Gå til innhold

Kilometerstand bil

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye kjører dere pr år? Jeg har 7 km til jobb og tilbake. Kjører eller småturer til butikken og trening. Vet ikke hvor mye kilometerstand jeg skal sette på forsikringen 

Anonymkode: 88859...0d4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye jeg kjører er jo helt irrelevant! 

Hvor mange ganger kjører du til og fra jobb i løpet av et år? Du må gange opp. 

Kjører du til hytta? Besøker folk i andre byer?  Du må legge til dette også. 

Det er et mattestykke, og så er det lurt å legge inn litt buffer men ikke FOR mye fordi du vil ikke betale for mye heller. 

Anonymkode: a01d0...6b6

• Liker 2
Skrevet

Holder muligens med 8000 om du kjører litrn utenom jobbkjøring. Men husk alle monner drar når det er litt hit og litt dit, det blir det km av tilsammen.

Skrevet

Nå har de jo "standard" rekkevidder da. 8000/12000/16000 osv.

Skrevet

Kjører rundt 12k. 

Skrevet

Hva jeg kjører visa deg kan være stort. Alt har med avstand jobb, hvor mye kjøring utenom.

Vi passerer fort 30.000 i året. Så vi har fri kjørelengde.

Ser og ungdommen har valgt det. Ene har 22km til jobb og den andre har 55 km. Så bare på de 2 så ser en at en har bare i jobb 44km og den andre 110km

Så regn ut antal dager du er på jobb og gang med antall km pr dag, så vet du hvor mye jobb kjøring er

• Liker 1
Skrevet

Hva jeg har spiller jo ingen rolle for deg, men hvis du i tillegg til daglig kjøring tar en og annen langtur vil jeg tro 12.000 er passe. Gjør du ikke det greier det seg kanskje med 8.000. Min erfaring er at man ofte kjører flere kilometer enn man tror. 

Det du kan gjøre er å sette kjørelengden til 8.000 nå og så evt. justere den opp hvis det viser seg å være behov for det. MEN da MÅ du følge med på kilometerstanden slik at du ikke overskrider kjørelengden siden det kan gi deg avkortning ved skade. Sjekk gjerne etter en måned og se hvor mye du har kjørt. Da får du en indikasjon på hvor mye du kjører pr. år forutsatt at bruken av bilen har vært innenfor normalen. 

• Liker 1
Skrevet

Har vel 16 000 km i året. Heller litt for mye enn litt for lite. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjører ca 55-60.000 km med bruksbilen og ca 8-10.000 km med hver av entusiast bilene jeg har.

Anonymkode: 5d64c...d98

AnonymBruker
Skrevet

det er ca 230 arbeidsdager i 2026, du kjører 7 km bare til jobb og tilbake som er 14 km pr dag bare til jobb som blir litt over 3000 km totalt, så legger du til det samme for småkjøringen din og får 6000 km pr år forutsatt at du aldri kjører på ferie, til hytta eller avviker fra ditt faste mønster burde 8000 som er de fleste selskap sin laveste forsikring holde for din del om du ikke bruker bilen noe særlig ut over det du sier i HI. 

Personlig har jeg hjemmekontor og kjører egentlig lite selv men jeg kommer likevel over dette hvert år. 

Anonymkode: 8c027...c45

AnonymBruker
Skrevet

Elbil, bensin eller diesel? Hvordan går det med batteriet ditt når du aldri kjører langtur? Man kjører ofte mer enn det man tror fordi man «glemmer» de 3 hytteturene og de 8 besøkene i en annen by i løpet av året. 

Anonymkode: 9f419...d34

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har klart meg med 8000 i året.

Det inkluderer 5 turer til jobb i uka som utgjør til sammen 3 mil (frem og tilbake). I tillegg har jeg hatt en årlig langtur til Sverige (ca 60 mil) + et par harry-turer (6-7mil) og kanskje 2-3 turer til Oslo-Hamar.

I tillegg komme sporadisk bykjøring. 

Har aldri gått over 8000.

Anonymkode: 01f95...196

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har klart meg med 8000 i året.

Det inkluderer 5 turer til jobb i uka som utgjør til sammen 3 mil *pr. dag (frem og tilbake). I tillegg har jeg hatt en årlig langtur til Sverige (ca 60 mil) + et par harry-turer (6-7mil) og kanskje 2-3 turer til Oslo-Hamar.

I tillegg komme sporadisk bykjøring. 

Har aldri gått over 8000.

*Må korrigere meg selv

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo bare starte med 8000 km. Gjør det som en vane å sjekke hvor mye du har kjørt hver måned. Om du ser at du er i ferd med å gå over så er det bare å ta kontakt med forsikringsselskapet og få endret den. Hadde 16000 km før pga jobb. Nå jobber jeg nye nærmere så satte ned til 8000. Sjekker hver måned. 

Anonymkode: cc411...51e

Skrevet

7km? Da kan man jo sykle en god del dager fra april til september uten å plage seg selv så altfor mye

AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (33 minutter siden):

7km? Da kan man jo sykle en god del dager fra april til september uten å plage seg selv så altfor mye

Jeg har fibromyalgi og det klarer jeg ikke 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 6 km hver vei og har kjørelengde på 8000 i året. 
Tar meg en helgetur i ny og ne, besøker folk, drar på kjøpesenter…

Jeg har hatt bilen i to år snart, og kjørt 13.000 siden jeg fikk den. Men er kun siste 7 mnd jeg har brukt den til jobb hver dag. 

Anonymkode: 353e2...387

AnonymBruker
Skrevet
Mardina skrev (2 timer siden):

Har vel 16 000 km i året. Heller litt for mye enn litt for lite. 

Har ikke noe å si. Er jo bare å sette opp km hvis du ser at du trenger mer

Anonymkode: da503...ea8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvor mye kjører dere pr år? Jeg har 7 km til jobb og tilbake. Kjører eller småturer til butikken og trening. Vet ikke hvor mye kilometerstand jeg skal sette på forsikringen 

Om dette er en bil du nettopp har anskaffet å ikke har pleid å kjøre så mye ville jeg prøvd meg frem, begynn med lav årlig kmstand , følg med å øk den om behovet er der.

vi har en bil som blir brukt daglig til å fra jobb og vi kjører denne 12000 km i året, sønnen i huset «bor i bilen» og kommer til å ende på ca 40000 km årlig 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men dette er da ikke vanskelig, start med 8000 km, så må du følge med underveis ! Ser du at dette ikke går ? Da hever du den bare til 12.000 km, eller tilsvarende opp. Meget lett og kan hos de fleste forsikringsselskaper bare tas på nettsiden deres. Men husk å følge med, for kjører du over og det skjer noe ? Da blir det garantert avkortinger. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...