Gå til innhold

Manglende lyst..

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hva gjør man når man ikke har lyst overhode? Ingenting funker, og kroppen er bare helt død? Jeg hadde det slik i det forholdet jeg var i sist. Veldig plagsomt, da ingenting han gjorde,sa tente meg. Og da kan man jo se langt etter god sex... :grine:

Er nå singel, og har jo lyst at kroppen fungere og at sexen blir topp i det neste forholdet jeg går inn i. Dette er så plagsomt, at jeg faktisk ungår å komme i ett forhold, da jeg syns partneren fortjener ei som har lyst på sex, og faktisk nyter og liker det han gjør. Sliter vel med en god del hemninger, og slik gjør ikke "snille" jenter holdninger. Har og vert utsatt for ett overgrep i barndommen, kanskje det har noe å si, selv om jeg har lagt dette bak meg, og ikke plages av det bevist iallefall. Jeg opplever at jeg drømmer om sex, og da er lysten tilstede, men våkner jo rett før det blir helt uttelling da. :sur: Lysten er desverre helt fraværende når jeg er våken. :sur:

Beklager at det ble så rotet skrevet, men trenger gode råd.

Videoannonse
Annonse
Gjest Damegjest
Skrevet

Gå til legen. Sjekk hormonene dine, vitaminer, mineraler. Om det ikke finnes noen forklaring der så oppsøk en sexolog / psykolog. Da er det høyst sannsynlig at årsaken ligger på det psykiske/mentale planet.

Det som er fint, er at du har lyst til å ha lyst. Det er et fint utgangspunkt ;-)

Gjest Gjest
Skrevet

Hm. Det kan jo rett og slett hende at den forrige typen din ikke fysisk sett var den rette for deg. Slikt kan ikke styres. Sjekk hva kroppen din forteller deg neste gang du er på date. Er det en type som passer for din kropp, så skal det kjennes der nede. Og tenner du fysisk på mannen, så kommer lysten av seg selv. Kanskje du nå har fått sperre fordi du tror det er noe i veien med DEG, selv om det bare var kombinasjonen han og deg sammen som var feil. Siden du har våte drømmer, så tyder det jo ikke på at du mangler noe. Lyst kan trenes opp også. Sjekk rumpene på menn på gata, les om sex, kjenn etter hvordan det føles i kroppen, forestill deg hvordan kollegaen din kunne være i senga. Alt uten at noen vet det og kan presse deg. Så blir du bedre kjent med preferansene dine og kan velge en mer passende mann neste gang.

Gjest Gjest
Skrevet

Trådstarter her. Tusen takk for mange gode råd og tips. Skal nok med tid og hjelp få orden med problemet. Det viktigste er jo at jeg tar tak i dette. :)

Skrevet
:) Les noveller, se på bilder, se på menn rundt deg, se oå damer, tenk på hvor deielig det blir når våren kommer og man kjenner det kribler i kroppen!! Dra på byen og vær litt "slem"...ikke slik at du skal dra med deg masse ukjente menn hjem :) men ta og kyss litt på gutta hvis de er intresserte og kjenn litt på rumpa! :sjarmor: og diverse andre muskler.... :klappe: Lykke til.
Skrevet
Hva gjør man når man ikke har lyst overhode?

Da gjør du det ikke.

Skrevet
Da gjør du det ikke.

Trådstarter her. Jeg mente når en aldri overhodet noen gang har lyst? Selvfølgelig lar man være vist en av og til ikke har lyst, men når en aldri har lyst, er det blitt ett problem. Har jo så lyst til å ha lyst jeg og. :grine:

Skrevet
Trådstarter her. Jeg mente når en aldri overhodet noen gang har lyst? Selvfølgelig lar man være vist en av og til ikke har lyst, men når en aldri har lyst, er det blitt ett problem. Har jo så lyst til å ha lyst jeg og. :grine:

:forvirret:

Altså; enten så har du lyst eller så har du ikke. Dersom din sexlyst ikke er der, så er den der ikke. Da er det ikke så mye du kan gjøre annet enn å få panikk.

Hvis du føler at dette er et seriøst problem, så tar du turen inn på legekontoret og tar en prat med fastlegen din - ikke sitter her inne og beklager deg. Det er ikke mye jeg eller noen andre kan gjøre med dette. Den ekte lysten må komme innenfra, ikke utenfra.

Skrevet
:forvirret:

Altså; enten så har du lyst eller så har du ikke. Dersom din sexlyst ikke er der, så er den der ikke. Da er det ikke så mye du kan gjøre annet enn å få panikk.

Hvis du føler at dette er et seriøst problem, så tar du turen inn på legekontoret og tar en prat med fastlegen din - ikke sitter her inne og beklager deg. Det er ikke mye jeg eller noen andre kan gjøre med dette. Den ekte lysten må komme innenfra, ikke utenfra.

Så nå er det ikke lov å spør om tips og råd heller nå. Får håpe du får problemet en vakker dag, så kanskje du kan se forbi din egen lille nese tipp.

Er ikke alle som har ett så fortrolig forhold til sin lege, at det er aktuelt å gå dit å spør om råd. Vist du ikke har konkrete tips, eller råd å komme med, ja så la vær å svar da vel.

Herregud. :frustrert:

Skrevet
Så nå er det ikke lov å spør om tips og råd heller nå. Får håpe du får problemet en vakker dag, så kanskje du kan se forbi din egen lille nese tipp.

Er ikke alle som har ett så fortrolig forhold til sin lege, at det er aktuelt å gå dit å spør om råd. Vist du ikke har konkrete tips, eller råd å komme med, ja så la vær å svar da vel.

Herregud. :frustrert:

Et fortrolig forhold til din fastlege er noe du bør ha! Dette er noe av poenget med legenes rolle i samfunnet. Hvis du hadde fått en alvorlig kjønnssykdom, så hadde du heller dødd enn å søke hjelp?

Det er lov å spørre om hjelp til hva du vil, akkurat på samme måte som jeg har lov til å svare deg med det jeg vil.

Skrevet
Et fortrolig forhold til din fastlege er noe du bør ha! Dette er noe av poenget med legenes rolle i samfunnet. Hvis du hadde fått en alvorlig kjønnssykdom, så hadde du heller dødd enn å søke hjelp?

Det er lov å spørre om hjelp til hva du vil, akkurat på samme måte som jeg har lov til å svare deg med det jeg vil.

Klarer meg uten tomme svar som ikke gir meg noe som helst, men du er vel en av de som på død og liv må lage kvalm, og svare ekkelt. Er en del av din kaliber her inne. Å ta å samenligne dette med å søke hjelp for evt kjønnsykdommer blir iallefall helt feil. Trenger ikke å legge ut om masse personlig til legen for det. Ja, det beste hadde vert om alle hadde ett fortrolig forhold til legen sin, men i den virklige verden er det ikke alltid sånn.

Så jeg skal da tvinge meg selv til å ha ett fortrolig forhold til legen min? :overrasket:

Tillitt er noe som bygges over tid, og jeg har nettopp fått ny lege. Da sier det seg selv at jeg syns det er vanskelig å legge ut om noe så personlig som sexliv trossalt er.

Skrevet

Nå ser vel du ganske svart/ hvitt på situasjonen.

Jeg skjønner det som om trådstarter har lyst til å ha lyst på sex.

At man ikke har lyst på sex kan ha mange ulike årsaker, det være seg medisinske årsaker, tidligere opplevelser osv.

Har ingen råd til trådstarter, men det er synd om du er redd for å etablere deg i et nytt forhold pga dette.

Skrevet
Klarer meg uten tomme svar som ikke gir meg noe som helst, men du er vel en av de som på død og liv må lage kvalm, og svare ekkelt. Er en del av din kaliber her inne. Å ta å samenligne dette med å søke hjelp for evt kjønnsykdommer blir iallefall helt feil. Trenger ikke å legge ut om masse personlig til legen for det. Ja, det beste hadde vert om alle hadde ett fortrolig forhold til legen sin, men i den virklige verden er det ikke alltid sånn.

Så jeg skal da tvinge meg selv til å ha ett fortrolig forhold til legen min? :overrasket:

Tillitt er noe som bygges over tid, og jeg har nettopp fått ny lege. Da sier det seg selv at jeg syns det er vanskelig å legge ut om noe så personlig som sexliv trossalt er.

Jeg mener ikke å lage kvalme, jeg sier bare min ærlige mening om ting. Det bør du tåle å lese.

Din lege har taushetsplikt og har faglig utdannelse eller autoritet til å henvise deg videre til spesialist om det er nødvendig. Du kan velge om du vil bruke dette samfunnstilbudet eller ikke, men dersom du ikke vil det, kan du heller ikke forvente å få stilt seriøse diagnoser av helt tilfeldige forumdeltagere. Ditt problem er medisinsk, og hvordan i all verden kan jeg eller noen andre her hjelpe deg seriøst med dette?

Jeg har et tips til deg:

http://www.lommelegen.no/sl/spm1.asp

Da kan du spørre fagfolk anonymt, men likevel vil du få en mangelfull diagnose når du ikke selv stiller opp som disponibel til blodprøver, etc.

Skrevet

For det første: går du på medisiner eller P-piller? Dette kan være drepende for lysten.

For det andre: Utforsk deg selv og kroppen din. Kjenn på deg selv, masturber og finn ut hva som tenner deg. Sett på en dampende, erotisk film og lev deg inn i situasjonen. Les en erotisk novelle, kjøp Cupido...

For å kunne kjenne seksuell lyst så bør du kjenne din egen kropp. Du kan jo ha det som prosjekt fremover...

Skrevet

Tusen takk til alle som har kommet med gode råd og tips. :)

Settter stor pris på det. Alltid noen som gir råd og tips som en kanskje ikke har tenkt på selv. :)

Skrevet

P-piller er sexkiller numero uno. Bruker du det så har du svaret der.

Gjest GreenSky
Skrevet

Spis mat som øker sexlysten.

Prøv div stæsj fra helsekost, skal være flere ting der som skal hjelpe.

Snakk med lege.

Skrevet

Finne ut hvorfor du ikke har lyst. Er du sliten, stressa, lei, syk? Man trenger energi for å ha sex, eller for å i det hele tatt ha lyst på det.

Snakk med mannen din om det. Han stiller da sikkert opp for deg, om du tilstår du har et problem.

Uansett, alle, både menn og kvinner, har perioder hvor de ikke vil ha sex, ofte pga. noe som plager dem. En liten irriterende bagatell kan faktisk være nok til å drepe hele sexlysten.

Skrevet

Kutt ut p-piller/hormonprev. og ta en lang pause fra partneren. Hans nærvær kan stresse deg opp. Høres ut som om du trenger en pause fra alt maset!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...