Gå til innhold

Skilt og aldri datet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er nå skilt etter et langt og turbulent ekteskap. Tenker en del på fremtiden og lurer på om det er for sent å finne seg en ny partner, jeg er snart 40 og aldri datet. Er ikke interessert i one night stands og skjønner at Tinder i hovedsak handler om sex.

Først vil jeg være singel en stund før jeg begir meg ut på sånt, men jeg tenker en del på dette og synes det er vanskelig å vite hva jeg bør gjøre og hvordan jeg skal gå frem.

Hva erfarte du?

Anonymkode: ca979...a16

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er 47, har vært skilt i noen år og aldri datet etter skilsmissen. Men det handler om at jeg ikke har hatt lyst til å bruke apper etc. Jeg er  heller ikke flørtete av meg ei den som blir spurt ut på date av andre heller. Så inntil jeg kryper ut av skallet mitt forblir jeg nok singel. 

Anonymkode: 98274...6fc

Skrevet

Det er aldri for sent så lenge du puster 😂

Jeg kjenner mennesker som fant hverandre som godt voksne. Både i 40/50 og 60 årene.

Kjenner ingen i 70 og 80 årene som aldersgruppe som har funnet seg partner. 

Ta godt vare på deg selv, frem til du er klar for å utforske dine muligheter for en ny partner er mitt råd.

Så er det lurt å omgi seg med andre mennesker og være sosial, ellers kan man bli litt sær tror jeg 😂 

Å vite hva man ønsker seg og være bevisst på seg selv, tror jeg er veldig viktig. Det finner du ut av i møte med andre mennesker.

Det gjør ihvertfall jeg, og jeg omgir meg og har kontakt med mennesker jeg liker, og som inspirerer meg i min hverdag.

Om du ikke orker eller klarer å forholde deg til mennesker i samfunnet forøvrig, så er nettet en fin plattform synes jeg. 

Jeg har fått kontakt med mange mennesker jeg hadde 'mistet' på bakgrunn av et turbulent ekteskap. Det stjal all min energi.

Gode venner og gode mennesker i familien er gull verdt. Det merker jeg veldig godt.

Bare mennesker som liker deg, viser at de respekterer deg, lytter til deg og som du kan ha det gøy med 🙌

Gode relasjoner leger alle sår, og virker helende synes jeg.

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg er også i 40åra. Etter litt dating mistet jeg lysten på forhold, trives godt selvstendig. Men savner sexen, så fant en via tinder jeg møter 1-2 ganger pr mnd. Synes det fungerer veldig bra :)  Ikke noe mas utenom treffene..

Anonymkode: 0ced6...a35

• Liker 1
Skrevet

Fint å lese om at du treffer en fyr noen ganger i mnd, anonymbruker. Jeg holder på å gjøre det jeg og, men strever litt med moralsk sett kun møte en for sex. Jeg har prøvd det 1 gang for noen år siden, men da var jeg egentlig ute etter kjæreste....han var ikke kjærestemateriell for meg, men kroppen min lurte meg litt....så jeg savnet han mer enn jeg burde. Avsluttet det etter ca 8 mnd.

Denne tilknytningen spesielt vi kvinner opplever rundt fysiske forhold må en nok være litt obs på her, klare å skille mellom rene sexforhold og deiting/kjæreste!

For mange er nok ikke dette særlig problem. Men jeg er ei som grubler og tar ansvar og blir fort glad i folk.

• Liker 1
Skrevet

Etter et langt og turbulent ekteskap så har du godt av å være alene og bearbeide det, før du begynner å date.

Anonymkode: cf0ee...4ce

Skrevet
Abundance skrev (21 timer siden):

Fint å lese om at du treffer en fyr noen ganger i mnd, anonymbruker. Jeg holder på å gjøre det jeg og, men strever litt med moralsk sett kun møte en for sex. Jeg har prøvd det 1 gang for noen år siden, men da var jeg egentlig ute etter kjæreste....han var ikke kjærestemateriell for meg, men kroppen min lurte meg litt....så jeg savnet han mer enn jeg burde. Avsluttet det etter ca 8 mnd.

