Gå til innhold

Brilleland og brilleabonnement

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brilleabonnement på Brilleland, og siden det er autotrekk så glemmer jeg helt at det blir trukket nesten 500 kroner i måneden.

For tre år siden kjøpte jeg tre par briller på Brilleland og skulle betale 420 kroner i måneden.

Siden den gang har jeg ødelagt innfatningen på solbrillene mine, fått ny og det betalte jeg 600 kroner for.

Så mistet jeg lesebrillene i fjor og tok den samme innfatningen som jeg hadde i lesebrillene og den kostet 100 kroner.

Etter det gikk prisen opp til 480,-og skjønner ikke hvorfor.

Nå er brillene nedbetalt, så skjønner ikke hva jeg betaler for egentlig.

Anonymkode: 93b55...a34

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har brilleabonnement på Brilleland, og siden det er autotrekk så glemmer jeg helt at det blir trukket nesten 500 kroner i måneden.

For tre år siden kjøpte jeg tre par briller på Brilleland og skulle betale 420 kroner i måneden.

Siden den gang har jeg ødelagt innfatningen på solbrillene mine, fått ny og det betalte jeg 600 kroner for.

Så mistet jeg lesebrillene i fjor og tok den samme innfatningen som jeg hadde i lesebrillene og den kostet 100 kroner.

Etter det gikk prisen opp til 480,-og skjønner ikke hvorfor.

Nå er brillene nedbetalt, så skjønner ikke hva jeg betaler for egentlig.

Jeg betalte 500 for nye lesebriller, selv om innfatningen kun kostet 100,-

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Dere må bare fortsette å betale, sier dere opp abonnementet så må dere levere tilbake brillene. 

Anonymkode: 2baf9...aef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Brilleabbonoment er en moderne form for bondefangeri. 

Faen meg helt utrolig at konseptet er lovlig. Jeg FATTER ikke dere som syns dette er en god idé. Dere loppes for penger og er fornøyd med det?! Forbi min fatteevne.

Anonymkode: 7aa13...423

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Brilleland har forsøkt å pakke på meg samme svindelen!! Men jeg går ALDRI inn på abonnement uansett hva! Jeg vet om kynismen som ligger bak og gitt grei beskjed at jeg kjøper mine briller når det passer meg og betaler cash.

Anonymkode: f34cf...3f8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke nedbetaling, det er leasing. Dere må jo lese de generelle vilkårene.

Jeg har hatt mitt i 5 år. Byttet glass en haug med ganger uten at det kostet meg noe

Anonymkode: 2de6b...67f

• Nyttig 2
Skrevet

VI fant ut at dette ble faktisk dyrere en å bare betale brillene med engang.

Dette er bare tull

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har linseabn gjennom dem, og det elsker jeg! Hvis jeg hadde likt briller, og de gjorde at jeg så bedre med briller enn linser så hadde jeg nok valgt brilleabn. Synd de ikke har kombinasjon.

Anonymkode: 47cea...409

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg har linseabn gjennom dem, og det elsker jeg! Hvis jeg hadde likt briller, og de gjorde at jeg så bedre med briller enn linser så hadde jeg nok valgt brilleabn. Synd de ikke har kombinasjon.

Linser abonnement er noe annet. Der får du billige linser og gratis kontroll. Og du får tilsendt linser. Som du kan stoppe og pause når du vil

Brille abonnement er dyrere og betaler høye summer for brillene..og som flere over sier...du låner da briller. Du må ha abonnement i 3 år eller noe..om du avslutter må du levere tilbake briller.

Og la oss si summen av abonnement med briller blir 30.000 på 1 år..men hadde du betalt der og da ville brillene bv are kostet 15.000

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

For hver gang du får mye glass eller innfatning så fortsetter abonementet. Har det samme hos Synsam og fly søren jeg er irritert. Det står så mye i papirene når en inngår at det er ikke lett og forstå. Jeg inngikk pga jeg har spesielle glass i mine og måtte ha 3 briller og det var dyrt. Rett før abonnementet gikk ut måtte jeg bytte innfatning og glass i ene brillen da ble plutselig abonmennentet utvidet med 2 år på den. Så jeg har enda 1-2 år igjen og betale. Etter og ha regnet på det så sparte jeg aldeles ingenting. Jeg kommer ikke til og bytte glass enda de jeg har nå er dårlig og snart skal på kontroll. bytter jeg nå blir avtaler forlenget med enda 1 år. Jeg skal finne en annen optiker som ikke er i kjede. Heller ikke fornøyd med hvordan jeg har blitt behandlet da jeg klagde i fjor. 

Anonymkode: 7ee53...050

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er mye bedre å bare kjøpe brillene og heller bytte når man ser for dårlig. Jeg har ikke endret styrke på det jeg kan huske, og uansett er det bare små endringer.

De store  endringene skjer i ungdomsårene, men etter det så holder det seg stabilt. Ihvertfall fram til man begynner med lesebriller. Sistnevnte kjøper jeg forøvrig i vanlig butikk/Normal o.l.

Anonymkode: cf45e...c58

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leverte til slutt brillene. Det var så mange ulike svar når jeg spurte hvordan det egentlig fungerte at ejg gav opp og jeg var rimelig irritert. For hver gang jeg trodde at nå, - nå er jeg ferdig så kom det ett nytt "neida, fordi...". Nå har jeg brillekonto hos en selvstendig optiker. Alt jeg betaler inn går til nedbetaling og det er rentefritt (jeg ser at det stemmer) pluss at synstestene er langt mere grundige og utvalget i innfatningen er bare O-la-la. Jeg bytter dagligbriller hver andre år og solbriller hvert andre år. Jeg kan betale noe kontant h is jeg vil feks hvis det blir noen hundre dyrere enn jeg har disponibelt på brillekontoen. Jeg tror det heter Brillebjørn den kontoen (sjekk Larsen optikk så står alt der). 

Anonymkode: f80bb...6f1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er mye bedre å bare kjøpe brillene og heller bytte når man ser for dårlig. Jeg har ikke endret styrke på det jeg kan huske, og uansett er det bare små endringer.

De store  endringene skjer i ungdomsårene, men etter det så holder det seg stabilt. Ihvertfall fram til man begynner med lesebriller. Sistnevnte kjøper jeg forøvrig i vanlig butikk/Normal o.l.

Det med endringer i styrke kommer an på type behov. Jeg hadde samme styrke fra jeg var 14 til 28 år og da begynte jeg med briller fast og det krever hos meg oftere oppdatering av styrke. 

Anonymkode: f80bb...6f1

Skrevet

Jeg unngår fra nå optikere som tilbyr brilleabonnement, for jeg er så lei av optikere som skal pushe dette på deg. "Hvorfor sier du nei? Dette er jo lønnsomt, for du trenger nok progressive innen 2 år og så kan du få en solbrille og så kan du bytte glass neste år og kanskje mannen din skulle hatt fjorten briller til og da har du spart 3000 kroner i året OG HVEM KAN VEL SI NEI TIL DET??? "

Det er klin umulig å forstå regnestykket når de legger det frem. 

Jeg vil bare kjøpe de brillene jeg trenger takk. 

Specsavers har vel ikke abonnement? 

AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (11 timer siden):

Linser abonnement er noe annet. Der får du billige linser og gratis kontroll. Og du får tilsendt linser. Som du kan stoppe og pause når du vil

Brille abonnement er dyrere og betaler høye summer for brillene..og som flere over sier...du låner da briller. Du må ha abonnement i 3 år eller noe..om du avslutter må du levere tilbake briller.

Og la oss si summen av abonnement med briller blir 30.000 på 1 år..men hadde du betalt der og da ville brillene bv are kostet 15.000

Tror du ikke at jeg ikke vet dette?

AnonymBruker
Skrevet

Hva er poenget med et slikt abonnement? 

Anonymkode: 58d73...af3

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vel, her snakker du jo kun for deg selv. Det er ikke vanlig å ha så ukomplisert syn.

Jeg må kjøpe nye briller hvert halvannet år fordi styrken endrer seg mye, da koster de ca 15-16.000 kr. Det er kompliserte glass som drar opp prisen, ikke innfatning. Jeg ser ingenting uten briller og kan ikke bruke linser, så har ikke mye valg. Har vurdert abonnement. 

AnonymBruker
Skrevet

Brille-abb er bare tull selvsagt. Det lønner seg ikke for oss som kjøper det. 

You will own nothing and be "happy".

Anonymkode: 1d13c...f5d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Opptakere er butikk. Hadde disse abonnementene vært så bra og fordelaktige som det først høres ut som hadde de ikke funnets.

Høres ting for bra ut til å være sant er det det.

Anonymkode: 80500...068

AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (13 timer siden):

VI fant ut at dette ble faktisk dyrere en å bare betale brillene med engang.

Dette er bare tull

Selvfølgelig blir det det. Trodde du virkelig at et abonnement på briller skulle være billigere enn å kjøpe de cash??

Det er jo en ordning de har laget for å lure folk som fra før av ikke klarer å styre økonomien sin og derfor tror at å dele opp summen er en god løsning.

Anonymkode: 6322e...8b9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...