AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:37 #1 Skrevet fredag kl. 20:37 Dere som har blitt naturlig gravide - første gang, når dere var i 40-årene, hvordan gikk det? Har overraskende blitt gravid nå og lurer på hva slags odds jeg har for et friskt og fint svangerskap… Anonymkode: 0dbe6...7c5 1
AnonymBruker Skrevet i går, 07:03 #2 Skrevet i går, 07:03 Gratulerer ❤️ vet ikke om odds, men kjenner til flere som har fått barn når de var 44-45 og de hadde uproblematiske graviditeter og fikk sunne friske babyer 🥰 Anonymkode: 09284...419
petterm Skrevet i går, 07:16 #3 Skrevet i går, 07:16 AnonymBruker skrev (På 20.2.2026 den 21.37): Dere som har blitt naturlig gravide - første gang, når dere var i 40-årene, hvordan gikk det? Har overraskende blitt gravid nå og lurer på hva slags odds jeg har for et friskt og fint svangerskap… Anonymkode: 0dbe6...7c5 Sjansen for et friskt og fint svangerskap er mye større enn motsatt! 3
AnonymBruker Skrevet i går, 07:27 #4 Skrevet i går, 07:27 petterm skrev (9 minutter siden): Sjansen for et friskt og fint svangerskap er mye større enn motsatt! Faktisk ikke. Risiko for spontanabort om man tester positivt i uke 6 i en alder av 44, er over 50%. Ved påvist hjerteaktivitet på ultralyd, synker den til rundt 20%. NIPT-test er sterkt anbefalt. Det kan selvfølgelig gå helt fint. Anonymkode: 8de96...eb6 2
AnonymBruker Skrevet i går, 11:24 #5 Skrevet i går, 11:24 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Gratulerer ❤️ vet ikke om odds, men kjenner til flere som har fått barn når de var 44-45 og de hadde uproblematiske graviditeter og fikk sunne friske babyer 🥰 Anonymkode: 09284...419 Takk for svar. Jeg håper jo det går veien. Har aldri sett for meg at jeg skal ha egne barn. Har vært bonusmamma i mange år - fra barna var 3&6, men de er store tenåringer nå. Jeg håper bare alt går fint og at barnet er friskt.🤞🏽 ts Anonymkode: 0dbe6...7c5 4
AnonymBruker Skrevet i går, 11:25 #6 Skrevet i går, 11:25 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Faktisk ikke. Risiko for spontanabort om man tester positivt i uke 6 i en alder av 44, er over 50%. Ved påvist hjerteaktivitet på ultralyd, synker den til rundt 20%. NIPT-test er sterkt anbefalt. Det kan selvfølgelig gå helt fint. Anonymkode: 8de96...eb6 Uff. Er ikke sikker på hvor langt jeg er på vei, har hatt uregelmessig menstruasjon og trodde egentlig jeg var på vei til overgangsalderen… Skal ta alt de tilbyr meg av ultralyder og slike tester ts Anonymkode: 0dbe6...7c5 3
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #7 Skrevet 16 timer siden Er du ikke på feil underforum? Dette er for Prøvere og ufrivillig barnløse? Spørsmålet ditt har ikke noe med det å gjøre. Også lurer jeg på, har du hatt mens under svangerskapet så langt? Du skriver du har ustabil mens. Ellers tipper jeg at det vil gå helt fint med barnet ditt, og jeg gratulerer! Anonymkode: 7841c...40c
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #8 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er du ikke på feil underforum? Dette er for Prøvere og ufrivillig barnløse? Spørsmålet ditt har ikke noe med det å gjøre. Også lurer jeg på, har du hatt mens under svangerskapet så langt? Du skriver du har ustabil mens. Ellers tipper jeg at det vil gå helt fint med barnet ditt, og jeg gratulerer! Anonymkode: 7841c...40c Jo, det har jeg nok. Beklager det! Tror ikke jeg får flyttet det heller når jeg er anonym? Takk❤️ ts Anonymkode: 0dbe6...7c5 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #9 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er du ikke på feil underforum? Dette er for Prøvere og ufrivillig barnløse? Spørsmålet ditt har ikke noe med det å gjøre. Også lurer jeg på, har du hatt mens under svangerskapet så langt? Du skriver du har ustabil mens. Ellers tipper jeg at det vil gå helt fint med barnet ditt, og jeg gratulerer! Anonymkode: 7841c...40c Og nei, det har jeg ikke. Har Pcos og fikk beskjed når jeg var yngre at det ville være veldig vanskelig for meg å bli gravid. Siden jeg ble stemor, så la jeg det på hyllen etter vi prøvde noen år Ts Anonymkode: 0dbe6...7c5 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #10 Skrevet 14 timer siden Har en venninne som ble gravid ved et uhell (kun én måned uten prevensjon) godt oppe i 40-årene, hun var 45 da barnet ble født. Helt frisk. Det er høyere risiko for spontanabort, kromosomavvik etc. Men det fleste kvinner som blir gravide i 40-årene (og som ikke spontanaborterer tidlig) får friske barn. Gå heller til legen din for medisinsk oppfølging og informasjon enn å spørre KG. Gratulerer! Anonymkode: 6411c...43d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå