AnonymBruker Skrevet søndag kl. 23:12 #21 Skrevet søndag kl. 23:12 Aner ikke. Vi reiste minimalt. Ferie var hjemme på bondegården med jobb, turer på setra, telt og et og annet besøk hos slektninger rundt i Norge. Jeg har reist langt over snittet mye internasjonalt som voksen. Men selv om jeg liker både Macchu Picchu og Angkor Wat bedre enn telttur i norsk regn, vet jeg ikke om det har så mye med oppveksten å gjøre. Setra vår er fortsatt fin, den. Anonymkode: 39c87...f19
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 07:38 #22 Skrevet mandag kl. 07:38 Tja, jeg har aldri vært med foreldre mine på ferietur med overnatting siden jeg er oppvokst på gård med melkeproduksjon. Jeg liker å reise, men helst korte turer med 2 - 3 overnattinger. Anonymkode: fba33...22a
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 07:41 #23 Skrevet mandag kl. 07:41 Vokst opp med bilferier, camping, hytte, ski og båtliv. Har masse gode minner fra feriene i barndommen. Jeg og mine barn har også vært mye på camping, leid hytter, bodd i telt, dratt på skiturer osv. Men nå som de er ungdommer er det mer byliv, sydlige strøk og litt mer luksus som gjelder. Ikke at ungdommene krever det, men jeg ønsker å gi dem det. Epoken med campingliv er over Anonymkode: c6635...b9e
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 08:24 #24 Skrevet mandag kl. 08:24 Jeg vokste opp med lange campingturer hver sommer. Stappfull bil, med bagasje også på taket. Vi bodde i telt på campingplasser, og sjeldent mer enn 2 netter på samme sted. Felles toaletter og dusjer. Luftmadrasser og soveposer. Nå får du meg ikke inn i et telt. Skyr campingplasser som pesten. Og jeg haaaaater fellesdoer og fellesdusjer. Jeg reiser gjerne på bilturer, men da skal det være hotell med minst 4 stjerner og gjerne balkong. Usjenert balkong. Eller AirBnB, selvfølgelig med eget bad og usjenert uteplass. Privatliv er et must. Anonymkode: 39ab4...a8e
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 08:27 #25 Skrevet mandag kl. 08:27 AnonymBruker skrev (På 19.2.2026 den 16.03): Har dine reisevaner blitt påvirket av oppveksten din ??? Jeg vokste opp med tur med campingvogn hver sommer, påskeferie på fjellet osv. Ble metta helt på slike ferier da og kan ikke fordra bilkjøring og ferie med snø nå. Trives bedre med varme og all inclusive. Hvordan er det med dere ??? Anonymkode: e4d55...41a Vokste opp med sydenturer og strand. Liker forsatt varme, men det viktigeste er å oppleve noe nytt på tur. Orker ikke mange timer på stranden før jeg blir rastløs Anonymkode: 0f4d3...b74
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:17 #26 Skrevet mandag kl. 09:17 Mine ferier fram til jeg var 13 år var hos familien nordpå samt feriekoloni noen år. Ble sendt alene første gangen med tog nordover da jeg var 10 år. Da jeg var 13 dro vi til Kanariøyene. Så var jeg 2 ganger på språkskole i England. Fra videregående dro vi sørover i Europa. Det var strand og sol som gjaldt. I dag drar jeg helst til varmere strøk. Liker strand og hav. Gjerne storbyer også. Reiser til utlandet 1-3 ganger i året. Anonymkode: aeb8b...752 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:31 #27 Skrevet mandag kl. 09:31 Reiste ganske mye rundt om i Norge på 70- og 80-tallet. Mor hadde søsken spredt nessten over hele landet - så alt fra Finnmark (med innlagt liten dagsur til Finland) til Østerdalen - Bergen osv ble besøkt. Husker spesielt den lange kjøreturen fra Nordvestlandet til Finnmmark. Konkret på reisevaner så husker jeg at NAF Veibok ble flittig brukt og lest underveis. Jeg likte bilturer helt fra jeg var liten. Spennende å se nye steder. Og ekstra spennende å får utdypende informasjon om stedene vi passerte - ikke minst historie. Dette har jeg tatt med meg - jeg leser med alltid litt opp på forhånd og underveis om stedene jeg besøker - når ferden går utenlandsk setter jeg meg inn i landets/stedets historie og aktuelle forhold. Jeg prøver å lære hva navnet på statsoverhodet her, setter meg inn i litt sosiale forhold og f.eks. næringsliv - og da ikke minst litt historie, ute å pugge. Dette synes jeg er et must når man besøker nye steder. Anonymkode: d5197...39f 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #28 Skrevet 20 timer siden Vi reiste aldri på ferie som barn. Begge foreldrene mine var uføre, og hadde hverken helse eller økonomi til det. Som voksen elsker jeg å reise, og er på turer innenlands og utenlands så ofte jeg kan. Anonymkode: b0b1e...2e6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå