AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:01 #1 Skrevet onsdag kl. 20:01 🏠🏚️ Har du et hjem du er stolt av? Er det sånn du så for deg at du skulle bo? Del gjerne litt om hjemmet; er det fint utsikt, har det en ok beliggenhet, er det tradisjonelt eller moderne? Hvordan ser drømmehjemmet ut, om det ikke er det du lever i nå? Anonymkode: 676f0...b3e
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:04 #2 Skrevet onsdag kl. 20:04 Nordmenn i nøtteskall.. hus, hjem og fasade😴 Anonymkode: 184f0...a1a 2 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:07 #3 Skrevet onsdag kl. 20:07 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nordmenn i nøtteskall.. hus, hjem og fasade😴 Anonymkode: 184f0...a1a Du liker ikke å ha det fint rundt deg? Og hva som er fint er individuelt. Det betyr ikke nødvendigvis at man har det allers siste innen interiør og ett hus til 30 millioner. Anonymkode: 733d5...2e8 7
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:07 #4 Skrevet onsdag kl. 20:07 Huset vårt er fra 1986 og trengte kjærlighet da vi tok over. Har renovert store deler, både inne og ute. Vi liker huset, det er en god atmosfære, koselige etasjer og ligger sentralt i forhold til barnas venner, skole og idrettsarena. Hva andre mener er ikke så viktig for meg, jeg har aldri trivdes så godt i ett hus som vi gjør her vi bor nå. Anonymkode: 42906...d09 1 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:08 #5 Skrevet onsdag kl. 20:08 Nei, ikke egentlig. Rammene er på plass, stor og fin enebolig ganske sentralt i Oslo, men så ble barn nummer 3 tvillinger og mannen min ble kronisk syk samtidig. Så det er ganske rotete og delvis nedslitt. Mye som skulle vært fikset på. Men, det fungerer som base for et familieliv med mye aktivitet og kjærlighet. Drømmehjemmet er huset vårt når barna har blitt litt eldre og vi har overskudd og tid til å shine det opp litt og gjøre nødvendig vedlikehold. Vi kommer dit en dag. Anonymkode: d1e75...e8f 6
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:08 #6 Skrevet onsdag kl. 20:08 Ja jeg har fine hjem. Er som mange opptatt av det, men har vært opptatt av slikt hele livet, så ikke kastet meg på en trend angående det. Har bestandig pusset opp og pusset opp, fordi det var gøy. Derfor flere hjem også. Å pusse opp boliger har gitt meg råd til det. 😊 Anonymkode: 27a13...f9c 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:13 #7 Skrevet onsdag kl. 20:13 Jeg synes jeg har det mer koselig en fint. Gammel del av en tomannsbolig, trenger oppussing, men har ikke råd. Har aldri hatt noen drøm om hvordan jeg skulle bo, men kunne jeg valgt fritt et hus ved havet. Nå langt unna hav. Anonymkode: 90170...0fc 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:13 #8 Skrevet onsdag kl. 20:13 Bor i en prosjektert enebolig, den nærmer seg 10år. Valgte huset pga beliggenheten, tomtestr og utformingen. Var viktig for meg at feks kjøkken var atskilt fra stue, og at alt var nytt da vi ikke kan noe om oppussing etc. Har lært i løpet av årene og prøver å fikse små ting som kommer av slitasje. (Mange barn 😅). Inne er det rent, med hverdagsrot. Har en klassisk moderne stil, lite nips, men det lille vi har, matcher. Pleier sjeldent å kjøpe ny pynt. Møbler bærer preg av at vi har vært en aktiv småbarnsfamilie med hund. Så mye er ikea, eller kjøpt brukt. Vi begynner nå å bytte ett og ett møbel med noe nyere og nytt. Men samme stil. Trives. Føler at det er hjemmekoselig Anonymkode: 3a9fa...c8e 2 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:20 #9 Skrevet onsdag kl. 20:20 Jeg ble alene for noen år siden, og etter å ha bodd i hus i mer enn 20 år bor jeg nå i leilighet. Som single har jeg kunnet innrede den akkurat som jeg selv ønsker, og beliggenheten er en drøm (rett ved sjøen, svaberg og strender.) Så ja: ganske tett opp mot drømmeboligen for meg. Men: den er dyr å bo i alene, og jeg vurderer å skaffe meg noe billigere for heller å kunne bruke penger på reiser og opplevelser. Anonymkode: 09654...490 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:25 #10 Skrevet onsdag kl. 20:25 Ja Jeg er interessert i interiør og oppussing, og har brukt tid og penger og hjerte på å gjøre det fint etter min smak. Man drømmer jo alltids om å oppgradere en dag, skulle gjerne hatt det badekaret og sånne ting, men det er fint her, selv om det ikke er den største leiligheten. Drømmehjemmet mitt en dag der fremme er nok enebolig, uten innsyn men med utsikt. Trenger ikke være så mange kvadratmeter, det er mer privatliv og en hageflekk og sånt jeg helt ideelt sett skulle hatt (selv om jeg koser på meg på min frodige balkong i mellomtiden). Anonymkode: 9dd18...ff3 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:25 #11 Skrevet onsdag kl. 20:25 Trenger sårt nytt kjøkken, det vi har er 40 år. Badet ble pusset opp på overflaten på 90-tallet. Stua er original fra 80-tallet, men hadde høy standard da og fungerer. Skjemmes over huset. Jeg ønsker lettstelt leilighet med alt på én etasje og parkeringsgarasje. Jeg trenger ikke 200m2 og snømåking og plenklipp. Vi er imidlertid to her, og min stemme når ikke opp. Anonymkode: 49775...812 1 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:37 #12 Skrevet onsdag kl. 20:37 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Trenger sårt nytt kjøkken, det vi har er 40 år. Badet ble pusset opp på overflaten på 90-tallet. Stua er original fra 80-tallet, men hadde høy standard da og fungerer. Skjemmes over huset. Jeg ønsker lettstelt leilighet med alt på én etasje og parkeringsgarasje. Jeg trenger ikke 200m2 og snømåking og plenklipp. Vi er imidlertid to her, og min stemme når ikke opp. Anonymkode: 49775...812 ❤️ Du høres altfor tålmodig ut, men du vet at kvinner kan pusse opp også? Vi som kan begynte en gang med å ikke kunne også. Jeg elsker slike hus som ditt, for de får jeg urimelig billig. Så pusser jeg opp, og selger dyrt. Anonymkode: 27a13...f9c
solsolsol Skrevet onsdag kl. 20:44 #13 Skrevet onsdag kl. 20:44 Jeg synes huset er kjempefint, men tviler på at andre ville tenkt det samme. 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:46 #14 Skrevet onsdag kl. 20:46 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): ❤️ Du høres altfor tålmodig ut, men du vet at kvinner kan pusse opp også? Vi som kan begynte en gang med å ikke kunne også. Jeg elsker slike hus som ditt, for de får jeg urimelig billig. Så pusser jeg opp, og selger dyrt. Anonymkode: 27a13...f9c Et hus som trengte renovering gikk 1 million over takst her i byen,så de er ikke alltid så billige. Anonymkode: 0cb85...3ef 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:46 #15 Skrevet onsdag kl. 20:46 Vi har enebolig fra 2000. To plan, 200 kvadrat, 4 soverom, to bad. Ikke så stort i forhold til hus som bygges i dag, men vi trives godt og ett av barna har allerede kjøpt egen bolig og flyttet ut. Nabolaget er rolig, men sentralt. Skole og barnehage i umiddelbar nærhet. Jeg er ikke så opptatt av oppussing og interiør, så både bad og kjøkken er fra byggeår. Vi har det rent og koselig, synes jeg selv, men jeg bor ikke i et trendy eller stilfullt hjem som ville gjort seg bra i et boligmagasin. Anonymkode: c7201...90b 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:47 #16 Skrevet onsdag kl. 20:47 Selv om badet trenger oppussing så synes jeg hjemmet mitt er fint. Jeg trives godt her,det er nærme kollektivtrafikk og matbutikker. Om vinteren er utsikten nydelig. Anonymkode: 0cb85...3ef
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 21:40 #17 Skrevet onsdag kl. 21:40 Jeg har et koselig hjem, akkurat slik jeg vil ha det. Dvs jeg har ikke ordna hele huset enda men .. jeg bryr meg ikke om trender,jeg har min egen stil. Anonymkode: 00d60...07e
AnonymBruker Skrevet i går, 11:09 #18 Skrevet i går, 11:09 Ja, jeg elsker hjemmet vårt. Her har ingen av oss noen interesse for oppussing, så vi kjøpte relativt nytt, hvertfall da. Malte det slik vi ville, fylte det med de møblene vi ville ha, og trengte ikke gjøre mer. Vi bor i en enebolig i en blindvei med 2 naboer. Alle husene er nye, lydtette og ligger skjermet til, så vi ser lite til hverandre, akkurat slik vi ville ha det. Vi bor i vår egen, lille boble, og det er helt fantastisk. Huset er moderne, vi har utsikt, og sola står opp på ene siden av huset og går ned på den andre, så vi har sol i 12 timer om sommeren, vi har hage, platting og balkong, 2 ekstra soverom til gjester (litt overkill, så har gjort det ene om til kontor). Relativt stort til å bare være oss to (skal ikke ha barn), men ikke for stort. Drømmehuset! Anonymkode: c774d...c52 1
AnonymBruker Skrevet i går, 11:17 #19 Skrevet i går, 11:17 Hjemmet mitt er strålende, selv om jeg mangler hage og badekar. Jeg har vegger og tak. Jeg er varm og trygg. Jeg har alt jeg trenger av strøm og vann. Og senga mi er akkurat passe myk. Det er gode og rolige naboer. Og jeg føler meg aldri utrygg i nabolaget. Jeg har nok møbler (kanskje for mange), jeg har fungerende kjøleskap og fryser, og mange muligheter for matlaging. Jeg kan vaske og tørke klær uten å måtte gå i trapper eller reise noe sted. Jeg har flere vinduer og kan kjenne sola på ansiktet gjennom hele dagen. Anonymkode: e21f4...0f4 3 3
AnonymBruker Skrevet i går, 11:19 #20 Skrevet i går, 11:19 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Et hus som trengte renovering gikk 1 million over takst her i byen,så de er ikke alltid så billige. Anonymkode: 0cb85...3ef Hva tror du det hadde gått for renovert? Kan love deg stor differanse. Taksten var etter tilstand, men takst kan bomme. Hus er ikke billige. Anonymkode: 27a13...f9c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå