lil Skrevet 7. april 2006 #1 Del Skrevet 7. april 2006 Jeg har en kneskade, som er for liten til at de gidder å operere meg. Jeg brukte å jogge før, men det kan jeg bare glemme nå pga knærne. Siden nyttår har jeg trent pilates jevnlig, og har merket at knærne mine er mye bedre. Så jeg begynte forsiktig å sykle. Først 2-3 ganger i uken så opp til ca 4-5 ganger. Lett belastning i relativt høyt tempo ca 15 min. I forrige uke ble jeg tøff i trynet og skrudde opp motstanden litt og reiste meg litt avogtil. Lekte bakker. Men det har tydeligvis ikke vært noe særlig bra, for nå er knærne vonde igjen. Jeg vil så gjerne trene kondisjon, både for formen og for fettforbrenningen. Men hvordan kan jeg gjøre det? Svømming har jeg prøvd, det var ikke noe bra. Finnes det feks matteøvelser/pilatesprogram som er så "heftige og intensive" at jeg får opp pulsen litt? Jeg bor langt unna treningssenter, så øvelser på gym er utelukket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2006 #2 Del Skrevet 7. april 2006 ja, yoga/pilates skal visstnok være svært heftige og svetteskapende når det gjøres riktig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 8. april 2006 #3 Del Skrevet 8. april 2006 Jeg har hatt god erfaring med sykling i forhold til mine kneproblemer. Kanskje du skulle være litt mer tålmodig med syklinga og ikke skru opp motstanden riktig ennå. Det tar litt tid å bygge opp god musklatur. Jeg har ved hjelp av sykling klart å bygge opp så bra musklatur at jeg nå kan jogge . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå