AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Skrevet 3 timer siden Min datter på 17 er på utkikk etter jobb. Sommerjobb og jobb om ettermiddag/ helg og ferier. Normal søker etter tilkallingsvikarer. Men de må være over 18 år. Lurer på hvorfor? Det selges ikke alkohol der. Kan hun søke uansett? Anonymkode: f2626...e76
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Skrevet 3 timer siden Normal er en av få kjeder som ansetter under 18. Anonymkode: 43034...05a
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Skrevet 3 timer siden Antagelig pga timer de vil at de skal jobbe. Anonymkode: 91cc4...f83 1 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Skrevet 3 timer siden Fordi det er strengere regler når man er arbeidsgiver for umyndige personer. Anonymkode: 22111...a10 2 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Antagelig pga timer de vil at de skal jobbe. Anonymkode: 91cc4...f83 Og tider de skal jobbe på (hvis senter). Anonymkode: 6da9a...9d8 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Antagelig pga timer de vil at de skal jobbe. Anonymkode: 91cc4...f83 Hva mener du med det? Anonymkode: a8968...306
itiswhatitis Skrevet 3 timer siden #7 Skrevet 3 timer siden Skader ikke å søke, men hun vil ikke få jobben.
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og tider de skal jobbe på (hvis senter). Anonymkode: 6da9a...9d8 Er dette noen nye regler fra i år? Tider? Hva mener dere? Anonymkode: a8968...306
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Min datter på 17 er på utkikk etter jobb. Sommerjobb og jobb om ettermiddag/ helg og ferier. Normal søker etter tilkallingsvikarer. Men de må være over 18 år. Lurer på hvorfor? Det selges ikke alkohol der. Kan hun søke uansett? Anonymkode: f2626...e76 Fordi 17-åringer anses i loven for å være barn, og derfor må tas andre hensyn til enn en 18-åring som anses som voksen. De fleste butikker som ikke helt eksplisitt søker helgehjelp / feriehjelp vil forvente at en arbeidssøker kan jobbe også dagtid. De ansetter som regel unge mennesker som er ferdig med VGS. Anonymkode: 5fea5...f79 2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Skrevet 3 timer siden Personer under 18 har mye strengere regler på hvor lenge de kan jobbe om gangen, på kjøpesenter, særlig i stille sommersesonger, kan det hende man jobber fra åpning til stenging. Det har ikke en 17 åring lov til. Og det kan hende jeg husker feil, men jeg mener det har vært en lovendring så man må være 18 for å håndtere kasseoppgjør. Så mao kan ikke en 17-åring stenge butikken alene hvis det stemmer. Anonymkode: 816c0...be0 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #11 Skrevet 3 timer siden Jeg kjenner 3 stykker som jobber på normal og alle er under 18 år. jobber på senter selv, i klesbutikk, og vi har ansatte under 18. om det er nye regler som det påstås her om timer og tid så lurer jeg på hvor jeg finner den infoen? Mulig normal har opplevd det nye trenden med foreldre som nekter 17 åringer å være ute etter kl 19 eller være alene hjemme i helgen for å jobbe lørdager? Ansatte som skriver under kontrakter og har foreldre som nekter dem å jobbe? Anonymkode: a8968...306
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #12 Skrevet 3 timer siden Så da er det nesten umulig for en 17 åring å få jobb? Hun blir ikke 18 år før i September Anonymkode: f2626...e76
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fordi 17-åringer anses i loven for å være barn, og derfor må tas andre hensyn til enn en 18-åring som anses som voksen. De fleste butikker som ikke helt eksplisitt søker helgehjelp / feriehjelp vil forvente at en arbeidssøker kan jobbe også dagtid. De ansetter som regel unge mennesker som er ferdig med VGS. Anonymkode: 5fea5...f79 Det er jo bare tull. På dagtid er jo gjerne både butikksjef og heltidsansatte på jobb? Det er på kvelden, når vi voksne skal hjem til barn og andre forpliktelser vi ønsker skoleelever å jobbe. Hos oss jobber de en eller to kvelder og annenhver lørdag. Dagtid i skoleferier da vi med barn trenger fri. Anonymkode: a8968...306
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Personer under 18 har mye strengere regler på hvor lenge de kan jobbe om gangen, på kjøpesenter, særlig i stille sommersesonger, kan det hende man jobber fra åpning til stenging. Det har ikke en 17 åring lov til. Og det kan hende jeg husker feil, men jeg mener det har vært en lovendring så man må være 18 for å håndtere kasseoppgjør. Så mao kan ikke en 17-åring stenge butikken alene hvis det stemmer. Anonymkode: 816c0...be0 What? Tror du en 18 åring jobber alene fra 9- 23 på normal en dag i juli? nei, man må ikke være 18 for å ta kasseoppgjør. En 17 åring kan stenge butikken alene. En 13 åring og. Det man må være 18 for er for å selge tobakk og alkohol. Anonymkode: a8968...306
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Skrevet 3 timer siden Er begrenset hvor mange timer de har lov å jobbe ja. Les AML Anonymkode: c3950...8f8 1 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #16 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Så da er det nesten umulig for en 17 åring å få jobb? Hun blir ikke 18 år før i September Anonymkode: f2626...e76 Mye rare svar her. Hun kan jo søke, og i andre butikker og. I Oslo er det null problem frem en er 16 , mulig det er mindre muligheter på småsteder. De pussige reglene folk skriver om stemmer ikke, vi skal ansette denne våren også. ( nei, vi setter ikke 17 åringer til å jobbe alene hele åpningstiden, men det gjør vi jo ikke med en 40 åring heller. Det hadde jo blitt fryktelig dyrt med alle overtidstimer og overtidsmat. Makes no sense ) Anonymkode: a8968...306
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #17 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): What? Tror du en 18 åring jobber alene fra 9- 23 på normal en dag i juli? nei, man må ikke være 18 for å ta kasseoppgjør. En 17 åring kan stenge butikken alene. En 13 åring og. Det man må være 18 for er for å selge tobakk og alkohol. Anonymkode: a8968...306 Takk for korrigering om kasse, da husket jeg feil Og det er da langt fra alle senter som er åpent 9-23... Her er de lokale kjøpesenterne åpent 10-20, det er en helt innafor vakt, jeg har selv stått de tidene på sommeren. Slik er det når man ikke er et turiststed eller en større by. Anonymkode: 816c0...be0 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #18 Skrevet 2 timer siden Dumt å sende inn CV til butikker i nærområdet og få frem at hun er interessert i å jobbe ettermiddager/ kveld og ferier? Anonymkode: f2626...e76
starken Skrevet 2 timer siden #19 Skrevet 2 timer siden Jeg har jobbet på normal. Ansvarlig på åpning og stenging måtte være over 18 år, så det er nok det de har behov for. 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #20 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Takk for korrigering om kasse, da husket jeg feil Og det er da langt fra alle senter som er åpent 9-23... Her er de lokale kjøpesenterne åpent 10-20, det er en helt innafor vakt, jeg har selv stått de tidene på sommeren. Slik er det når man ikke er et turiststed eller en større by. Anonymkode: 816c0...be0 Selvsagt er det ikke samme åpningstid overalt. Jeg antar dramatikken er de lange åpningstidene? Vi har og butikk på lokalt senter med 10- 20. det er ikke noe problem for ungdommen her. Vaktene blir da 10- 15.30 og 15- 20. 10- 20 en dag eller hele uken? Anonymkode: a8968...306
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå