Grønnsaksvaffel Skrevet mandag kl. 20:42 #41 Skrevet mandag kl. 20:42 Lur Venn skrev (9 timer siden): Håndvask er viktig, mange bakterier på kjøkkenet man ikke vil spre rundt Er det ikke bedre å vaske kjøkkenet litt oftere?
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:45 #42 Skrevet mandag kl. 20:45 Betti123 skrev (På 20.2.2026 den 19.54): Joda, men det var vel ikke spørsmålet. Her er egentlig problemet at han krever det samme av meg og blir sur hvis jeg ikke gjør det. Mye mer til saken enn jeg skrev, dette var bare et punkt. Jeg er nysgjerrig og åpen for at det er jeg som er for lite flink. Han er som meg, så ekkel du er som ikke vasker hendene! Anonymkode: f71c0...34d 1 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:47 #43 Skrevet mandag kl. 20:47 Jeg får veldig tørre hender om vinteren og må prioritere når jeg vasker hendene. Jeg vasker dem dersom jeg har tatt på skittent tøy, men ikke ellers. Så bare det å ha satt på en maskin med tøy er ikke nok til at hendene må vaskes. Det er mange andre situasjoner jeg må prioritere høyere. Mannen min kan gjerne vaske seg oftere, så lenge han ikke krever at jeg må følge hans regime nøyaktig. Anonymkode: 6d206...fd4 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:52 #44 Skrevet mandag kl. 20:52 Jeg ser jeg har dårlig håndhygiene i forhold til tråden her. Jeg vasker fingrene etter do. Og når vi skal spise. Jeg er aldri syk. Spiser ofte på fingrene mine også. Anonymkode: b74a8...5ee 2 2
katties Skrevet mandag kl. 20:53 #45 Skrevet mandag kl. 20:53 (endret) Enig med samboer. Det kan være bæsjebakterier på undertøy og annet man tar i når man vasker klær. Det går som regel bra, men så plutselig gjør det ikke. Hos svigers er det ikke rent - man kan forvente at noen plutselig kan få diaré etter å ha vært der, men der borte tror de at de bare ikke tåler et eller annet av mat... Som mange sier: får man litt vaskepulver på hendene og plutselig finner på å gni seg i øyet så er det farlig. Sterke baser som vaskepulver denaturerer hinna ytterst på øye, spiser den opp og gjør den uklar. Oppvask er ikke farlig med mindre det er noe mugg ELLER man har jobbet med kjøtt og fått ting fra dét på oppvasken. Kan bli smitta med f.eks. salmonella fra kylling. Det er ikke all kylling det er i, men plutselig så er det i noe. Å ta på ren oppvask med skitne hender etter skitten oppvaks er ekkelt fordi man kan få matrester eller bakterie (som nevnt over) på rene ting. Jeg synes det er tull å si at man har problemer med å vaske seg etter skitten oppvask pga man har eksem e.l. Hva i all verden er oppvaskhansker oppfunnet for?? Det er det samme med dette som med sikerhetsbelte: det er ikke mange som kræsjer, men skulle de gjøre det så fyker de i det minste ikke ut vinduet. Endret mandag kl. 20:57 av katties 1
katties Skrevet mandag kl. 21:00 #46 Skrevet mandag kl. 21:00 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Er folk mye syke nå eller ? Så mange tråder om hygiene og vaske hender ser jeg... Folk må gjøre som det passer dem. Vil noen bruke 1-2 min ekstra av livet sitt til å vaske hender etter alskens oppgaver,så la de gjøre det. Ts: Jeg hadde tenkt at dette var positivt. Samboeren din vil at du skal være like hygienisk som deg, aka samme standard som deg. Men det vil ikke du. Så la han få ha det, men da må han samtidig også gjøre de oppgavene som han krever skal gjøres etter hans standard. Så kan du chille på sofaen eller gjøre andre ting på din måte. Han kan ikke pålegge deg å gjøre ting på hans måte, han kan ønske det, men ikke kreve. Og lager han støy av det, si at vi begge er voksne folk, vi gjør ting på vår egen måte og er ikke det godt nok, så får vi dele oppgavene oss imellom og forholde oss til det. Anonymkode: b492f...cf7 Jeg foreslår heller å bare flytte fra hverandre heller enn at samboeren til TS skal måtte lære et voksent menneske normal hygiene eller måtte fikse alt selv. 1
katties Skrevet mandag kl. 21:03 #47 Skrevet mandag kl. 21:03 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Så dumt! For du vet vel at ingen hansker er helt tette og at man må vaske seg når man tar av seg hansker og ? Anonymkode: bfcaa...2bb Du har ingen forståelse for hvordan mye det tar for bakterier å komme seg gjennom hansker. Og jo, de er tette, selv etter mange gangers bruk. Om noe, så kan noe vokse inni som kommer fra hendene sammen med svette, men det er vanligvis ikke et problem med mindre man har dårlig håndhygiene ellers.
