Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det motvilje mot å gjøre ting enkelt? 

Anonymkode: 2319f...1c4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sikkert det samme som "postkasseskrekk".

Anonymkode: a5df1...a55

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om det er en "greie", men du må nesten spørre den som har en slik vegring. Vi kan ikke vite hvorfor.

Anonymkode: 197af...264

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri hørt om. 

Jeg hadde nøkkel til banken en gang jeg jobbet i tilstøtende lokale. Lite vegring. 

Anonymkode: 54de6...bdf

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det motvilje mot å gjøre ting enkelt? 

Anonymkode: 2319f...1c4

Mener du vegring mot å bruke bankid?

De som bruker bankid sjelden og kun har bankidbrikke kan sikkert bli litt stressa av å bruke den. Spesielt de nye brikkene der man må ha både en egen pinkode til brikken og et eget bankid passord. Bruken er ikke spesielt selvforklarende. 

Anonymkode: 87bfd...8bd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk noen få treff på banknøkkel på google, men ingen av dem forklarer hva det er. 

Anonymkode: 6197f...952

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt, avsporing og tilhørende svar.

Rhodiola, admin.

AnonymBruker
Skrevet

Men hvis det altså handler om bankID så skyldes vel vegring mot det at enkelte ikke er gode på eller stoler på det digitale. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men hvis det altså handler om bankID så skyldes vel vegring mot det at enkelte ikke er gode på eller stoler på det digitale. 

hvem er det som lider av bankid-vegring? Personlig har jeg aldri hørt om noen blant de jeg kjenner. Min far på 82 mestrer det fint, selv om det er moderne teknologi og data, og jeg har vanskelig for å se for meg noen lider av "vegring" for det. Det må i så fall være de menneskene som deltar på Luksusfellen, som vegrer seg mot å betale noen regninger i det hele tatt. Snodige mennesker. Men de er vel i fåtall, får vi håpe.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (3 minutter siden):

hvem er det som lider av bankid-vegring? Personlig har jeg aldri hørt om noen. Min far på 82 mestrer det fint, og jeg har vanskelig for å se for meg noen lider av "vegring" for det. Det må i så fall være de menneskene som deltar på Luksusfellen, som vegrer seg mot å betale noen regninger i det hele tatt. Snodige mennesker. Men de er vel i fåtall, får vi håpe.

Jeg har en bekjent som har Vipps-vegring, kanskje noe av det samme? 🤔

Anonymkode: 36585...591

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Aldri hørt om at noen har det. 

Anonymkode: 54e6e...4cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (3 minutter siden):

hvem er det som lider av bankid-vegring? Personlig har jeg aldri hørt om noen. Min far på 82 mestrer det fint, og jeg har vanskelig for å se for meg noen lider av "vegring" for det. Det må i så fall være de menneskene som deltar på Luksusfellen, som vegrer seg mot å betale noen regninger i det hele tatt. Snodige mennesker. Men de er vel i fåtall, får vi håpe.

Min far ville ikke har klart dette, så det er stor forskjell på eldre. Kjenner også en på godt over nitti som er veldig aktiv på internett. Men noen kan få problemer med dette når synet begynner å svikte. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har en bekjent som har Vipps-vegring, kanskje noe av det samme? 🤔

Anonymkode: 36585...591

Vipps-vegring har jeg også, men det er fordi jeg synes det er en håpløst tungvint måte å betale på når man bare kan tæppe kortet isteden. Har dog Vipps innstallert til de gangene jeg "må". 

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (5 minutter siden):

Det kommer sikkert av hvor ofte man faktisk bruker bankid. I forhold hvor den ene parten fikser alt av regninger og det som må utføres i nettbanken så er det ikke sikkert man trenger å bruke bankid mer enn noen få ganger i året. De nye brikkene som krever både pinkode og bankid passord har mange flere funksjoner og er mindre selvforklarende å bruke.

Anonymkode: 87bfd...8bd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nok det som kalles bankid-vegring. Installerte det og skulle til å ta det i bruk da det ble introdusert, men fikk et så merkelig spørsmål atte… jeg fikk helt fnatt og slettet hele driten. Har holdt meg til kodebrikke siden…. Er ellers normalt oppegående for en kvinne på 56 år og er heldigital på andre områder.

Anonymkode: c827c...b73

AnonymBruker
Skrevet

Synes man skal få si nei til bank-id.

Digitaliseringen går altfor fort i Norge.

Anonymkode: db3fb...6c9

Skrevet

Frykt for å bli lurt og gi svindlere tilgang til alle sparepengene? Forståelig og rasjonelt. Det er lett å bli lurt for tiden. 

Gode råd fra Finans Norge/bankene her https://bankid.no/  og her https://www.svindel.no/

AnonymBruker
Skrevet

Det bør definitivt finnes alternativer til bankID fortsatt, ikke så rent sjelden det er tekniske problemer. Spesielt med appen, da bruker jeg kodebrikke. Men stadig færre banker som tilbyr det, dessverre. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Knutekålmor85 skrev (Akkurat nå):

Frykt for å bli lurt og gi svindlere tilgang til alle sparepengene? Forståelig og rasjonelt. Det er lett å bli lurt for tiden. 

Gode råd fra Finans Norge/bankene her https://bankid.no/  og her https://www.svindel.no/

Bankid skal jo bidra til å forhindre svindel, men dessverre er det mange som gir fra seg info ukritisk. Ser bare i mange tråder på kg at folk deler koder med partneren, "for han stoler jeg jo på". Men er jo en grunn til at man ikke skal dele. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vipps-vegring har jeg også, men det er fordi jeg synes det er en håpløst tungvint måte å betale på når man bare kan tæppe kortet isteden. Har dog Vipps innstallert til de gangene jeg "må". 

Vipps brukes jo generelt der det å "tæppe" kortet ikke er en mulighet da.

Anonymkode: a0af8...d43

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...