Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

bare lurer.

hva gir dere barna deres å drikke? sønnen min er 16 mnd gammel og drikker masse melk. ikke at det er noe galt i det, men jeg tenkte å variere det litt. han får også vann, men jeg tenkte på noe annet.. er det "farlig" for de små å drikke avkjølt te feks?

hva gir/ga dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dattern min er 12 mnd og hun drikker i hovedsak vann.

Hun får kanskje ett glass melk om dagen også.

Min helsesøster sa at de skal ha 3 enheter melk om dagen. Dvs feks 1 yoghurt, 1 glass melk og en skive m gulost.

Gir du han altformye melk vil det "fylle opp" magen hans sånn at han ikke får i seg nok mat :)

Gjest Maddy
Skrevet

2 åringen drikker melk, biola og va og vann. Hun er ikke så begeistret for melk, men hun spiser blant annet ost, leverpostei og andre produkter som inneholder melk.

minsten drikker ennå bare MME og spiser grøt. VI har problemer med å få henne til å drikke vann, men det kommer vel det og. Melk prøver vi ikke før ut på høsten en gang. En ting om gangen.

Skrevet

Det finnes noe som heter barnete.. Det får man kjøpt på helios, og er til og med økologisk! hehe.. :) Vet at helios har mange butikker rundt om i landet, men tror de har netthandel også...

Skrevet (endret)

*poff*

Endret av Veronal
Gjest Gjest
Skrevet
bare lurer.

hva gir dere barna deres å drikke? sønnen min er 16 mnd gammel og drikker masse melk. ikke at det er noe galt i det, men jeg tenkte å variere det litt. han får også vann, men jeg tenkte på noe annet.. er det  "farlig" for de små å drikke avkjølt te feks?

hva gir/ga dere?

og hvorfor skulle en 16 mnd baby få avkjøt tea? mye melk er ikke bra. For mye sukker i melk. Gi barnet masse vann. Eks til middag og ved tørste.

Skrevet
Dattern min er 12 mnd og hun drikker i hovedsak vann.

Hun får kanskje ett glass melk om dagen også.

Min helsesøster sa at de skal ha 3 enheter melk om dagen. Dvs feks 1 yoghurt, 1 glass melk og en skive m gulost.

Gir du han altformye melk vil det "fylle opp" magen hans sånn at han ikke får i seg nok mat :)

ok, han har i hvertfall ikke det problemet, han elsker mat nelig. spiser 4 faste måltider om dagen, pluss yoghurt og frukt i mellom der.. :)

Gjest lilletroll
Skrevet

Datteren på 4 drikker kun vann, og litt melk til måltider av og til.

Skrevet

Jenta mi er 4 år, drikker vann og melk.

Saft og juice til helg, brus liker hun ikke, det er jo bare bra.

Skrevet

Vann er jo det beste da.

Juice og saft en gang i blant.

Her i gården drikker vi mye Iste uten sukker,det liker Julie også.

Gjest Gjest1
Skrevet
Vann er jo det beste da.

Juice og saft en gang i blant.

Her i gården drikker vi mye Iste uten sukker,det liker Julie også.

Jeg ville vært mye mer skeptisk til å servere unger drikke med kunstig søtning fremfor sukker.

Gjest Rannva i.i.
Skrevet

Vesla på 19mnd drikker stort sett vann. Et par små glass melk til dagen, juice en gang eller to i uka.

(Saft er "nøddrikke" vi prøver å få i henne når hun har høy feber og verken vil spise eller drikke.)

Gjest Elfrida
Skrevet

Avkjølt, usøtet rooibos-te er en fin drikk for små mager. Og store. :)

Koffeinfri, lite tannin, og sies å være beroligende og hjelpe på kolikkplager.

Skrevet

Lillkillen på drygt 2 år dricker mjölk och vatten. Han har precis fått smak på drick-yoghurt också.

Läsk, saft, och juice har han inte fått smak på än - det ser jag ingen brådska med.

Gjest Gjest
Skrevet

Hva skjer dersom et barn på 2 år drikker flere slurker cola om dagen forresten? Når kan barn begynne å drikke brus?

Skrevet
Hva skjer dersom et barn på 2 år drikker flere slurker cola om dagen forresten? Når kan barn begynne å drikke brus?

Vad som sker?

Egentligen inget farligt med några slurkar.

För mig handlar det mer om att ge barnen bra vanor. Att dricka vatten och mjölk tycker jag ska bli naturligt. Läsk/brus och saft endast vid speciella tillfällen.

Vatten och mjölk är både billigare och nyttigare.

Läsk innehåller mest socker och tomma kolhydrater, jag tycker att den mesta energin barnet ska få i sig bör komma från mat, frukt och grönsaker. Att dricka sötad dryck mellan måltiderna påverkar också tänderna och syraangrepp på dem - då är vatten bäst så munnen och tänderna får vila.

Personligen tycker jag inte att läsk är något bra att dricka till middagen - varken för vuxna eller barn. Men det är också en smaksak.

Skrevet

Barna mine drikker mest vann, og litt melk eller surmelk daglig, og tropisk juice 3-4 ganger i uka til frokost, og te

Har gidd mine lunken urtete fra de var rundt året, særlig hvis de har vært litt små-pjukse og trenger en styrkedrikk

Gjest Gjest
Skrevet

Vann, en skjelden gang utvannet jus, og iblandt te. Aldri melk, saft eller brus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...