Lur Venn Skrevet tirsdag kl. 06:13 #48 Skrevet tirsdag kl. 06:13 Grønnsaksvaffel skrev (9 timer siden): Er det ikke bedre å vaske kjøkkenet litt oftere? Går raskere å vaske hendene 2
Grønnsaksvaffel Skrevet tirsdag kl. 06:15 #49 Skrevet tirsdag kl. 06:15 Lur Venn skrev (2 minutter siden): Går raskere å vaske hendene Jeg foretrekker rent kjøkken i tillegg til rene hender. 1 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 07:11 #50 Skrevet tirsdag kl. 07:11 katties skrev (10 timer siden): Jeg foreslår heller å bare flytte fra hverandre heller enn at samboeren til TS skal måtte lære et voksent menneske normal hygiene eller måtte fikse alt selv. Ja, det er jo det som skjer til slutt. Han blir irritert fordi hun ikke følger hans standard og må gjøre alt selv,mens hun chiller på sofaen og har det som plommen i egget. Been there done that bare omvendt. Jeg og eksen hadde ulik standard, jeg hadde normal, han var gris. Det funka ikke. Fordele oppgaver kunne sikkert funka,men når naziregimet sprer seg over hele linja, er det bare å gå. Ulike barn leker ikke så godt. Anonymkode: b492f...cf7 1
Betti123 Skrevet tirsdag kl. 20:01 Forfatter #51 Skrevet tirsdag kl. 20:01 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Han er som meg, så ekkel du er som ikke vasker hendene! Anonymkode: f71c0...34d Vasker hender, både før matlaging, etter å ha satt på 60g vask, om jeg er skitten etter oppvask og etter husvask. Poenget mitt er vel at jeg tar vurderinger og gjør unntak, mens samboer er veldig rigid på det. Er vel kanskje å dra det litt langt,- og unødvendig med en slik kommentar??
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:03 #52 Skrevet tirsdag kl. 20:03 Jeg måtte bare spørre min samboer om han noen sinne har tenkt på at det kan være bakterier på klær som skal i vaskemaskinen. Heldigvis er vi ganske like. Den tanken har nemlig aldri slått oss. Og som en annen her oppe, spiser jeg også stadig på fingrene mine, så det er mulig jeg er godt vant til bakterier, for syk er vi sjelden verken jeg eller samboer, og ikke har våre barn vært syke heller. Anonymkode: cc1d7...57d 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:16 #53 Skrevet tirsdag kl. 20:16 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Den tanken har nemlig aldri slått oss. Og som en annen her oppe, spiser jeg også stadig på fingrene mine, så det er mulig jeg er godt vant til bakterier, for syk er vi sjelden verken jeg eller samboer, og ikke har våre barn vært syke heller. Anonymkode: cc1d7...57d Ja,deilig med fingre som regelrett stinker rumpesprekktruse og sure sokker. Forundrer meg ikke om dere er tannleger uten hansker begge to. Anonymkode: 2fac4...f10 1
Grønnsaksvaffel Skrevet tirsdag kl. 20:21 #54 Skrevet tirsdag kl. 20:21 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja,deilig med fingre som regelrett stinker rumpesprekktruse og sure sokker. Forundrer meg ikke om dere er tannleger uten hansker begge to. Anonymkode: 2fac4...f10 For en tullete kommentar. Kanskje du bør skifter truse og sokker litt oftere hvis de stinker så jævlig? Endret tirsdag kl. 20:23 av Grønnsaksvaffel 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:28 #55 Skrevet tirsdag kl. 20:28 Grønnsaksvaffel skrev (Akkurat nå): For en tullete kommentar. Tullete? Er da folk her inne som er like suvline som huleboere om ikke værre. Finnes da ikke noe mer lavstatus enn å være urenslig med overlegg,folk er vel fattige så vann og såpe er totalt fremmed. Anonymkode: 2fac4...f10
Grønnsaksvaffel Skrevet tirsdag kl. 20:50 #56 Skrevet tirsdag kl. 20:50 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Tullete? Er da folk her inne som er like suvline som huleboere om ikke værre. Finnes da ikke noe mer lavstatus enn å være urenslig med overlegg,folk er vel fattige så vann og såpe er totalt fremmed. Anonymkode: 2fac4...f10 Aner ikke hva suvline er for noe 🤷♀️ 1
Udyrisk Skrevet tirsdag kl. 20:51 #57 Skrevet tirsdag kl. 20:51 katties skrev (23 timer siden): Du har ingen forståelse for hvordan mye det tar for bakterier å komme seg gjennom hansker. Og jo, de er tette, selv etter mange gangers bruk. Om noe, så kan noe vokse inni som kommer fra hendene sammen med svette, men det er vanligvis ikke et problem med mindre man har dårlig håndhygiene ellers. enten er du fjern eller så later du som.
katties Skrevet i går, 06:01 #58 Skrevet i går, 06:01 Udyrisk skrev (9 timer siden): enten er du fjern eller så later du som. Eller så har jeg jobbet med mikroorganismer og lært en del ting om de. Med mindre det er skader på hanskene, eller de er slitte, så er det ikke normalt av bakterier bare siver inn.
AnonymBruker Skrevet i går, 06:16 #59 Skrevet i går, 06:16 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja,deilig med fingre som regelrett stinker rumpesprekktruse og sure sokker. Forundrer meg ikke om dere er tannleger uten hansker begge to. Anonymkode: 2fac4...f10 Ja, det med tannleger er nasty. Noen jeg har vært hos tar på enden av hanskene (fingertuppene som skal inn i munnen) uten rene hender og tror at når de har tredd på hanskene at de er rene. Æsj. Antibac hjelper heller ikke. Jeg blir alltid dårlig etter tannlegebesøk, så noe er det. Er vel hysterisk jeg da... Anonymkode: b492f...cf7
AnonymBruker Skrevet i går, 07:35 #60 Skrevet i går, 07:35 katties skrev (1 time siden): Eller så har jeg jobbet med mikroorganismer og lært en del ting om de. Med mindre det er skader på hanskene, eller de er slitte, så er det ikke normalt av bakterier bare siver inn. Men da har du vel andre hansker enn de som finns i de norske hjem. Anonymkode: bfcaa...2bb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå