Gjest Gjest Skrevet 7. april 2006 #1 Skrevet 7. april 2006 Jeg er en student som har fått en liten helgestilling (Ca 13%) og jeg har veldig lyst på jobben. Men jeg blir litt nedstemt for de rundt meg sier ting som "at du gidder", "for så lite er det ikke verdt det" osv. Jeg tar selvfølgelig ikke jobben for pengenes skyld, men for erfaringen og synes det er godt å komme meg ut litt. Er ikke det nok da? Hva mener dere andre?
Malama Skrevet 7. april 2006 #2 Skrevet 7. april 2006 Har du lyst, så hvorfor ikke? Du er stuent, du kan jo ikke akkurat ha en full stilling eller noe i nærheten, det er en helgejobb det er snakk om. Og du skal jo gjene ha litt fritid også, så er det en jobb du har lyst på, og som du sier, erfaring og sånn, så ta den!
Gjest baby-E Skrevet 7. april 2006 #3 Skrevet 7. april 2006 eg har en stilling på 13% syns det er veldig bra, for da er jeg hvertfall sikret de timene i mnd. OM jeg har mulighet og det er rom for det jobber jeg mer en de faste vaktene
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2006 #4 Skrevet 7. april 2006 Ja, det er jobb hver 3.helg og synes det i alle fall ikke er for mye, hehe. Men så er det jo muligheter for sommerjobb, og vakter ved sykdom og behov. Så det kan jo blir mer.
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2006 #5 Skrevet 7. april 2006 Synes det høres greit ut, jeg. Du får kanskje tilbud om ekstravakter og feriejobb i tillegg, når du er blitt kjent på arbeidsplassen. Greit å ha en fast helg å forholde seg til også, vil jeg tro.
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2006 #6 Skrevet 7. april 2006 Det er en annen fordel også ved å være ansatt, og det er i forhold til trygd og forsikringer om uhell eller sykdom skulle ramme deg.
Gjest gjesten Skrevet 7. april 2006 #7 Skrevet 7. april 2006 13% er omtrent likt med de fleste ekstrajobbene jeg har hatt fast ved siden av studiet. Kan ikke huske at noen av mine venner hadde så mye mer enn det fast på sine jobber. Det var mer at de takket ja når det kom tilbud om ekstravakter og sånt. Og som du sier selv, for det første har du noe fast slik at du vet at den inntekten er sikker og for det andre muligheten til å få sommerjobb, ekstravakter etc. Det er alltid greit å ha et sted hvor du kan jobben og er trygg på oppgavene og sjefen kjenner deg.
Gjest Hilde K S Skrevet 7. april 2006 #8 Skrevet 7. april 2006 Jeg jobbet 20% stilling da jeg studerte. Det var absolutt verdt det. Jeg hadde en helt annen erfaring som ferdigutdannet enn de som valgte å ikke jobbe.Jeg jobbet mer i ferier, høytider og sånt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå