Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Om ikke barnefar er kjæreste hadde jeg villet ha med en nær veninne, søster eller mor. Men det må du kjenne på selv. Jeg hadde ikke klart meg uten mannen min 🥺 var ganske så tøft når det var på det verste, så ville absolutt hatt med noen jeg var trygg på. Eventuelt en doula/fødselshjelper kanskje? Ville iallefall hatt noen der da vi var mye alene. 

Anonymkode: 6f87c...38b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den du tar med deg, bør tåle at det også kommer avføring ut🙈🤣

Anonymkode: 63ebc...daa

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Den du tar med deg, bør tåle at det også kommer avføring ut🙈🤣

Anonymkode: 63ebc...daa

Åh gid, det er bare bæsj, ingen bryr seg eller husker det. 

Ts, ta med den du er tryggest på. Barnefar kan vente i foajeen om du/han vil at han skal få møte barnet raskt.  

Anonymkode: c51ba...67e

Skrevet
Faytastic skrev (1 time siden):

Jeg er kvinne, var ikke sammen med barnefar npr jeg fødte. Var en selvfølge at han skulle være med! Tenk å frarøvet noen å ta imot sitt eget barn. Kvinner hyler om likestilling, men tydeligvis kun når det passer. 

det er superfint at barnefar får være med på fødsel, OM DEN FØDENDE VIL HA HAN MED. Det har absolutt NULL med likestilling å gjøre. Forklar meg, hva har likestilling med dette å gjøre? Du høres veldig dum ut, så dette gleder jeg meg til å få forklart 🥰 Kjør

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Faytastic skrev (2 timer siden):

og så....?? Skjerpings! Hyler om likestilling når det kun er beleilig! 

når har jeg «hylt om likestilling» forresten?

Skrevet

Hva med å ha med en nær venninne, men også la far være med. Men ha en samtale om grenser og forventninger i forkant

Anonymkode: 4ba4b...6ea

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg fødte «alene», dvs med hjelp og støtte av helsepersonell. Savnet absolutt ingen, hadde bare vært rart med en venninne eller noe. Barnefar som var eks på det tidspunktet ventet ute og fikk komme inn veldig snart etter at barnet var født. Vi hadde en fin stund med barnet vårt :) 
Men jeg hadde ikke en sånn fødsel der man liksom spaserer rundt og tar tida på veene mens man hører musikk og ser tv og prater sammen. Ble igangsatt, så det var bare pang! og ekstremt vondt og intenst i noen timer. 

Anonymkode: e0f4e...81b

• Liker 1
Skrevet

Hvordan er forholdet til barnefar i dag? Snakker dere sammen? Er dere enig om samvær? 

Var dere kjærester tidligere?  

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har født en av mine uten mannen tilstede (han rakk ikke frem). Det gikk veldig fint, og jeg tror jeg fikk litt ekstra omsorg og tilstedeværelse fordi jeg ikke hadde ledsager med. 

I din situasjon ville jeg tilbudt eksen å vente utenfor og få komme inn når jeg var klar. Hvis det skulle bli hastesectio kunne han gjerne ivaretatt barnet i etterkant. Men det er du som bestemmer. 

Anonymkode: f9db0...e00

Skrevet

Jeg hadde med en doula. Hun fikk de fra å sette kateter på meg (takk og lov). Og ga meg diverse urtedrikker. Fikk også noen litt kule bilder fra fødselen, og hun kom på hjemmebesøk etterpå. 

Anonymkode: b7c37...334

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg hadde med en doula. Hun fikk de fra å sette kateter på meg (takk og lov). Og ga meg diverse urtedrikker. Fikk også noen litt kule bilder fra fødselen, og hun kom på hjemmebesøk etterpå. 

Anonymkode: b7c37...334

hvorfor ville du ikke ha kateter?

• Liker 2
Skrevet

Hvis jeg visste at alternativet var «alene» (man er jo ikke alene, det er helsepersonell der), ville jeg kanskje vurdert å finne meg en doula eller annen fødselshjelper i forkant. 

Vi snakket sammen om hva vi ville gjort dersom mannen min ble forhindret fra å være med på fødsel, pga sykdom e.l., og da ville jeg nok født alene med helsepersonell tilstede.

Jeg ville ikke hatt med noe som jeg ikke kan føle meg avslappet med i en sånn situasjon, uanhengig av hvilken relasjon dette mennesket har til barnet. 

Anonymkode: 0cedd...b8f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at du kan ta med en venninne, men jeg ville invitert far til barnet til å være på sykehuset i det minste. Det er jo hans barn også og dere skal samarbeide i 18 år ++. 

Anonymkode: 260ed...48e

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.2.2026 den 15.01):

Tenker du kan ha med en annen. Men du bør la far få møte baby etter fødselen og at han kan vente på sykehuset et annet sted imens hvis han vil være i umiddelbar nærhet. Plutselig skjer det noe uforutsett feks og det er også hans barn. Så han har jo lik rett til informasjon som deg underveis.

Anonymkode: 4b1b6...524

Han har ikke rett på informasjon om noen ting før barnet er ute... Her var det snakk om med på fødselen. Far har ingen rettigheter til noe som helst før fødselen er over. Da jeg fødte sistemann fikk ikke faren mat en gang på føden, fordi han ikke var blitt far ennå ;) Når barnet er ute er det greit, men det var ikke det som var diskusjonen her. 

Anonymkode: 490a6...88c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...