Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Samboeren min har fått selvangivelsen, og på samboers fødselsnr står fødelsnr til eksen hans, som han har to barn med. Noen som vet om dette er riktig? De bor jo ikke sammen nå, kan det være fordi de har barn sammen, eller er det en feil som han bør få rettet opp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis de f.eks eide hus eller bil sammen i fjor eller var gift, vil jeg tro at det står på selvangivelsen i år.

Skrevet (endret)

Nei, de har ikke bodd sammen siden 2001, og heller ikke hatt lån eller eid noe sammen siden da. Hun har sikkert stått oppført uten at han har sett det, han ser ikke så nøye på selvangivelsen.

Endret av sushigirl
Skrevet

Har de f.eks barna i 50/50% hver, slik at de får barnetrygd o.l annenhvert år?

Skrevet

Nei, barna har hele tiden bodd hos henne.

Gjest Gjest
Skrevet
Hei!

Samboeren min har fått selvangivelsen, og på samboers fødselsnr står fødelsnr til eksen hans, som han har to barn med. Noen som vet om dette er riktig? De bor jo ikke sammen nå, kan det være fordi de har barn sammen, eller er det en feil som han bør få rettet opp?

han betaler vel bidrag til henne, så det er vel derfor hun står oppført

Skrevet

Hva med å rett og slett kontakte ligningskontoret og spørre dem, dersom du ikke finner ut av dette via veiledningen du har fått i posten eller nettsidene til skatteetaten?

Skrevet

Joda, tenkte å kontakte likningskontoret hvis jeg ikke fikk noen glupe svar her. Regner med at de har nok å gjøre i disse tider, så hvis jeg kunne få svar her, gikk det kanskje raskere. Kunne jo være noen har vært borti det samme... :)

Gjest Elfrida
Skrevet

Jeg kan ikke få meg til å tro at noen som ikke er samboere skal stå oppført som samboere i selvangivelsen, uansett hvor mange unger de har sammen.

Skrevet

Snakket med likningskontoret nå, det er nok bare en feil som har sneket seg inn der, ja. Ble litt bekymret for at det kunne få følger dersom han har levert selvangivelsen flere ganger med henne stående der, men det var visst ikke noe problem. Var ikke så lang kø hos dem heller, som jeg hadde trodd.

Skrevet

De har nok økt bemanningen, nettopp fordi de vet at det er stor pågang i disse dager, mener Malama med inside information.

Greit at du fant ut av det i alle fall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...