Denne tilknytningen spesielt vi kvinner opplever rundt fysiske forhold må en nok være litt obs på her, klare å skille mellom rene sexforhold og deiting/kjæreste!

For mange er nok ikke dette særlig problem. Men jeg er ei som grubler og tar ansvar og blir fort glad i folk.

Det passer meg godt i dag 😊 Trenger mye egentid etter ekteskap.

Skrevet

Jeg trenger og mye egentid etter ekteskap. Eller...det vil si at jeg ikke har møtt noen som er seriøse. Rett og slett.

Mitt råd til TS er at du kan møte menn uten å ville inn i noe seriøst evt nytt forhold eller ekteskap. 

Hvordan mennesker og hvordan relasjonen blir vet bare de som er i den! 

Selv er jeg mest redd for å etablere meg seriøst igjen, redd for å velge feil partner igjen.... men har ikke gitt opp. 

Livet har lært meg at det finnes visse kriterier for forskjellige type relasjoner.

Skrevet

Jeg er også skilt og i starten av 40-årene, hadde ikke vært single siden tidlig 20-årene. Og det er mildt sagt forskjellig... Jeg kastet meg på appene, men fikk veldig dårlig erfaring med dem, jeg følte det var så mye avvisning og veldig mye det samme om og om igjen. Nå vurderer jeg å gå på noen singletreff. Jeg hadde en elsker som jeg fikk mer følelser for, selv om jeg visste han ikke var noe kjærestemateriale, men det er vanskelig å regulere det der når man er mye sammen og har super sex.
Møtte en fyr på bar, vi fikk superkjemi, men han viste seg å ikke kunne følge opp, ble et vondt kort forhold. Så nå, etter to år som single, føler jeg at jeg virkelig begynner å bli ferdig med alle bruddene og at jeg har funnet mer tilbake til roen i å bare være meg. Men jeg vil aller helst ha en kjæreste på lenger sikt, jeg er bare blitt litt desillusjonert og lurer på hvor jeg skal møte dem...

Anonymkode: 7ff76...d0d

Skrevet

Snart skilt og dating er det aller siste jeg tenker på. 

Anonymkode: 3cceb...5c1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg er også skilt og i starten av 40-årene, hadde ikke vært single siden tidlig 20-årene. Og det er mildt sagt forskjellig... Jeg kastet meg på appene, men fikk veldig dårlig erfaring med dem, jeg følte det var så mye avvisning og veldig mye det samme om og om igjen. Nå vurderer jeg å gå på noen singletreff. Jeg hadde en elsker som jeg fikk mer følelser for, selv om jeg visste han ikke var noe kjærestemateriale, men det er vanskelig å regulere det der når man er mye sammen og har super sex.
Møtte en fyr på bar, vi fikk superkjemi, men han viste seg å ikke kunne følge opp, ble et vondt kort forhold. Så nå, etter to år som single, føler jeg at jeg virkelig begynner å bli ferdig med alle bruddene og at jeg har funnet mer tilbake til roen i å bare være meg. Men jeg vil aller helst ha en kjæreste på lenger sikt, jeg er bare blitt litt desillusjonert og lurer på hvor jeg skal møte dem...

Anonymkode: 7ff76...d0d

Er jo der du gjør feil, tror at man skal fungere sammen på andre områder selv om man har superbra sex sammen. Så er viktig å ta et steg tilbake å reflektere, "vil jeg ha denne mannen som en kjæreste? Vi har jo kun hatt sex sammen"

Selv om man passer sammen på en arena i livet betyr det ikke at andre ting fungerer sammen.

Min sexpartner møter jeg kun for sex, vil ikke vite noe mer om han enn dette. Synes det er befriende 😊 Møtes jo når lysten er på topp, når den er lavere tenker jeg ikke på sextreff i heletatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...