil jeg tro. Charlotte 😊 #69dudes Anonymkode: 9baf9...ce7 3 mennesker per vinflaske hadde jeg valgt å beregne. Da bør du ha nok 😂 Jeg ville kjøpt 0,33 bokser. Øl blir så fort daut 😂 Har ChatGPT beregnet dette per person utifra kun en enhet alkohol eller totalen av alkoholenheter? Det er ganske vesentlig for om informasjonen fra ChatGPT i det hele tatt er brukelig... En shot er 4cl. Ikke sikkert alle velger det. Det kommer helt an på hva slags bryllup og gjester. Tror jeg hadde beregnet 12 cl sprit per pers. Helst hadde jeg valgt å droppe sprit, for jeg er ikke så glad i det. Blir så mye drama av sprit 😆
AnonymBruker Skrevet 43 minutter siden #16 Skrevet 43 minutter siden Om du har greit forhold til den lokale matbutikken så er det fullt mulig å gjøre avtale med dem om å returnere det som er uåpnet etter festen av øl/mineralvann/cider. Om dere får det så ville jeg tatt litt godt i slik at dere er sikker på at dere ikke går tomme, også returnert resten på mandagen etter festen. (her jeg bor er det i allefall vanlig å gjøre dette) Anonymkode: 26660...68f
AnonymBruker Skrevet 43 minutter siden #17 Skrevet 43 minutter siden Vin får dere levere tilbake til polet, så det er greit å ha ekstra av. Hør på polet, de er flinke til å hjelpe med beregning. Sprit hadde jeg unngått utover et tilbud om en cognac, whisky eller Baileys til kaffen. Blir fort mye kaos av sprit. Anonymkode: 85daf...b54 1
Grønnsaksvaffel Skrevet 42 minutter siden #18 Skrevet 42 minutter siden Vin kan returneres til polet innen 30 dager hvis man har kvittering/byttelapp. 1 flaske vin er 5-6 glass vin - det blir et glass aperitiff, et glass til forretten, 2 glass til hovedretten og et glass til desserten. Mange ønsker avec til kaffen.
AnonymBruker Skrevet 37 minutter siden #19 Skrevet 37 minutter siden Strigiformes skrev (14 minutter siden): 3 mennesker per vinflaske hadde jeg valgt å beregne. Da bør du ha nok 😂 Jeg ville kjøpt 0,33 bokser. Øl blir så fort daut 😂 Har ChatGPT beregnet dette per person utifra kun en enhet alkohol eller totalen av alkoholenheter? Det er ganske vesentlig for om informasjonen fra ChatGPT i det hele tatt er brukelig... En shot er 4cl. Ikke sikkert alle velger det. Det kommer helt an på hva slags bryllup og gjester. Tror jeg hadde beregnet 12 cl sprit per pers. Helst hadde jeg valgt å droppe sprit, for jeg er ikke så glad i det. Blir så mye drama av sprit 😆 3 pers pr. vinflaske er knapt to glass til hver hvis alle drikker vin. Alt for lite til middagen og ingen ting etterpå. Anonymkode: f8b20...244
Strigiformes Skrevet 32 minutter siden #20 Skrevet 32 minutter siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 3 pers pr. vinflaske er knapt to glass til hver hvis alle drikker vin. Alt for lite til middagen og ingen ting etterpå. Anonymkode: f8b20...244 Til middagen mener jeg dette er nok. Ikke alle drikker vin. Noen drikker øl eller mineralvann. Du må se gjestene dine an. Har du gjester som er glad i godt drikke så beregner du mer. Evt tar litt ekstra. Aner ikke hvor mye penger dere har til rådighet... Om penger ikke er en utfordring så kjør på! Jeg bare tenker på alle mulige hensyn. Bryllup kan være så mangt. Hva er fokuset?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå