Ella Skrevet 26. november 2002 #1 Skrevet 26. november 2002 Hei på dere! Tenkte jeg skulle oppsummere litt siden sist. Sist skrev jeg noen linjer da jeg nettopp fikk to røde på graviditetstesten. Jippi!! Og så tenkte jeg at dersom jeg oppsummerer så kan kanskje andre som er blitt gravide også oppsummere litt. Rett og slett om hvordan det går. Hadde et virkelig flott besøk hos legen uka etter testen. Tror faktisk at både legen og de to helsesøstrene syntes at dette virkelig var en spennende nyhet. De tok seg veldig god tid, slik at jeg fikk spørre om alt mellom himmel og jord. Blodprøve ble tatt, urin undersøkt og jeg ble veid. I tillegg måtte jeg i stolen....nok om det. De to første ukene etter legebesøket gikk veldig sent, og jeg var nervøs for ditt og datt. Nå er jeg i uke 9, eller 8+3 på vei, og glemmer til tider ut at det er noe nytt som skjer i kroppen min. Har ærlig talt ikke hatt noe særlig med symptomer. Kanskje pittte-pitte-litt-kvalm kanskje(?) en og annen morgen, kanskje littegranne ømme bryster for tida, og helt sikkert littegranne mer trøtt enn normalt Har heldigvis mest lyst på sunn mat, og sjokolade frister ikke i det hele tatt :o Oi, holdt på å glemme å si at det er jo noe som skjer nedi magen. Det er litt drasmerter nedi der av og til, særlig når jeg er ute på tur med vovven. Litt på den ene siden og litt på den andre. Har fått brev fra sykehuset og skal til UL i begynnelsen av februar. Det er jo alt for lenge til I neste uke skal jeg på min andre kontroll. Dette ble langt! Jaja.... Håper at kanskje andre vil henge seg på denne tråden, og fortelle litt om hvordan det står til! Ella :D
Gjest Anonymous Skrevet 26. november 2002 #2 Skrevet 26. november 2002 I dag har vi det veldig bra både jeg og den lille knerten i magen min. Er helt i 100 etter i går ennå. I dag så tenkte jeg at nå vil jeg lage meg lapskaus så nå skal jeg inn i butikken og shoppe litt grønnsaker med meg og så skal jeg ha pølser i den også. Får nå feite oss opp litt - det er kanskje på tide å gi den lille litt mer for enn det jeg har i det siste. Så nå er det Lapskaus tid, men først sove litt før vi setter i gang
Lille Emma Skrevet 26. november 2002 #3 Skrevet 26. november 2002 Jeg er 10 uker på vei og har det veldig bra. jeg var plaget med kvalme i 2 uker, så da jeg var i uke 8 gav den seg. Håper den ikke kommer tilbake. Dette er ei spennende tid. Synes tiden går sakte fram til uke 12, vil jo helst komme dit fort! :D Jeg var første ga :D ng til legen i uke 6 og fikk tatt blodprøve osv. Legen undersøkte meg ikke fordi hun sa at de ikke vil kunne kjenne noe likevel, så jeg har tenkt å dra til legen i uke 12. Gruer meg litt til dette- har akkurat flyttet til et nytt sted og vet ikke hvordan legen min er..... frykter at det er en ung en..... ikke det at det trenger å gjøre noe, men jeg vil jo helst at legen skal være noen år eldre enn meg.. og helst ikke så kjekk! :oops: Høres sikkert veldig teit ut, men jeg får trøste meg med at jeg etter denne undersøkelsen kan dra til jordmor. I helga fortalte jeg nyheten til alle hjemme, og alle ble veldig glade. :D :D Har ikke sagt noe til de på jobben, fordi jeg vet at sjefen min ikke blir spesielt glad. Tenkte derfor jeg skal se det litt ann, og om det mulig å skjule det til etter juleferien, så skal jeg prøve på det! Hilsen Lille Emma :D
Gjest vera, ikke innlogget Skrevet 26. november 2002 #4 Skrevet 26. november 2002 Heisann Emma, så bare at du var fra nordland. Ble litt nysgjerrig fra hvor, bor selv i bodø for tiden. Gratulerer med babyen, forresten!! Hilsen vera som er 29+4 i dag!!
