Gå til innhold

Bygge garage. Hva i hvilken rekkefølge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig har vi bestemt oss for å bygge garage!!!!

Vi skal bygge garage inn i en skråning. Hvor begynner jeg?

Finner jeg en entrepenør som gir meg fastpris på alt fra tegning til graving og port?

Eller går jeg til arktekt selv, for så å sy sammen hele baletten på egenhånd?

Så må jeg finne ut av regler for bygging mot tomte grenser og slikt, det finner jeg kanskje på hjemme sidene til kommunen?

Ingen av oss er spesielt nevedyktige, så det er ikke aktuelt å gjøre noe særlig selv her. Arbeidet skal gjøres hvitt, og jeg skal ha de garantier og forsikringer som finnes. Da er det kanskje en fordel med en en entrepenør? Hvilke referanser skal jeg be om/ se etter?

Regner med det er mange av KGs damer som har litt erfaring å dele.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Endelig har vi bestemt oss for å bygge garage!!!!

Vi skal bygge garage inn i en skråning.  Hvor begynner jeg?

Finner jeg en entrepenør som gir meg fastpris på alt fra tegning til graving og port?

Eller går jeg til arktekt selv, for så å sy sammen hele baletten på egenhånd?

Så må jeg finne ut av regler for bygging mot tomte grenser og slikt, det finner jeg kanskje på hjemme sidene til kommunen?

Ingen av oss er spesielt nevedyktige, så det er ikke aktuelt å gjøre noe særlig selv her. Arbeidet skal gjøres hvitt, og jeg skal ha de garantier og forsikringer som finnes. Da er det kanskje en fordel med en en entrepenør? Hvilke referanser skal jeg be om/ se etter?

Regner med det er mange av KGs damer som har litt erfaring å dele.

Du må finne garagen dere vil ha. få tegning. Så kontakter du folk so skal grave og gjøre jobben for å få pris. Så må du sende nabovarsel. Muligens søke komunen.

Skrevet (endret)

Vet veldig godt hva slags garage vi vil ha, men det er er ikke noen ferdig garage og siden den skal graves inn i en skråning er det jo en del spesielle hensyns som må tas.

Lurer derfor på om det er like greit med en entrepenør som jeg kan "tegne og forklare" til hva jeg ønsker og så fikser de det?

Endret av Snuppelure
Skrevet

Vi skal bygge hus og prisforskjellen fra vår utbygger på garasje til en kundetilpasset ferdiggarasje var 125 000. :overrasket: (Utbygger varslet oss på forhånd at de ikke var konkurransedyktige på garasjer. Det hadde de jo rett i. :sjarmor: )

Skrevet

Hvis du bestemmer deg for ferdiggarasje så får du tegninger fra leverandør som du bruker til å søke. Så står du fritt til å finne grave- og murepersoner i tillegg til at du kanskje vil ha folk til å montere garasjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...