Mezzosoprena Skrevet lørdag kl. 17:59 #21 Skrevet lørdag kl. 17:59 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Tror ikke det er et verdensproblem. Anonymkode: bfcaa...2bb Det sa jeg da heller ikke 😂 Jeg sa bare at grunnen til at jeg vasker hendene etter å ha satt på skitne klær, også er fordi jeg kan ha vaskepulver på hendene som jeg ikke ønsker å få i øyene.
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:07 #22 Skrevet lørdag kl. 18:07 Jeg er nok enig med deg TS. Har man håndtert åpenbart skitne klær så vasker man hender. Man behøver ikke vaske hendene før man henger opp klesvasken, med mindre man akkurat har vært på toalettet, håndtert søppel, rått kjøtt e.l... De minimale bakteriene han da har på hendene, som følge av at han har normal god håndhygiene, vil uansett ikke trives godt i tørre klær og han skal vel ikke slikke på de klærne uansett. Oppvask, ok, kan hende jeg vasker hendene etter å ha satt inn i oppvaskmaskinen, hvis jeg har tatt på noe klinete eller fått vaskepulver på hendene. Siden jeg uansett vasker hender etter toalettbesøk og håndtering av skitne ting (se tidligere eksempler) så er håndhygienen min bra nok til at jeg kan sette rene tallerkener inn i skapene uten å vaske først. Anonymkode: 5ae59...263 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:12 #23 Skrevet lørdag kl. 18:12 Jeg vasker meg bare hvis jeg får synlig møkk på henda i disse tilfellene. Skal sies at jeg har håndeksem, så må begrense håndvask til det minimale. Bare etter dobesøk og evt hvis jeg får søl på hendene. Får sjelden matrester på meg ved å fylle oppvasken (man holder vel på de "rene" partiene, altså utenpå glass, kanten på tallerken, håndtaket til kniven osv). Klesvask unngår jeg jo å holde midt i skrittet på trusa liksom, men ellers syns jeg ikke klesvasken er så skitten at man får mye bakterier på seg? Med unntak av hvis barna har bæsja på seg kanskje? Men da pleier jeg faktisk som regel å hive klærne. Anonymkode: b84bd...a73
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:50 #24 Skrevet lørdag kl. 20:50 Vasker alltid hendene etter å ha satt på vaskemaskin. Da har jeg ofte rotet i skittentøyskurven for å finne «riktig farge». Tar heller ikke på noe annet før jeg er ferdig med å sette på klesvasken, fordi jeg da er møkkete på hendene. Litt avhengig av hva det siste jeg gjorde var, vasker jeg hender før jeg tar ut av oppvaskmaskinen. Og vasker ofte hendene etter å ha satt inn i den også. Anonymkode: 8829e...3de
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 21:41 #25 Skrevet lørdag kl. 21:41 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg vasker meg bare hvis jeg får synlig møkk på henda i disse tilfellene. Skal sies at jeg har håndeksem, så må begrense håndvask til det minimale. Bare etter dobesøk og evt hvis jeg får søl på hendene. Får sjelden matrester på meg ved å fylle oppvasken (man holder vel på de "rene" partiene, altså utenpå glass, kanten på tallerken, håndtaket til kniven osv). Klesvask unngår jeg jo å holde midt i skrittet på trusa liksom, men ellers syns jeg ikke klesvasken er så skitten at man får mye bakterier på seg? Med unntak av hvis barna har bæsja på seg kanskje? Men da pleier jeg faktisk som regel å hive klærne. Anonymkode: b84bd...a73 Ja, man kan ikke gå å vaske seg hele tida.Har man ikke eksem og spre hender så får man det ved stadig håndvask! Anonymkode: bfcaa...2bb 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 21:48 #26 Skrevet lørdag kl. 21:48 Normal folkeskikk. Anonymkode: 2fac4...f10 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 23:36 #27 Skrevet lørdag kl. 23:36 Betti123 skrev (På 20.2.2026 den 19.54): Joda, men det var vel ikke spørsmålet. Her er egentlig problemet at han krever det samme av meg og blir sur hvis jeg ikke gjør det. Mye mer til saken enn jeg skrev, dette var bare et punkt. Jeg er nysgjerrig og åpen for at det er jeg som er for lite flink. Han kan ikke kreve samme av deg. At han lider av tvangstanker er ikke ditt problem. Anonymkode: 71395...446 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:07 #28 Skrevet søndag kl. 07:07 Jeg er som deg, TS. Har aldri gjort mer enn det vanlige: vaske hender etter å ha vært på do og før jeg spiser. Er sjelden eller aldri syk, ikke har jeg dødd av det heller. Jeg tror det er mer usunt å være redd for bakterier enn å la seg bli utsatt for noen ;). Anonymkode: ac754...e4c 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:38 #29 Skrevet søndag kl. 07:38 Vasker hender etter håndtering av skittentøy. Anonymkode: cf9fb...938 1
Grønnsaksvaffel Skrevet søndag kl. 20:18 #30 Skrevet søndag kl. 20:18 Jeg vasker hendene etter at jeg har lagt undertøy og sokker i vaskemaskinen. Eller alltid egentlig nå - flaska med vaskemiddel er litt klissete og jeg vasker av meg det. Vasker alltid hendene etter at jeg har tatt på vasketablettene til oppvaskmaskina. Ønsker ikke å klø meg i øye eller ta på leppene med rester av vaskemiddel. 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 06:26 #31 Skrevet mandag kl. 06:26 Er folk mye syke nå eller ? Så mange tråder om hygiene og vaske hender ser jeg... Folk må gjøre som det passer dem. Vil noen bruke 1-2 min ekstra av livet sitt til å vaske hender etter alskens oppgaver,så la de gjøre det. Ts: Jeg hadde tenkt at dette var positivt. Samboeren din vil at du skal være like hygienisk som deg, aka samme standard som deg. Men det vil ikke du. Så la han få ha det, men da må han samtidig også gjøre de oppgavene som han krever skal gjøres etter hans standard. Så kan du chille på sofaen eller gjøre andre ting på din måte. Han kan ikke pålegge deg å gjøre ting på hans måte, han kan ønske det, men ikke kreve. Og lager han støy av det, si at vi begge er voksne folk, vi gjør ting på vår egen måte og er ikke det godt nok, så får vi dele oppgavene oss imellom og forholde oss til det. Anonymkode: b492f...cf7 2
Lur Venn Skrevet mandag kl. 10:58 #32 Skrevet mandag kl. 10:58 Håndvask er viktig, mange bakterier på kjøkkenet man ikke vil spre rundt
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:13 #33 Skrevet mandag kl. 13:13 Vasker hender etter toalettbesøk, etter butikktur, etter å ha kjørt bil, etter å ha satt på klær. Og bruker hansker når jeg tar skitten oppvask eller vasker selvfølgelig hender om ikke vi har hansker. Samme gjør alle andre I huset. Vi er nok ekstremt renslige. Men heller den veien enn de som er griser og aldri vasker hender😅 Anonymkode: 5a0df...196 1 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:14 #34 Skrevet mandag kl. 13:14 AnonymBruker skrev (På 21.2.2026 den 19.12): Jeg vasker meg bare hvis jeg får synlig møkk på henda i disse tilfellene. Skal sies at jeg har håndeksem, så må begrense håndvask til det minimale. Bare etter dobesøk og evt hvis jeg får søl på hendene. Får sjelden matrester på meg ved å fylle oppvasken (man holder vel på de "rene" partiene, altså utenpå glass, kanten på tallerken, håndtaket til kniven osv). Klesvask unngår jeg jo å holde midt i skrittet på trusa liksom, men ellers syns jeg ikke klesvasken er så skitten at man får mye bakterier på seg? Med unntak av hvis barna har bæsja på seg kanskje? Men da pleier jeg faktisk som regel å hive klærne. Anonymkode: b84bd...a73 Så du vasker ikke hender etter å ha satt på maskin med undertøy?🤮 bruk hansker da om du ikke tåler håndvask Anonymkode: 5a0df...196 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:18 #35 Skrevet mandag kl. 13:18 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så du vasker ikke hender etter å ha satt på maskin med undertøy?🤮 bruk hansker da om du ikke tåler håndvask Anonymkode: 5a0df...196 Så dumt! For du vet vel at ingen hansker er helt tette og at man må vaske seg når man tar av seg hansker og ? Anonymkode: bfcaa...2bb 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:22 #36 Skrevet mandag kl. 13:22 Vasker ikke hendene etter noe av dette , hvis ikke jeg skal lage mat da 🙈 Anonymkode: c892e...290 1
NatNat Skrevet mandag kl. 13:23 #37 Skrevet mandag kl. 13:23 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Så du vasker ikke hender etter å ha satt på maskin med undertøy?🤮 bruk hansker da om du ikke tåler håndvask Anonymkode: 5a0df...196 Det er ikke alle som bæsjer eller tisser i undertoyet sitt.... 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:31 #38 Skrevet mandag kl. 20:31 NatNat skrev (7 timer siden): Det er ikke alle som bæsjer eller tisser i undertoyet sitt.... Nei det gjør ingen her heller. Men det er fortsatt spor av ting. Selv om jeg bruker hansker vasker jeg meg uansett. Det gjør jeg alltid. Anonymkode: 5a0df...196 1 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:33 #39 Skrevet mandag kl. 20:33 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Så dumt! For du vet vel at ingen hansker er helt tette og at man må vaske seg når man tar av seg hansker og ? Anonymkode: bfcaa...2bb Vasker meg selvfølgelig alltid etter å ha brukt hansker! Anonymkode: 5a0df...196 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:38 #40 Skrevet mandag kl. 20:38 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei det gjør ingen her heller. Men det er fortsatt spor av ting. Selv om jeg bruker hansker vasker jeg meg uansett. Det gjør jeg alltid. Anonymkode: 5a0df...196 Hansker…? Ditt eget undertøy? Så sært. Anonymkode: 30342...edc 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå