Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
katties skrev (1 minutt siden):

Tror du må forklare meg hvor du har det ifra at helt vanlige oppvaskhansker fra vanlig butikk liksom ikke er tette. Eller bruker bruker du slike hansker til de faller fra hverandre?

Prøv å fylle dem med vann og press på så ser du hvordan vannet sover ut. Jeg er renholsoperatør så dette kan jeg. 

Anonymkode: bfcaa...2bb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Prøv å fylle dem med vann og press på så ser du hvordan vannet sover ut. Jeg er renholsoperatør så dette kan jeg. 

Sover=siver. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det man holder på med som renholdsoperatør og ta oppvasken er annerledes. Hanskene skal heller ikke være de samme. Og nei, det er ikke normalt at vann kommer ut, og ja, jeg har testet det ganske mange ganger før. For deg så handler det nok om flere ting, men bl.a. arbeidsgiver som ikke gidder å gjøre en ordentlig risikovurdering ift. utstyret dere bruker, eller evt. prioriterer lav kostnad over lav risiko. 

AnonymBruker
Skrevet
katties skrev (3 minutter siden):

Det man holder på med som renholdsoperatør og ta oppvasken er annerledes. Hanskene skal heller ikke være de samme. Og nei, det er ikke normalt at vann kommer ut, og ja, jeg har testet det ganske mange ganger før. For deg så handler det nok om flere ting, men bl.a. arbeidsgiver som ikke gidder å gjøre en ordentlig risikovurdering ift. utstyret dere bruker, eller evt. prioriterer lav kostnad over lav risiko. 

Jeg vet risikoen og vasker hender hver gang jeg skifter hansker. Og jeg bruker såklart ikke gule oppvaskhansker hverken hjemme eller profesjonellt! 

Men mange folk bruker hansker uten å vaske seg når de tar dem av. Det er dumt og uvitende. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg vet risikoen og vasker hender hver gang jeg skifter hansker. Og jeg bruker såklart ikke gule oppvaskhansker hverken hjemme eller profesjonellt! 

Men mange folk bruker hansker uten å vaske seg når de tar dem av. Det er dumt og uvitende. 

Som jeg sa i den første kommentaren min: den største kikden til bakterier i slike hansker vil være bakterier som kan komme inn og vokse med håndsvette som mat. Men det er fortsatt bedre enn bæsjebakterier fra undertøy og vaskemiddelrester. 

AnonymBruker
Skrevet
katties skrev (Akkurat nå):

Som jeg sa i den første kommentaren min: den største kikden til bakterier i slike hansker vil være bakterier som kan komme inn og vokse med håndsvette som mat. Men det er fortsatt bedre enn bæsjebakterier fra undertøy og vaskemiddelrester. 

Jeg forstår ikke at folk bruker slike oppvaskhansker lenger når engangshansker er lett tilgjengelig. Men det som da oppstår inni hansker på oppvaskhansker går bare utover deg selv . 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg forstår ikke at folk bruker slike oppvaskhansker lenger når engangshansker er lett tilgjengelig. Men det som da oppstår inni hansker på oppvaskhansker går bare utover deg selv . 

Joda, fint med engangs, men når jeg tar mange ting på én gang, hver eneste dag og heller kan vaske hanskene mellom hver ting og vakre hendene én gang så sparer jeg både huden for eksem og miljøet for plast. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 24.2.2026 den 8.11):

Ja, det er jo det som skjer til slutt. Han blir irritert fordi hun ikke følger hans standard og må gjøre alt selv,mens hun chiller på sofaen og har det som plommen i egget. Been there done that bare omvendt. Jeg og eksen hadde ulik standard, jeg hadde normal, han var gris. Det funka ikke. Fordele oppgaver kunne sikkert funka,men når naziregimet sprer seg over hele linja, er det bare å gå. Ulike barn leker ikke så godt. 

Anonymkode: b492f...cf7

Rart at det da er jeg som lager all mat, vasker alle klær, bad og generelt husarbeid. Tar alt med barna, mens han gjør minimal utenom å vaske egne klær. husk at dette bare er en bit av hverdagen vår. Kunne delt masse andre ting og problemer, men det er ikke poenget her.

blir faktisk litt trist av at det er så lett å komme med pekefingeren til hverandre… hele innlegget var jo ment som å være åpen for at jeg tar feil.. 

Endret av Betti123
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (På 24.2.2026 den 7.15):

Jeg foretrekker rent kjøkken i tillegg til rene hender.

Men du har jo sååå mye tid

Skrevet
Lur Venn skrev (7 minutter siden):

Men du har jo sååå mye tid

Ok.

Skrevet

Jeg vasker hender etter å ha satt på vaskemaskin, og oppvaskmaskin.

Før og etter håndvask av kopper. 

Etter å ha vært ute,feks på butikken, med hundene, med søpla osv.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Betti123 skrev (På 20.2.2026 den 19.44):

Sikkert rart spørsmål, men samboer og jeg er så uenig i dette. Han vasker hendene etter å ha satt på vaskemaskinen, uavhengig av hva han setter på. Han vasker også hendene før han henger opp. Samme med oppvask. Vasker seg allid etterpå.
Jeg tenker det er greit å vaske seg etter å ha satt på undertøy eller feks skitne håndklær, men ellers ikke. 

Er det jeg som er alt for chill??🙈

Herrejesus i denne tråden var det mye hysteri. Nei, @Betti123 du er helt normal, samboer har et problem som kan påvirke hans livs utfoldelse. Ikke gjør hans tvangsnevrose til din.

Anonymkode: 62d62...8d7

• Hjerte 1
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (16 minutter siden):

Ok.

Greit

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Herrejesus i denne tråden var det mye hysteri. Nei, @Betti123 du er helt normal, samboer har et problem som kan påvirke hans livs utfoldelse. Ikke gjør hans tvangsnevrose til din.

Anonymkode: 62d62...8d7

DER kom diagnosen ja!

Nei, det er virkelig ikke noe sykelig ved å vaske hender en gang etter å ha sortert skittentøy eller oppvask, ærlig talt!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasket hender hele tida på jobb under koronapandemien og fikk eksem og tørre hender som jeg sliter med nå og. Jeg går ikke tilbake til det regime så jeg har trappet ned på håndvask. Hjemme er det etter toalettbesøk og før matlaging,ellers ikke så mye. Jeg vasker klær og legger ved i ovnen uten at det utløser noen håndvask. Slik har jeg alltid gjort det og immunforsvaret mitt er ugjennomtrengelig. Bare korona fikk meg syk, ellers er jeg alltid frisk fra virus og bakterier. Så jeg har troa på at noen har sterkt immunforsvar og andre ikke, grad av håndvask betyr mindre . 

Skrevet

Konstanterer at det er flere her som lider av bakteriefobi, gjør dem ikke akkurat friskere.

• Liker 2
  • 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
Betti123 skrev (På 20.2.2026 den 19.44):

Sikkert rart spørsmål, men samboer og jeg er så uenig i dette. Han vasker hendene etter å ha satt på vaskemaskinen, uavhengig av hva han setter på. Han vasker også hendene før han henger opp. Samme med oppvask. Vasker seg allid etterpå.
Jeg tenker det er greit å vaske seg etter å ha satt på undertøy eller feks skitne håndklær, men ellers ikke. 

Er det jeg som er alt for chill??🙈

Høres ut som en drøm av en samboer! 😁

Anonymkode: 36132...16b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.2.2026 den 7.16):

Ja, det med tannleger er nasty. Noen jeg har vært hos tar på enden av hanskene (fingertuppene som skal inn i munnen) uten rene hender og tror at når de har tredd på hanskene at de er rene. Æsj. Antibac hjelper heller ikke. Jeg blir alltid dårlig etter tannlegebesøk, så noe er det. 

Er vel hysterisk jeg da...

Anonymkode: b492f...cf7

Du får antagelig i deg for gå bakterier. Det er ikke normalt å bli syk av å være hos tannlegen…

Anonymkode: 30342...edc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Betti123 skrev (På 20.2.2026 den 19.54):

Joda, men det var vel ikke spørsmålet. Her er egentlig problemet at han krever det samme av meg og blir sur hvis jeg ikke gjør det. Mye mer til saken enn jeg skrev, dette var bare et punkt. 

Jeg er nysgjerrig og åpen for at det er jeg som er for lite flink. 

Har aødri hørt om noen som vasker hender etter at de har tatt oppvasken eller hengt opp tøy. 

Neste gang han blir sur, spør du hvor mange han kjenner som gjør som ham.. 

Personlig hadde jeg ikke taklet noen som var så fobisk at det gikk utover egen trivsel.. 

Anonymkode: a9077...ec5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (På 27.2.2026 den 21.35):

DER kom diagnosen ja!

Nei, det er virkelig ikke noe sykelig ved å vaske hender en gang etter å ha sortert skittentøy eller oppvask, ærlig talt!

Hendene er jo Rene når man tar oppvasken. Ellers ville den ikke blitt ren.. 

Anonymkode: a9077...ec5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...