Kristin75 Skrevet 26. november 2002 #5 Skrevet 26. november 2002 Hei, Jeg har termin 26 juni, så er 9+5 uker på vei...10 uker på torsdag. Hadde ikke tenkt å fortelle det før jeg absolutt "må",og tenkte neste helg skulle passe.Men nå ser det nesten ut som jeg må fortelle det til helgen. Det blir bare til tre veninner,så det gjør egentlig ingenting.Skla få dem til å ikke si noe før uke 12.Er tryggest til da. Har hørt at mange sier det når de er 2 1/2 mnd. på vei,men jeg har så lyst å være 100% sikker at det går bra,og da vil jeg ikke at alle skal vite om en evt. SP Den værste faren er jo over i uke 9 ,men leste en plass at 1 av 5 graviditeter ender med spontanabort. Gleeeeder meg til uke 12 iallefall,selv om helgen 6 desember kommer nok de fleste til å få vite det...og "rykter" sprer seg fort. Har bare vært bitte litt minimalt med småkvalm litt om ettermiddagene,og hatt ømme bryster om kveldene.Men disse minimale plagene er nå over. Har hele tiden hatt litt menslignende små-smerter,noe som jeg fortsatt har.Eller er jeg i fin form.Gleder meg bare til at dette blir offentlig kjent,slik at jeg kan slappe av litt mer. Lykke til med dere alle... Kristin
Ann Forup Skrevet 27. november 2002 #6 Skrevet 27. november 2002 heisan jeg slår følge jeg er i 32 uke og har termin den 22 januar vi håber at knotte som vi kalder ham lille gutten derinde at han måske ville være så snill at komme ud den 1 febura 2003 det vil være en flot dato 010203 :D men han kommer jo når han er klar... min graviditet har gået fint mer eller mindre, i 20 uke begyndte jeg at få smerter troede at knotten var blevet til en kaktus og måtte en tur på sia i ul de så ingen ting men efter 20 uke voksede han ikke så godt og mor og far begyndte at blive nervøse, og fik tid på oslo akutten hos en privat gynegeolog som jeg gik til nogel gange da knotte blev ved med at være for lille måtte jeg en tur til sia igen for at tjække og da vi var der sidst fik vi besked om at knotte var lille men stor trivede i mors mave, så vi gik på skyer ud fra hospitalet, vi skal en tur til sia igen den 2 dec for som lægen sagde bedst at følge med selvom alt er ok, det er jo beroligende... så for os mor far og storbror er det bare kommet til ned tælling, babytøjet er vasket og langt på plads, far og bror har været på tur for at se på seng og vugge som skal være en overraskelse til mig når jeg kommer hjem, store bror glæder sig så meget og skal med til fødslen som nok bliver hans største oplevelse i livet... fik snakket med dem på sia og det var ikke noget problem at ha sønne med selvom kan er 11 , så længe vi forældre mente at han kunne tåle mosten og det mente vi han kunne da han selv ønskede sig at være med... så selvom vi har været lidt nervøse for knotte har alt gået rimeligt godt, halsbrand, kramper om natten, kvalme og mærkelige spise vaner er jo en del af graviditen men pyt pyt hva gør man ikke for de små dejlige unger, vil ønske alle jer andre gravide lykke til vidre med svangerskabet og lykke til alle jer som prøver
Lille Emma Skrevet 27. november 2002 #7 Skrevet 27. november 2002 Heisann Emma, så bare at du var fra nordland. Ble litt nysgjerrig fra hvor, bor selv i bodø for tiden. Gratulerer med babyen, forresten!! Hilsen vera som er 29+4 i dag!! Hei! Jeg bor for tiden i Mo i Rana. Men må nok sikkert flytte til sommeren, for her får visst ikke samboeren min jobb.
Håper Skrevet 27. november 2002 #8 Skrevet 27. november 2002 Her står det etter forholdene bra til Kjenner etter symptomer på ett eller annet, har ganske ømme pupper for tiden, så jeg håper jo å teste TO BLÅ snart I følge en kalender jeg fant et sted er jeg 5+0 i dag, så da er det snart tid for testing Men skal prøve å vente til helgen :-? Håper
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå