AnonymBruker Skrevet i går, 12:03 #1 Skrevet i går, 12:03 Mannen steriliserte seg for 1 år siden. Likevel har jeg nå blitt uplanlagt gravid med nr 4. Fant ut i går at jeg er 6 uker på vei. Vi er veldig usikre på om vi ska beholde eller ta abort. Det eldste barnet har en genfeil som gjør at det er 50% sjanse for at dette barnet også får samme genfeil. Og dersom barnet har det er det helt uaktuelt for oss å beholde. Vi greier 1 barn med utfordringer, men 2 blir for mye. Fra før har vi da 3 barn som er mellom 1 og 10 år. Mannen har også en jobb hvor han reiser en del og er borte, så jeg er periodevis mye alene. Hadde lovt meg selv å aldri havne i denne situasjonen, men har nå greid å havne her likevel.. noen med lignende erfaringer? Anonymkode: e51e6...cd3 1
wonderwhy Skrevet i går, 12:10 #3 Skrevet i går, 12:10 (endret) . Spoiler Endret i går, 12:12 av wonderwhy
AnonymBruker Skrevet i går, 12:11 #4 Skrevet i går, 12:11 Valget står mellom abort eller å vente til uke 10 for å ta fostervannsprøve/morkakeprøve for å se om dette barnet har samme genfeil, for så å ta valget. Anonymkode: e51e6...cd3
AnonymBruker Skrevet i går, 12:11 #5 Skrevet i går, 12:11 Her tenker jeg at fjerne kanskje er det beste. Jeg tenker at det er jo en grunn til at han steriliserte seg. Nå aner jeg ikke hvor tidlig dere finner ut en ev genfeil, men føler hele situasjonen tilsier abort. Anonymkode: 491e0...2d8 1
AnonymBruker Skrevet i går, 12:17 #6 Skrevet i går, 12:17 Du vet at man skal levere en sædprøve etter sterilisering? Anonymkode: 2310a...bd1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 12:21 #7 Skrevet i går, 12:21 Dette høres rart ut. Han sterilisert for ett år siden og sa prøven som normalt skal tas etter tre måneder - sa det at inngrepet var vellykket? Ikke for å stø salt i såret og for å gjøre ting vanskelig, men...? Anonymkode: 0ec07...456
AnonymBruker Skrevet i går, 12:32 #9 Skrevet i går, 12:32 Han fikk ikke beskjed om å ta sædprøve 3 mnd etter sterilisering i følge ham selv så det ble ikke gjort. Anonymkode: e51e6...cd3
AnonymBruker Skrevet i går, 12:36 #10 Skrevet i går, 12:36 Jeg ville sjekket for genfeilen. Genfeil= abort. Ikke genfeil= bonusbaby til glede for alle . Sånn jeg ville gjort det Anonymkode: 883f8...220 1
AnonymBruker Skrevet i går, 12:48 #11 Skrevet i går, 12:48 Å ha barn med diagnose lot blir sjeldent lettere når de blir endre.. 4 barn er mye, 4 barn hvor ett har spesielle behov høres uoverkommelig for meg. Hvis dere skal vurdere en fjerde så går vel hverdagen på skinner nå? Anonymkode: a7462...ee5 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå