Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler meg så utrolig svimmel for tiden. Reiser jeg meg opp litt for kjapt, er jeg i nærheten av å falle i gulvet. Er ikke plaget med det til vanlig, i hvertfall ikke i en så stor grad.

Kan det komme av noe spesielt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne skulle vel egentlig ha vært under "Kropp og helse".

Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg er mye svimmel om dagen og det kommer av jernmangel.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har noe som heter krystallsyken, også kalt virus på balansenerven. Det kommer av at det er noen "krystaller" innerst i øret som er løse. Har perioder hvor jeg er mye svimmel, ikke sånn at jeg faller, men det er ubehagelig å stå oppreist. Må helst ligge helt stille med lukkede øyne. Et "anfall" varer fra noen timer til et par dager. Det er ikke en kronisk sykdom, men kan vare i flere år med anfall i perioder.

Men du kan jo sjekke blodprosenten først.

Gjest Gjest
Skrevet

Du må si at du skal skekke jernlagrene, blodprosenten kan være ok, men du kan fortsatt ha lave jernlager. Trust me, har erfart det.

Skrevet

Hmm. Jernmangel er ikke helt usannssynlig.... Heller ikke blodmangel (har fått konstatert det før). Får nevne det ved neste legebesøk. Noe jeg kan gjøre i mellomtiden? Dersom dette er jernmangel, hjelper det da mye å spise mat med jern (dumt spørsmål kanskje)?

Skrevet (endret)
Jeg føler meg så utrolig svimmel for tiden. Reiser jeg meg opp litt for kjapt, er jeg i nærheten av å falle i gulvet. Er ikke plaget med det til vanlig, i hvertfall ikke i en så stor grad.

Kan det komme av noe spesielt?

Hei

jeg har hatt samme problemet, jeg startet med vitaminbjørner fra collett, og har ikke vært svimmel etter dette, prøv dem, fåes kjøpt i butikken, koster rundt 60 kr

:)

Endret av pibe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...