Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men da har du vel andre hansker enn de som finns i de norske hjem. 

Anonymkode: bfcaa...2bb

Tror du må forklare meg hvor du har det ifra at helt vanlige oppvaskhansker fra vanlig butikk liksom ikke er tette. Eller bruker bruker du slike hansker til de faller fra hverandre?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
katties skrev (1 minutt siden):

Tror du må forklare meg hvor du har det ifra at helt vanlige oppvaskhansker fra vanlig butikk liksom ikke er tette. Eller bruker bruker du slike hansker til de faller fra hverandre?

Prøv å fylle dem med vann og press på så ser du hvordan vannet sover ut. Jeg er renholsoperatør så dette kan jeg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Prøv å fylle dem med vann og press på så ser du hvordan vannet sover ut. Jeg er renholsoperatør så dette kan jeg. 

Sover=siver. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det man holder på med som renholdsoperatør og ta oppvasken er annerledes. Hanskene skal heller ikke være de samme. Og nei, det er ikke normalt at vann kommer ut, og ja, jeg har testet det ganske mange ganger før. For deg så handler det nok om flere ting, men bl.a. arbeidsgiver som ikke gidder å gjøre en ordentlig risikovurdering ift. utstyret dere bruker, eller evt. prioriterer lav kostnad over lav risiko. 

AnonymBruker
Skrevet
katties skrev (3 minutter siden):

Det man holder på med som renholdsoperatør og ta oppvasken er annerledes. Hanskene skal heller ikke være de samme. Og nei, det er ikke normalt at vann kommer ut, og ja, jeg har testet det ganske mange ganger før. For deg så handler det nok om flere ting, men bl.a. arbeidsgiver som ikke gidder å gjøre en ordentlig risikovurdering ift. utstyret dere bruker, eller evt. prioriterer lav kostnad over lav risiko. 

Jeg vet risikoen og vasker hender hver gang jeg skifter hansker. Og jeg bruker såklart ikke gule oppvaskhansker hverken hjemme eller profesjonellt! 

Men mange folk bruker hansker uten å vaske seg når de tar dem av. Det er dumt og uvitende. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg vet risikoen og vasker hender hver gang jeg skifter hansker. Og jeg bruker såklart ikke gule oppvaskhansker hverken hjemme eller profesjonellt! 

Men mange folk bruker hansker uten å vaske seg når de tar dem av. Det er dumt og uvitende. 

Som jeg sa i den første kommentaren min: den største kikden til bakterier i slike hansker vil være bakterier som kan komme inn og vokse med håndsvette som mat. Men det er fortsatt bedre enn bæsjebakterier fra undertøy og vaskemiddelrester. 

AnonymBruker
Skrevet
katties skrev (Akkurat nå):

Som jeg sa i den første kommentaren min: den største kikden til bakterier i slike hansker vil være bakterier som kan komme inn og vokse med håndsvette som mat. Men det er fortsatt bedre enn bæsjebakterier fra undertøy og vaskemiddelrester. 

Jeg forstår ikke at folk bruker slike oppvaskhansker lenger når engangshansker er lett tilgjengelig. Men det som da oppstår inni hansker på oppvaskhansker går bare utover deg selv . 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg forstår ikke at folk bruker slike oppvaskhansker lenger når engangshansker er lett tilgjengelig. Men det som da oppstår inni hansker på oppvaskhansker går bare utover deg selv . 

Joda, fint med engangs, men når jeg tar mange ting på én gang, hver eneste dag og heller kan vaske hanskene mellom hver ting og vakre hendene én gang så sparer jeg både huden for eksem og miljøet for plast. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 24.2.2026 den 8.11):

Ja, det er jo det som skjer til slutt. Han blir irritert fordi hun ikke følger hans standard og må gjøre alt selv,mens hun chiller på sofaen og har det som plommen i egget. Been there done that bare omvendt. Jeg og eksen hadde ulik standard, jeg hadde normal, han var gris. Det funka ikke. Fordele oppgaver kunne sikkert funka,men når naziregimet sprer seg over hele linja, er det bare å gå. Ulike barn leker ikke så godt. 

Anonymkode: b492f...cf7

Rart at det da er jeg som lager all mat, vasker alle klær, bad og generelt husarbeid. Tar alt med barna, mens han gjør minimal utenom å vaske egne klær. husk at dette bare er en bit av hverdagen vår. Kunne delt masse andre ting og problemer, men det er ikke poenget her.

blir faktisk litt trist av at det er så lett å komme med pekefingeren til hverandre… hele innlegget var jo ment som å være åpen for at jeg tar feil.. 

Endret av Betti123

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...